Heart-Profit ERP

Heart-Profit Boards => Heart-Profit ERP Support => Topic started by: pascal on January 16, 2024, 10:58:39 am



Title: Gebruiker JB verwijderen lukt niet - nog aanwezig in een (oud) bedrijf?
Post by: pascal on January 16, 2024, 10:58:39 am
Goedemorgen, ik wil graag een nieuwe gebruiker JB aanmaken via menu 9-2-1, F4.
Helaas krijg ik de melding dat dit niet kan omdat het gebruikersaccount al aanwezig is in bedrijf BBB-EURO, zie schermafdruk.

Dit bedrijf wordt niet meer gebruikt en kan ik ook niet meer vinden onder menu 9-1.
Kunnen jullie de gebruiker JB verwijderen (uit BBB-EURO?) zodat ik deze initialen weer kan gebruiken?

Bij voorbaat dank!


Title: Re: Gebruiker JB verwijderen lukt niet - nog aanwezig in een (oud) bedrijf?
Post by: Wouter Rijnbende on January 16, 2024, 02:14:10 pm
Tsja... hier kunnen we alles van vinden... maar...  misschien kunnen we volstaan met het feit dat de melding die je op het scherm krijgt een doodnormale Enter = Door, Escape = Terug melding is, en je dus gewoon op "Door" kunt drukken. Probleem opgelost. Toch?

Merk op dat het Gebruikersbestand in een niet-ADS-versie gelijk is voor de Test- en de Produktiebestanden, en dus kán het zo zijn dat je in Produktie weliswaar niet over dat bedrijf beschikt, maar in Test wel. Overigens bevat dat bedrijf een komplete waslijst van gebruikers, dus ik vermoed dat iemand ooit het gewone bedrijf naar een euro bedrijf heeft gekopieerd. Misschien wel om te kijken of je een Database Valuta kon aanpassen. Hoe dan ook, we kunnen uren besteden om uit te zoeken wat hier gebeurd is, maar "gewoon Enter = Door" is toch ook een oplossing?






Title: Re: Gebruiker JB verwijderen lukt niet - nog aanwezig in een (oud) bedrijf?
Post by: pascal on January 16, 2024, 02:55:26 pm
ENTER = Door lost het probleem inderdaad op, ik kan de gebruiker gewoon aanmaken.
Eenvoudiger dan gedacht, dank!