Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 10:08:31 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
  Home Help Login Register  
  Show Posts
Pages: 1 ... 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 [127] 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 ... 273
1891  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: journalisering leveringen on: November 27, 2008, 03:49:54 pm
Nou, dan zet je het toch weer uit ? smile

Kijk eens of je het nog kan verduidelijken Dinand, want we begrijpen het zo niet meer. Lees wat je schrijft ook nog even na, want hierboven heb je een cruciaal woordje verkeerd geschreven "leveren" waar het w.s. "rapen" moest zijn (of niet).

Begin maar met het ding uit te zetten, en dan je probleem te beschrijven.
Kan dat ?


PS: Je zult wel weten dat je met terugwerkende kracht kan faktureren ?
1892  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: controle gewichten eindprodukten on: November 27, 2008, 06:48:03 am
Quote
Nu wil ik graag een controle dat het totaalgewicht van het eindprodukt gelijk is aan het totaalgewicht van het recept dat gekoppeld is aan het artikel.


Dus eigenlijk wil je helemaal geen kontrole ? (door het systeem)
1893  Heart-Profit Boards / Chat / In memoriam on: November 25, 2008, 01:44:53 pm
Cry
1894  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Factuur layout / layouts algemeen on: November 24, 2008, 12:12:48 pm
Drukwerk hoort bij een drukkerij vandaan te komen en zeker NIET uit een kleurenprinter. Het verschil zie je nog steeds (ziet er gewoon goedkoop uit).
Nu je drukker niet meer leeft kan ik je nog wel wat adressen van drukkerijen geven in de buurt van Barneveld. Er gaat niets boven voorbedrukt papier.

Hahahahaha, sorry hoor, ik had er even niet aan gedacht dat sommigen hiervan hun inkomsten hebben.
Leveren jullie dan geen toner voor laserprinters ? Eek !

Voor de rest ben ik het 100% met je eens (ziet er goedkoop uit) maar met wel de opmerking dat je niet een goedkoop printertje moet nemen, en met daarnaast meteen de tegenopmerking dat die dingen nauwelijks hierop op voorhand zijn te kontroleren. Wij hebben ook maar een shot genomen en iedereen die de afgelopen maand een faktuur heeft gekregen kan het beoordelen.
Wil misschien iemand nog wat fakturen hebben ? kan hoor. smile

Naast de juiste printer kan je er best veel aan doen om het minder te laten opvallen. Dus, een "vlak" als zodanig is dan het eerste wat je niet moet doen. Het goedkope uit zich i.h.a. in het "erop liggen" van de kleur, in plaats van "erin" (-drukken hehe). Dus, hoe zwaarder je aanzet hoe beter het zichtbaar is (en dus hoe slechter het wordt).
Een juiste papierkeuze doet ook best wat.

Verder zal ik nooit pretenderen dat Eric-Jan geen gelijk heeft, maar het ging even om de flexibiliteit.
Flexibiliteit betekent in deze ook dat je dingen doet die je anders nalaat. Althans, voor ons geldt dat wel; Papier op, geen zin om tijd te verknoeien met een drukker. Printer gekocht om andere reden, en 2 uur later was de faktuur ineens klaar (na een jaar "niet").
1895  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Factuur layout / layouts algemeen on: November 24, 2008, 09:40:17 am
Je hebt vast wel gezien dat onze fakturen het laaste jaar nogal ehh zwart/wit waren. Kwestie van papier op en de drukker die niet meer "leefde". Mocht je afgelopen maand een faktuur hebben ontvangen, dan heb je gezien dat er weer wat kleur in zit (heel simpel hoor). Hoe ?

Open een Word dokument (of desnoods een echt publishing programma), en zet op de A4 alles wat je leuk vindt.
Klaar met het ontwerp ? druk dan een buffer voorraadje af.
Je faktuurpapier is nu klaar en hoeft alleen nog inhoud te krijgen.

Niet vergeten : als je geen witte achtergrond wilt moet je het uit je hoofd zetten om dat met de printer te regelen. Die krijgt het nooit voor elkaar om het volledige vel te bedrukken (lees : je houdt altijd kantlijnen over). Je kan wel met een gradient werken en de indruk wekken dat je de randen ook geen kleur wilde geven.

Koop wel een beetje een echte printer, anders wordt het niet wat.
1896  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Verzamelfacturen on: November 21, 2008, 08:39:34 am
Luister en huiver ...

Ten eerste, zie de langere tekst hieronder, wat een deeltje uit het ontwerp voor jullie betreft (waarbij het totaal de 1000 A4 denk ik wel haalt swoon).

Ten tweede, daarin staat dus precies wat ik met Nathalie enkele weken geleden telefonisch heb besproken, met daarmee mijn eigen opmerking nog eens aanhalend "er zou een Projekt-id in de Verkooporder Header moeten staan".

Ten derde, met Yvonne's mooie rijtje, kan je nu goed zien dat daar precies dat Projekt-id ook in zou moeten.

Ten vierde, ik heb altijd gelijk (kompleet overbodige opmerking natuurlijk Fishy).

Ten vijfde, met onderstaande tekst erbij loop ik naar Yvonne met de vraag of zij (oude) sporen kan vinden van het Projekt-id in Toevoegen (enz.) Verkooporder, of desnoods de LOVO tabel. Vervolgens komt Yvonne er mee dat jullie samen juist gisteren tot precies deze oplossing zijn gekomen omdat bleek dat er een Projekt-id in de LOVO tabel aanwezig was.

Ten zesde, dit kost 7 uur voor ook het uitzoekwerk, en niet alleen de 1,5 voor de benodigde aanpassing die Yvonne heeft doorgegeven. sorry.

Let op : Ik denk niet dat ik het ermee eens ben dat het Projekt-id dan weliswaar onderwater aanwezig is, je het nog nèt kunt zien bij F1-Weergeven, maar dat je het zelf niet kan invullen of overschrijven. Wat mij betreft leidt dit tot totale onduidelijkheid, en een raadplaatje als fakturen er toch een keer niet juist uitkomen, met daarbij dus ook nog de onhebbelijkheid dat je het niet goed kan krijgen. *Ik* zeg dus dat de intussen met Yvonne afgesproken aanpassing niet is toegestaan zonder dat Toevoegen en Wijzigen Verkooporder Header m.b.t. kunnen invullen van Projekt-id wordt aangepast. Zie ook onderstaande langere tekst.

Extra kosten : 1 uur.


Die tekst hierna dan maar ter lering en vermaak, waarbij je overigens best mag aangeven waar zaken intussen anders zijn.
Zie ook de tekst rond de Orderreferentie (telefonische "discussie") en hoe daarmee dus rekening wordt gehouden.
Merk wel op dat dit een ontwerp betreft voor zaken ("Scoring") die niet zijn afgenomen, doch de gehanteerde principes (in Profit en in ons hoofd) niet anders zijn (geworden).
Wèl zal het zo zijn dat iemand bij BBB op een gegeven moment heeft gevraagd om de Orderreferentie door het systeem met het Kontrakt-id te laten vullen, en wat wat mij betreft fout is en blijft. Echter, alles moet in het consistente geheel worden gezien, waarvan onderstaande tekst toevallig een aardige weergave is (mocht je het kunnen volgen  smile).



In principe moet het zo zijn dat als de aannemer afroept op het Kontrakt, dat dit leidt tot een nieuwe Verkooporder, met vooral de opmerking dat dit op een dag X gebeurt, en dat op een dag Y de aannemer vraagt hoe het met z'n bestelling van dag X staat.
Dit dient te worden geregeld middels de normale Orderreferentie in de Verkooporder, eraan denkend dat juist dit fenomeen is bedoeld voor de betreffende benodigde kommunikatie tussen klant (aannemer) en leverancier (BBB).
Benadrukt wordt dat dit tegen het mechanisme van de Scoring indruist (zie eerder), omdat het uitgangspunt dient te zijn dat de aannemer zegt "noteer deze afroep maar onder xyz", terwijl de Offerte-scoring er vanuit gaat dat de Orderreferentie is gevuld met de Referentie van de Offerte. Het bestaande mechanisme zal door deze werkwijze onderuit worden gehaald, en moét ook onderuit worden gehaald. Met andere woorden, dit betreft een te noteren "aanpassing" in het eerder genoemde verslag, waarbij BBB meteen al niet meer van het standaard aanwezige Scorings-mechanisme gebruik zal kunnen maken, en waarbij een toekomstige aanpassing het hanteren van een nieuwe rubriek in de Verkooporderheader betreft (Offerte-referentie o.i.d.). Toekomstig dus, en nu niet te ontwikkelen, maar wèl te noteren.
Volledigheidshalve wordt opgemerkt dat bovenstaande niet in de teksten van BBB zelf is terug te vinden, en dat BBB zelfs expliciet zegt "wij hoeven niet op deze wijze te kommuniceren met de aanne mer". Dus, waar BBB expliciet zegt "hoeft niet" zeggen wij "gebeurt toch". Maar dan wèl op een wijze dat BBB hiervan geen last heeft, wat in theorie zou moeten inhouden dat BBB de Order referentie leeg laat, waar de aannemer inderdaad niets noemt.
Dus : géén getructe "vulling" van de Orderreferentie uit Kontrakt id o.i.d., maar gewoon beschikbaar voor "invullen of niet" zoals gebruikelijk.
Wèl zal dit zeker inhouden dat er "een rubriek" bij de Verkooporder is benodigd om aan te geven over welk Kontrakt (Projekt) het gaat, omdat zeker dàt de benodigde info voor BBB is.
Het is dan ook zo dat er een 1 op veel relatie bestaat tussen het Kontrakt (Projekt) en het aantal keren dat erop wordt afgeroepen; Iedere keer afroepen betekent "noteer maar xyz, dat refereer ik daar een volgende keer aan".
Om het geheel goed te begrijpen, en ook om de genoemde feitelijke noodzakelijkheid van een "nieuwe Verkooporder" voor een volgende afroep te verantwoorden, mag worden gedacht aan het principe van de Orderbevestiging, waar het zo zou moeten zijn dat ook een afroep zoals in deze voor BBB bedoeld, moet kunnen worden bevestigd met een Orderbevestiging, ook al vindt BBB dat ze dit echt niet zal gebruiken.

 
De rotonde wordt omschreven in een Projekt zoals dit bestaat in het systeem. Het zal dan ook zo zijn dat als er een aanvraag (van een aannemer) komt voor een Projekt waarvoor nog niet eerder een aanvraag is geweest (nog nooit eeder gehoord van deze rotonde), BBB eerst een Projekt aanmaakt voor de rotonde.

 
Wanneer de Offerte wordt gepromoveerd tot Kontrakt, zal het Kontrakt-id gelijk worden aan het Projekt-id van de Offerte; De relatie tussen "gescoorde Offerte" en het daarbij behorende Kontrakt, is dan ook 1 op 1. Dit geeft de verantwoording voor het mogen hanteren van het Projektnummer in het Kontrakt-id.
Opgemerkt wordt dat een Kontrakt (ook voor BBB) tevens gewoon rechtstreeks zal kunnen worden toegevoegd, dus zonder dat ervoor een Offerte is gemaakt. Wèl zal het voor BBB aan de orde zijn dat minimaal een Waarschuwing volgt (Esc = Terug) als -dan- een Kontrakt-id wordt ingevuld dat niet bestaat als Projekt.
Dit (indien nodig) te regelen via de Bedrijfsparameter van =0001/1=.

 
Om diverse (moeilijk te overzien) redenen, zal ook het Kontrakt een Projekt-id moeten bevatten, waarbij deze -redundant- (automatisch) wordt gevuld met het Projekt-id van de Offerte, dan wel met de hand wordt ingevuld bij rechtstreeks Toevoegen. Het belangrijkste argument zal w.s. zijn het afroepen op het Kontrakt, en dus het maken van een Verkooporder uit het Kontrakt, waarbij ook de Verkoop order het Projekt-id zal moeten kennen.
Andersom, als het Kontrakt geen Projekt kent, zal de Verkooporder die daaruit volgt het Projekt-id eveneens niet kennen;
Gezien het voorgaande dient tijdens de ontwikkeling te worden bepaald of -en in welke gevallen- het Projekt-id mag worden overschreven (desnoods met " "), wat zowel geldt voor het Kontrakt als de Verkooporder, en zelfs voor de Offerte.

 
Bedacht mag worden dat het Projekt-id, wat volgens voorgaande in zowel Offerte als Kontrakt als Verkooporder ter sprake is, belangrijker zal zijn dan de normaliter getoonde Debiteur-id.
Ook mag worden bedacht dat als het werk eenmaal in het stadium Kontrakt of Verkooporder is, de "rotonde" belangrijker is om te zien voor BBB dan "aannemer Jansen". Hieruit mag volgen dat in het specifieke geval BBB, en werkend op deze wijze, nog wèl het Debiteur-id in de betreffende RA-Overzichten mag worden ge toond, maar vooral in plaats van de Naam van de Debiteur, de Omschrijving van het Projekt moet worden getoond. Met op dat deze algemene werkwijze niét opgaat voor de Offertes, en dat juist daar de Naam van belang is, en beide ID's.

 
Als laatste :
Minimaal in theorie, zal het kunnen voorkomen dat er meerdere aannemers werken aan feitelijk hetzelfde werk, dus aan dezelfde rotonde. Met andere woorden, denkend aan al het voorgaande, moet dit "technisch kunnen". Echter, denkend aan de voor BBB uiteinde lijk gewenste scoring, zal het "genormaliseerd bekeken" nooit zo kunnen zijn dat voor beide -dus !- deel-werken aan de rotonde (stel bestrating versus het platform) eenzelfde Projekt-id door BBB wordt toegekend. Dus, de ontwikkelaar hoeft zich hiermee niet te vermoeien, ofwel, komt vanzelf goed. Hooguit geldt in deze voor BBB de "tip" dat ze in staat is beide deel-Projekten hiërarchisch te hangen onder het hoofd-Projekt ("rotonde"), wat bijna ook noodzakelijk lijkt, omdat het toch zo is dat BBB het volledige Projekt verzorgt. En, vooral denkend aan een toekomst waarbij BBB toch meer middels het systeem zal verzorgen dan momenteel (Werkorders !) lijkt het noodzakelijk dat BBB vanaf het begin op deze werkwijze anticipeert.

1897  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: lolora toont locaties dubbel on: November 20, 2008, 09:53:44 am
Ehh, mag ik ook vragen of iemand weet hoe dat is ontstaan ? en zo ja smile hoe dan ?

Ik suggereer alvast dat dit onmogelijk is. Dus als het toch is gebeurd, wil ik graag weten hoe.
1898  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: lolora toont locaties dubbel on: November 19, 2008, 02:49:12 pm
Reorganiseer LOLO maar eens. Als dat helpt (en dat verwacht ik) zou ik z.s.m. alles reorganiseren.
1899  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Faktuuradres, naast bezoekadres en postadres (LORENWTV) on: November 19, 2008, 02:02:16 pm
Ik weiger zo ongeveer te volgen waar dit over gaat, maar volgens mij komt dat niet goed zo;
Als je meent dat je een variabele bedoeld voor regelniveau naar de header kunt verplaatsen meen je vast iets fout.
1900  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Geblokkeerde funktie: Variable 'T_02_016_X' is not found on: November 13, 2008, 08:25:07 am
Misschien moet je eens vragen wat zij steeds doet met het zitten in een Raadpleegfunktie, en dan Esc+Userbutton.
Dus, het lijkt steeds die Esc+Userbutton die het 'm doet. Maar hoezo nou die Esc ?
1901  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Geblokkeerde funktie: Variable 'T_02_016_X' is not found on: November 12, 2008, 10:15:50 am
En ik doe het met 0 keer. Leuk heh.

Tja, het zal geen toeval zijn. Zijn jullie twee misschien in staat om met één voorbeeld (dat is voldoende) op de proppen te komen wat je zo na kan doen (met enige typesnelheid kennelijk) ? Dan focusen wij ons op dat ene voorbeeld (gaan ook dagelijks meerdere uren oefenen met de snelheid) en als het dan is opgelost (hopelijk) zal het voor alles wel zijn opgelost.
Dank.
1902  Heart-Profit Boards / Heart-Profit Webshop Support / Re: Restrictie levertijden op webshop on: November 12, 2008, 10:12:59 am
Quote
voor nu geen probleem maar ik dacht met mijn post meer aan de toekomst.

Ok (ik dacht alleen dat dat denken aan de toekomst al zo lang geleden was ingegaan dat het misschien nu tijd werd).

Verder toch het vriendelijke verzoek om jullie twee gerespecteerde heren (ja, jij en Robert) het gedrag te laten vertonen van communicatie over een forum. Althans, volgens mij is het nu echt wel meer dan twee keer dat jullie twee achter de rug van het forum om zaken regelen, zonder dat hier te melden. Als dat niet lukt heb ik wel wat beters te doen dan me "bemoeien" met het regelen van zaken die al geregeld zijn. Ofwel, als ik daar voortaan vanuit ga, wordt er misschien niet meer zo veel geregeld als je wilt ...
Ja Robert, dat geldt dus ook voor jou.
1903  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Kopie van lost tabel in op te geven directory te plaatsen? on: November 12, 2008, 10:08:43 am
Na enige interpretatie van wat je *echt* wilt (maar wat niet is wat je hebt gezegd) :

Je wilt de LOSU tabel ook graag voor de Statistieken laten werken (net zoals dat voor de Standaard Overzichten kan), en die LOSU tabel wil he vervolgens ook naar een bepaalde lokatie kunnen dirigeren. Wel, dat kan.
Totaal 3,5 uur.
1904  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Geblokkeerde funktie: Variable 'T_02_016_X' is not found on: November 12, 2008, 09:32:32 am
Moeilijk heh, je eigen schermprintjes goed lezen. Overdone !

Kratje bier kan worden afgeleverd op :

Heart Informatisering B.V.
T.a.v. de heer P.J. Stordiau
Wilhelminastraat 2
3771 AR Barneveld
1905  Heart-Profit Boards / Heart-Profit Webshop Support / Re: Restrictie levertijden op webshop on: November 12, 2008, 09:15:04 am
?
Pages: 1 ... 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 [127] 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 ... 273
Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.188 seconds with 12 queries.