Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 08:37:22 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
  Home Help Login Register  
  Show Posts
Pages: 1 ... 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 [86] 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 ... 273
1276  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: palletsoorten een paar vraagjes on: August 02, 2010, 11:03:06 am
De "1" is afgerond (in dit geval kennelijk naar beneden), de "2" is wat je in absolute zin nodig hebt. Tenzij je hetgeen wat (dus !) minder dan een halve pallet is op de ene pallet erbij weet te stapelen.

Eh ... als het goed is ... smile


PS: ... Wat niet erg goed lijkt als er 1,00 staat.
1277  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Waar haalt LOPRTV Printen Transportlijst Vervoerde de palletinformatie vandaan? on: August 02, 2010, 10:56:21 am
Volgens mij is het het Aantal Colli dat je kan opgeven bij Leveren (ergens).

Heb jij dus niets aan, denk ik.
1278  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Label print koppeling van Heart naar chemges on: July 28, 2010, 02:07:36 pm
Quote
en het was ook niet voor Johan hoor..

Ik denk het toch wel. Johan D. ...
smile
1279  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: voortgang implementatie CLP in Heart on: July 28, 2010, 02:04:38 pm
Quote
Hoe dan ook, en nu ?

Heren, maar dames ook hoor smile ...

Ik kan me voorstellen dat niet iedereen het forum leest (sterker, de meesten doen dat niet, en klagen tegelijkertijd dat ze nooit eens iets horen), maar met het hoofd in het zand steken gaan we er niet komen. Gewoon, omdat *wij* het niet zien zitten.
Lees desnoods nog even enkele posts terug, waar bovenstaande quote uit komt.

Ik neig naar het volgende :

Eenieder die helemaal zelfstandig in Profit z'n MSDSen regelt (en dat zijn er niet zo heel veel meer volgens mij), weet volgens mij niet waar die blijft als e.e.a. zodirekt dubbel moet gaan gebeuren. Dit geldt al voldoende voor de nieuwe GHS denk ik, laat staan dat je e.e.a. ook nog zo in elkaar moet gaan draaien dat het voor twee systemen tegelijk geldt.

Technisch (maar dat is nauwelijks "funktioneel" te noemen) kunnen we iets maken wat in twee bedrijven opereert, waarbij je (met de betreffende additionele funktionaliteit) twee totaal verschillende strukturen opzet, opdat technisch gezien alles uit elkaar te houden is. En let wel, dit betreft meteen ook "funktioneel uit elkaar houden", want als je voor een produkt een twee Stuklijsten nodig zou hebben voor de verschillende situaties, dan kan je dit dus regelen.
Maar niemand gaat in twee administraties zaken dubbel bijhouden, lijkt me toch ...

Als wij in de database al dit soort zaken zo zouden moeten opzetten dat alles dubbel kan worden geregistreerd en bijgehouden ... vergeet het gerust. En anders, wie betaalt ons de maanden werk dat dit zal vergen ?
Hierbij hoop ik dat het duidelijk is dat wij dit niet zullen bekostigen.

Dit laatste geldt al in zijn algemeenheid, dus denkend aan wat er normaal zou moeten gebeuren om alles voor de GHS werkend te krijgen. Echter, dit is te overzien, en als iedereen 1000-2000 euri zou moeten bijdragen hieraan, dan komt dat heus wel goed.

Wat het voor ons (op dit moment) lastig maakt, is dat we óók niet kunnen overzien wat e.e.a. uitmaakt als je bijvoorbeeld Chemges gebruikt.

Quote
Iedereen die een stof maakt c.q. importeerd in de EU is vanuit REACH verplicht om eind dit jaar die stof met labelingsvoorschrift aan te melden bij de C&L Database (Classification en Labelling)

Mij zegt dit dat je in elk geval de gegevens van de MSDS van een derde (inkoop) niet hoeft bij te houden. Immers, die kunnen uit die database komen, en via Chemges zal je er wel een MSDS van kunnen maken. Dit leidt er m.i. toe dat je het zelf niet meer moet *willen* doen, en wat volgens mij ook voor je eigen produkt(ie) geldt.

Ik denk -maar nu gaat me de inhoudelijke pakketkennis ontbreken- dat e.e.a. net zo goed geldt voor de af te drukken symbolen. Dus, als je alles binnen Profit op orde hebt komen ze daar vandaan, en als je alles half op orde hebt ook nog wel. Maar als je zodirekt twee kanten op moet kunnen (oud vs nieuw) dan *kan* je het niet meer op orde hebben voor oud of nieuw (dus, nooit tegelijk), en kan je maar beter aan Chemges vragen welk etiket je moet afdrukken. Let wel, volgens mij gebeurt dat ook op deze manier (hier en daar), maar vraag mij niet a. hoe dynamisch Chemges hierin is (je moet oud of nieuw kunnen vragen) en b. in welke mate je alsnog in Profit zaken dubbel moet bijhouden wil e.e.a. kunnen werken.


Dus, samengevat voor dit moment, de GHS is het probleem niet, en dat kan worden gemaakt;
Hoe e.e.a. samen met de oude methode moet worden geregistreerd (door jullie) is mij totaal onduidelijk en zie ik NIET zitten.
En dus heeft het geen zin om ook maar iets aan GHS te doen, waar wij het zouden moeten bekostigen, en zonder te weten of het nut heeft.

Ik zie tot op heden niemand reageren op "mijn" problematiek; ook Marco niet. Dit is misschien logisch omdat het feitelijk jullie werk niet is. Maar ik zou toch wel erg graag duidelijk willen maken dat *ik* niet zie hoe e.e.a. op te zetten, waarna jullie toch zelf echt het probleem zullen hebben. Ofwel :
Jullie kennen allemaal Profit, en als je je werk doet heb je je ingeleefd in de problematiek van het "x jaar twee systemen moeten voeren". De hele wereld heeft kennelijk Ja en Amen gezegd tegen dit soort idioterie, maar dat houdt nog niet in dat wij verantwoordelijk zijn voor de oplossing, als er al nulkommanadaniemand is die hier met ideeën komt. En heeft niemand een idee ? ook goed, maar het is nog steeds niet onze verantwoordelijkheid.

Ik zal eenieder die hierbij feitelijk betrokken is een email sturen, zodat niemand het heeft gemist dat wij niet weten wat te doen. Voor de helft weet ik nu al dat die WEL het forum lezen, maar doodleuk afwachten wat anderen doen. Doodleuk ?
Ik heb het al eerder gezegd : alleen Marco lijkt zich voor z'n eigen hachje in te zetten, en deelt dat nog met jullie ook.
Kunnen we nu alsjeblieft onze verantwoordelijkheid gaan voelen ?

Hartelijk dank.
Peter
1280  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Artikelomschrijving opdelen op een 'etiketje' tbv produktie inktjetlabel printer on: July 27, 2010, 03:58:08 pm
Quote
altijd fijn als mensen later gaan nadenken over koppelingen en toepasbaarheid.

Tja ...
Grappig is (ook) wel dat ik eerst dacht "dat zoek Johan vast wel fijn uit", maar ik heb het nog eens doorgelezen ... oei.

Johan, je realiseert je hopelijk dat dit duurder kan worden dan die hele printer ?
Nou ja, ach, geen idee, maar het lijkt me dat dit helemaal nooit gaat werken. Ja, op de manier zoals je voorheen deed. Namelijk, dit hele proces leent zich niet voor een "direkte" verwerking zoals Marco impliceert met z'n PCL idee, en asynchroon werkt het ook al niet. Dus, volgens mij ontkom je er niet aan om de hele zooi in "de printer" te hebben voorbereid, om vervolgens tegen de printer te vertellen dat de eerst volgende 10 pallets vast wel produkt "xyz" zullen bevatten (lees : etiketten A, B en C moeten krijgen). Dat ga je helemaal niet vanuit Profit aansturen. Evengoed wil je wel de gegevens uit Profit in die printer hebben. Nou, geen idee. Maar het hangt totaal af van die printer wat je er zoal in kan zetten, en als je niet oppast moet je gewoon "label-id's" manipuleren. Zou nog steeds kunnen hoor, om de inhoud vanaf Profit te sturen - als je maar weet dat je pas blij kan zijn met je nieuwe printers als je weet HOE dit allemaal werkt straks.
Ik hoop in elk geval dat die dingen de synchronisatie zelf een beetje in de hand hebben (zij/onder e.d.).

Nou, zo ver maar even ...
1281  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Artikelomschrijving opdelen op een 'etiketje' tbv produktie inktjetlabel printer on: July 27, 2010, 02:44:55 pm
Johan, ga er gerust vanuit dat we wel iets weten te verzinnen voor die opdeling in 2x20. En dat zal niet iets zijn wat je uren en uren kost. Met andere woorden, laat dit even liggen tot je de boel zelf aan de gang hebt. Als dat zo is, pikken we die opdeling weerop (op jouw aangeven).
1282  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Crm error melding on: July 27, 2010, 01:44:22 pm
Paul, als je dit intypt in Google :

res:ieframe.dll/preview.js

kan je even vooruit. Let wel op de juiste foutmeldingen, want wat er ook aan de hand is, en hoe je het ook kan oplossen, niet alles gaat over precies de fout die jij hebt. Eén ding is mij in elk geval duidelijk : het ligt aan IE8. Dus, terug naar IE7 en je zal het probleem kwijt zijn.

Hier in elk geval een voorzetje : http://www.vistaheads.com/forums/microsoft-public-internetexplorer-general/429674-ie8-res-ieframe-dll-preview-js-2.html
Merk op dat dit van een 2e pagina is, maar de 1e brengt niet veel bijzonders.

1283  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: voortgang implementatie CLP in Heart on: July 26, 2010, 03:18:27 pm
Ok. Alleen ik zie het niet helemaal terug. Tenminste, niet voor de essenties die ik in theorie zie.

Denk aan de registratie van inkomende produkten/MSDSen, idem voor je eigen produktie en hoe we dan de output dubbel en op twee manieren maken, je eigen halffabrikaat wat op twee manieren input is naar je eindprodukt, je CASnr registratie definities.

Begin maar met te denken dat je bovenstaande allemaal dubbel moet gaan doen terwijl je het voor de GHS allemaal nog lang niet weet.

Gaan we dit inderdaad allemaal dubbel definiëren en bijhouden, of gaan we iets verzinnen waardoor de GHS wel voldoende is ?
Her eerste mag, maar ik weet niet hoe.
Het tweede mag niet, maar ik weet vast wel hoe.

En nu ?

Vergeet vooral niet dat als je "nu" een oude methode MSDS krijgt toegeworpen, dat je deze zelf mag omzetten naar GHS. Of ga je wachten tot iedereen dat aanlevert in 2011 ?

Volgens mij kan je nog het beste vervroegd pensioen aanvragen, met verlaagd salaris. Kan je altijd nog cursussen geven in hoe het niet moet/wrkt.

Hoe dan ook, en nu ?
1284  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: voortgang implementatie CLP in Heart on: July 26, 2010, 01:28:31 pm
Geweldig zo ver.

Voor de zekerheid toch de vraag : betrof dit een expliciet denken aan twee systeem naast -/door elkaar ?
Immers, dit is wat ik het minst zie zitten.

Dank.
1285  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: voortgang implementatie CLP in Heart on: July 23, 2010, 03:26:59 pm
O jee, exkuses, maar ik heb de eerste post in dit topic echt nooit gezien !

Ok ... We hebben nog niet veel meer gedaan dan jij weet (wat feitelijk het belangrijkste deel is), met als doel het zo lang mogelijk kunnen "uitstellen" om achter definitieve beslissingen te komen. Je weet denk ik nog wel welke aanmerkingen ik zelf heb aangaande "onmogelijke" zaken, en ik wil niets voor niets doen.

Ik heb de hele tijd gedacht dat we er na de vakanties wel aan kunnen beginnen, maar denk op dit moment dat dit nog steeds onnodig te vroeg is.
Hiernaast wordt het wèl tijd om eens uit te werken hoe we met z'n allen nu denken om te gaan met twee systemen naast elkaar;
Voor mij is het goed als jij nog eens een voorzetje geeft (waarbij je wat mij betreft niet hoeft te denken aan mijn mitsen en maren), maar ik schiet gemakkelijker ergens op dan dat ik het verkeerd verzin. smile
Wil je dat doen ?
Kan wat mij betreft in dit topic.

Voor anderen : Als ik geen inmenging zie (afkeur noch goedkeur) dan heb je straks werkelijk pech als het "voor jou" anders blijkt te hebben gemoeten. Vergeet niet, het is voor jullie, en niet voor mij, en mijn advies is om er zeer serieus mee om te gaan, of anders kan je straks domweg niet meer opereren. Doe maar net zo serieus als Marco, dan komt het denk ik wel goed (Marco is nog 10 keer positiever dan ik, dus schroom niet om mee te denken !!).

Dank,
Peter
1286  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Prijsbepaling inkoop charge gaat niet goed bij af en bij boeken on: July 22, 2010, 01:20:36 pm
Aangaande het laatste : ja, daar zal je gelijk in hebben. Maar misschien moeten we (en iedereen) ons afvragen in hoeverre de gevonden prijs als juist moet worden gezien, of alleen een advies betreft. En natuurlijk, in het ene geval is het gewoon juist, maar in het andere geval is het domweg niet zeker. Nou weet ik alleen niet hoe gemakkelijk herkenbaar het is of het "zeker" is of niet.

Marco, je zal het wellicht niet willen, maar voor 1 uur heb je het wat mij betreft.
1287  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Prijsbepaling inkoop charge gaat niet goed bij af en bij boeken on: July 22, 2010, 12:55:47 pm
Ok, zonder verdere reaktie even aannemend dat ik gelijk heb, kunnen we het nog steeds maken als Marco rekening houdt met de "niet 100%". Wouter, hoeveel tijd zal daar ruwweg inzitten ?
1288  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Prijsbepaling inkoop charge gaat niet goed bij af en bij boeken on: July 22, 2010, 12:25:10 pm
Ik heb "een gevoel" van niet.

Dit zou moeten gaan om het handmatig opboeken van een produkt in een Verschijningsvorm die op dat moment niet op voorraad ligt (toch ?). Dus, we gaan dan op zoek naar een andere (eigenlijk) willkeurige Verschijningsvorm die uit Inkoop is ontstaan. Hierbij moet je dan m.i. denken aan "zo direkt mogelijk" of zo. Heb ik nog een beetje gelijk, dan slaat dit nergens meer op. Immers, je kan het hier wel (willen) hebben over dat produkt wat net een rondje magazijnen heeft gedaan.

Tuurlijk, Marco zegt onmiddellijk dat bij hem dit rondje niet aan de orde is. Mooi. Maar ook mooi toeval.

Nogmaals-als-ik-gelijk-heb ... je moet helemaal niets handmatig opboeken. Doe je dat toch, dan moet je zelf even de juiste Kostprijs uitzoeken.
Anders gezegd, ik vind het te ver gaan om dit op te lossen. Het kan alsnog weer fout zijn.
1289  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Prijsbepaling inkoop charge gaat niet goed bij af en bij boeken on: July 22, 2010, 11:49:06 am
Juist, dank je Wouter. Dat bevestigt mijn vermoeden dat mijn LOCP antwoord onjuist was, want immers :

Dan hadden we nooit voorraad kunnen verplaatsen (naar een magazijn in het buitenland bijvoorbeeld), de "kostprijs" laten ophogen via (Transport) DKKs, en het weer terug laten komen op de eigen voorraad met een vervolgens hogere Kostprijs (wat overigens alleen kan werken als het niet op dezelfde Lokatie komt te liggen als hetzelfde produkt met dezelfde Charge).

Weten we dat ook weer (eens).
smile
1290  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Prijsbepaling inkoop charge gaat niet goed bij af en bij boeken on: July 22, 2010, 10:54:36 am
Met Wouter ben ik het sowieso eens, met Marco misschien. smile

Eerst maar even voordat ik zelf de verwarring zaai (ben ik best goed in) : Wouter, bevat LOCP nou the Werkelijke Kostprijs (dus inklusief DKKs) of niet ?
Zo niet, welk volgens ons officieel fenomeen (berekening e.d.) bevat dat dan wel ?
Pages: 1 ... 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 [86] 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 ... 273
Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.387 seconds with 12 queries.