Heart-Profit ERP

Heart-Profit Boards => Heart-Profit ERP Support => Topic started by: Dinand on June 16, 2022, 02:57:09 pm



Title: retouren leverancier niet correct verwerkt
Post by: Dinand on June 16, 2022, 02:57:09 pm
Heren,

Zit met het volgende: Zodra wij een retour boeken naar onze leverancier, maakt HP een dummy-verkooporder aan.
De voorraad wordt ook netjes teruggeboekt, maar als ik dan kijk naar het inkoopoverzicht per artikel geeft hij als aantal nihil aan. Zie bijlage eerste deel. In tweede deel zie je dat de voorraad wel bijgewerkt wordt. Gaat dan om de geaccentueerde delen.
Wat doen wij dan niet goed?
Bijkomend effect is dat de aantallen in het inkoopcontract ook niet worden bijgewerkt.

Bijkomende vraag is of wij bij optie 8-3-4-2 ook een optie kunnen krijgen om per inkoopcontract een overzicht te krijgen wat wij daarop hebben afgenomen. (volgens mij wel eerder besproken, maar misschien kan het nu wel)


Title: Re: retouren leverancier niet correct verwerkt
Post by: Dinand on June 16, 2022, 02:57:47 pm
Nu met bijlage


Title: Re: retouren leverancier niet correct verwerkt
Post by: Peter Stordiau on June 16, 2022, 04:01:54 pm
Na kort telefonisch overleg blijkt hier meer - of iets anders aan de hand. Gaan we maandag mee verder.


Title: Re: retouren leverancier niet correct verwerkt
Post by: Peter Stordiau on June 20, 2022, 01:27:36 pm
Na verder overleg :
Dinand, wij kunnen dit niet nadoen, c.q. waar bij jou in het eerste overzicht een 0 verschijnt, krijgen wij gewoon de retour gezonden hoeveelheid te zien. Je zei al "het valt ons voor het eerst op maar was wellicht altijd al fout, nou, wie weet was het altijd al goed maar heb je nu toch iets gedaan wat onnavolgbaar is (eigenlijk zoals besproken) en dat de oorzaak is. Ofwel :

Kan je dit met een andere order naspelen ? Zo nee dan moet het hebben gelegen aan wat er verder is gebeurd hier en waar we niet meer achter komen. Zo ja dan moeten wij het dus ook na kunnen doen, en dan kunnen we het ook oplossen.


Title: Re: retouren leverancier niet correct verwerkt
Post by: Dinand on June 20, 2022, 04:27:03 pm
Wij gaan dit met een echte retour nog een keer proberen en dan ook de creditinkoopfactuur verwerken. En dan kijken wat hij dan doet.
En dan melden wij ons weer.
Dank voor nu.


Title: Re: retouren leverancier niet correct verwerkt
Post by: Peter Stordiau on June 21, 2022, 08:51:48 am
OK. Maar die Credit Inkoopfaktuur zou ik even niet doen als het wederom niet goed is.


Title: Re: retouren leverancier niet correct verwerkt
Post by: Dinand on June 21, 2022, 11:31:37 am
Bijgevoegd een ovz van hoe het aan de inkoopzijde gaat. De eerste levering is een nieuwe (en echte :smile: )retour.  De onderste betreft het voorbeeld van gisteren.
Wat je zit dat hij de retour vd klant (ic KOOSTA01 en REEALM) ook op de inkoopoverzichten zet. En daarmee is het saldo aan de inkoopzijde nul. Wellicht is dat ook de reden dat het inkoopcontract niet wordt opgehoogd bij een retour. Maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Wel is het zo dat aan de verkoopzijde de retour vd klant er gewoon bijstaat, als correctie (negatieve hoeveelheden/bedragen) op eerdere leveringen.
Maar mijn inziens is het noemen vd retour vd klant aan de inkoopzijde wat gekkig.

PS: De heg wel sproeien met deze zon hoor, anders wordt hij bruin. :(


Title: Re: retouren leverancier niet correct verwerkt
Post by: Peter Stordiau on June 21, 2022, 04:58:30 pm
Quote
PS: De heg wel sproeien met deze zon hoor, anders wordt hij bruin. :(

Moet je toch eens proberen : enkele honderden meters heg snoeien (een heg van 150 meter heeft twee kanten en een bovenkant, dus reken maar uit). Dan
1. laat je het wel uit je hoofd om zo'n heg te sproeien;
2. ben je meteen van de drank af want een half pilsje kan je al niet meer tillen;
3. ben je misschien ook meteen van dat kuchje af (maar die klinkt niet best als dat zo is !).

Ad 3.
Dus Ja, erg bedankt dat je dat nog net even voor ons (en jullie zelf) kon doen.

Ik heb geen idee of wij nu ineens e.e.a. wel kunnen nadoen. Maar we gaan het weer proberen !
:13c:


Title: Re: retouren leverancier niet correct verwerkt
Post by: Richard Masseling on June 22, 2022, 02:27:18 pm
telefonisch uitgelegd waarom bij de I.O. geen kontrakten gevonden zijn.


Title: Re: retouren leverancier niet correct verwerkt
Post by: Dinand on June 22, 2022, 02:31:49 pm
Heldere uitleg Richard. Kan ik verder mee.
Dank daarvoor.

@Peter, wel de heg blijven sproeien hoor met dit warme weer :smile: