Heart-Profit ERP

Heart-Profit Boards => Heart-Profit ERP Support => Topic started by: Demis van Kouwen on November 01, 1996, 12:00:00 am



Title: Referentie fustretourbon
Post by: Demis van Kouwen on November 01, 1996, 12:00:00 am
Is het mogelijk dat we een fustretourbonnr (dus eigenlijk een referentienummer) kunnen aangeven bij het fust retour schrijven?
Fust retour schrijven doen we via Hmenu 3-2-7-1. Op dit moment geven wij geen referentienummer aan waardoor het bij een eventuele vraag vanuit de klant moeilijk zoeken wordt. Daarnaast is het voor de klant minder overzicht omdat hij terugzoekt op de faktuur naar het referentienummer op zijn retourbon maar deze niet in Profit staat.


Title: Re: Referentie fustretourbon
Post by: Wouter Rijnbende on November 01, 1996, 12:00:00 am
Bij de Retourname kun je een Vrachtbriefnummer invullen. Ik weet niet of je deze mag gebruiken, omdat dat ook te maken zou kunnen hebben met het aangeven op welke van JOUW Vrachtbrieven welke Emballage retour genomen is. Ik denk dat echter niet immers er is geen kontrole of de ingevulde waarde ook formeel als Vrachtbriefnummer voorkomt...

Ontvangst van Emballage is een afgeleide van Goederen Ontvangst, en daar stond vroeger ook Vrachtbriefnummer wat gewijzigd is in een meer algemener Ontvangstnummer.

Hoe dan ook, je zou dit eens kunnen proberen (in test).




Title: Re: Referentie fustretourbon
Post by: Demis van Kouwen on November 01, 1996, 12:00:00 am
Ik heb in testbestanden bij de vrachtbrief-ID een referentienummer ingevuld. Dat lukt prima.
Nu de vraag, hoe krijgt de klant dit te zien.

Ik wil voorstellen de referentie, die je invoert onder vrachtbiref-ID, te plaatsen op de orderreferentie van de VO.
Zo ziet de klant op de factuur over welke referentiebon het gaat en kunnen wij via het CRM-menu de bonnen gemakkelijk terugzoeken (sorteren op orderreferentie).

Is dit mogelijk?


Title: Re: Referentie fustretourbon
Post by: Demis van Kouwen on November 01, 1996, 12:00:00 am
Wat is hier de status van?


Title: Re: Referentie fustretourbon
Post by: Wouter Rijnbende on November 01, 1996, 12:00:00 am
Het ingevulde Vrachtbriefnummer wordt op zich wel 'bewaard' bij de Verkooporder. Opname als Orderreferentie is op zich mogelijk.
Ik denk niet dat het de bedoeling is hier ons maatwerk te gaan definiëren, maar laat ik het zo formuleren: "dit nummer als Layoutvariabele beschikbaar stellen" zal goedkoper zijn.


Title: Re: Referentie fustretourbon
Post by: Peter Stordiau on November 01, 1996, 12:00:00 am
Zo ziet de klant op de factuur over welke referentiebon het gaat en kunnen wij via het CRM-menu de bonnen gemakkelijk terugzoeken (sorteren op orderreferentie).
Dan moet je (wrijnbende) denk ik hier nog een alternatief voor bieden. :blush2: (?)


Title: Re: Referentie fustretourbon
Post by: Demis van Kouwen on December 29, 2006, 09:15:10 am
Euhh, ik heb nog steeds de wens om het referentienummer zichtbaar te maken voor de klant, eventueel via de rubriek 'vrachtbriefID'
Is dit nog mogelijk?


Title: Re: Referentie fustretourbon
Post by: Wouter Rijnbende on December 29, 2006, 09:27:45 am
Ik zal je een aanbieding doen toekomen.


Title: Re: Referentie fustretourbon
Post by: Wouter Rijnbende on December 29, 2006, 09:43:27 am
Zo ziet de klant op de factuur over welke referentiebon het gaat en kunnen wij via het CRM-menu de bonnen gemakkelijk terugzoeken (sorteren op orderreferentie).

E.e.a. tel. met DKN besproken. Weergave op de Faktuur-/Pakbon o.b.v. een Layoutvariabele, en CRM scherm hoeft niet aangepast te worden. Aangezien aldaar standaard alle velden getoond worden, wordt dus ook het veld getoond waar het Vrachtbriefnummer in staat. Een parameter introduceren om dit Vrachtbriefnummer expliciet in de Orderreferentie weg te schrijven is dan iets overdone.


Title: Re: Referentie fustretourbon
Post by: Wouter Rijnbende on December 29, 2006, 09:55:37 am
Nou... weet je wat... laat ik maar eens even helemaal niets doen...

Bij de Pakbon bestaat die Variabele nl. gewoon al en hoeft dus niet gemaakt te worden: %PB-VBNRRE% = Vrachtbriefnummer Retour Emballage.

Volgende keer toch eerst zelf even tussen die variabelen neuzen  ;)


Title: Re: Referentie fustretourbon
Post by: Demis van Kouwen on December 29, 2006, 09:59:11 am
Quote
Volgende keer toch eerst zelf even tussen die variabelen neuzen

Ohja, en jij wist het toch ook eventjes niet meer geloof ik  :biglol:

Maarre....bij de faktuur ook? Wat daar zie de klant het uiteindelijk op.


Title: Vast wel OffTopic
Post by: Peter Stordiau on December 29, 2006, 10:29:39 am
Volgende keer toch eerst zelf even tussen die variabelen neuzen  ;)

Hoe kort door de bocht dit ook is, ik denk dat "jullie" nauwelijks kunnen inschatten hoe frustrerend het is om ergens weet-ik-veel hoeveel tijd mee bezig te zijn ... voor niets. Dus, helpen is ok en betaal je ook gewoon voor, maar als wordt gesuggereerd dat iets niet mogelijk is, dan kunnen wij haast niet anders dan daar vanuit gaan.

Let wel, dit is maar een redelijk zacht voorbeeldje want het gebeurt net zo makkelijk dat wij VRAGEN om zelf te onderzoeken of zo'n variabele niet naar wens bestaat, dat men ZEGT dit onderzocht te hebben met negatief resultaat, we vervolgens een aanbieding met hoop gesteggel maken, het werk uiteindelijk wordt gedaan, en we dān erachter komen dat het gevraagde er toch al in zat. Onze eigen schuld ? ik vind van niet. Immers, diegenen die ZEGGEN dat ze het hebben onderzocht, onderzochten niets, want daar hebben ze geen tijd voor. Die betalen liever 2 uur om er vanaf te zijn.

jvr, ik doel absoluut niet op jou, omdat je laatst toevallig net zoiets aan de orde had; het gaat ook helemaal niet om Layoutvariabelen, het gaat in zijn algemeen om dingen die wij vragen te onderzoeken, en die doodleuk niet worden gedaan.

 :spiteful:

Zo, ik ben er weer even vanaf.
 :smile:


Title: Re: Referentie fustretourbon (en gedeeltelijk offtopic)
Post by: Demis van Kouwen on December 29, 2006, 02:21:45 pm
Ik geloof niet dat in dit topic mij is gevraagd om e.e.a. te onderzoeken danwel ik gezegd heb dat e.e.a. niet werkt.
Ik heb gevraagd of het mogelijk is om e.e.a. op de pakbon weer te geven. Hier krijg ik als antwoord op dat er een layoutvariabele voor gemaakt moet worden. ik wist (natuurlijk) niet dat dit via een layoutvariabele opgelost moest worden.

Gelukking nieuwjaar  ;)


Title: Re: Referentie fustretourbon
Post by: dirkjan on December 29, 2006, 02:45:20 pm
Hallo Wouter

Is dit ook mogelijk zonder CRM Module.

Bij ons en dit is en ramp hebben een paar wijze in het verleden besloten door bij het charge nummer een kemerk in te vullen.

Was overal eenvoudig zichtbaar te krijgen via een layout variabele want die is bijna of misschien overal beschikbaar.
Het gevolg is problemen met kostprijzen enz. enz. Echter de ingeslagen weg is nu eenmaal zo.

Nu misschien een nieuwe en goede weg??? :smile: :smile:



Title: Re: Referentie fustretourbon
Post by: Wouter Rijnbende on December 29, 2006, 02:53:21 pm
Is dit ook mogelijk zonder CRM Module.

Ervanuitgaande dat je het hebt over de oorspronkelijke vraag, het kunnen opgeven van een fustretourbonnummer, ja hoor, daar heb je geen CRM voor nodig. Ook voor het afdrukken van de Layoutvariabelen heb je geen CRM nodig. Wil je e.e.a. echter op kunnen zoeken op basis van dit nummer, dan gebruikt DKN daar nu het CRM scherm voor. Dat deel mis je dan wel, maar is op zich ook niet een 'formele' oplossing, hooguit een mogelijkheid die vanzelf ontstaat bij de gratie dat het CRM scherm alle velden uit de Verkooporder toont en erop laat sorteren.

Er zijn ook printoverzichten waarop Retour ontvangen Emballage staat. En, als daar al geen Vrachtbriefnummer op staat, kan dat daar altijd bijgemaakt worden.


Title: Re: Referentie fustretourbon
Post by: dirkjan on December 29, 2006, 03:08:57 pm
Duidelijk

Na nieuw jaar het uitzoeken waard.

Verder iedereen een prettig nieuw jaar gewenst

Dirk-Jan Gloudemans
LA en SE




Title: Re: Referentie fustretourbon (en gedeeltelijk offtopic)
Post by: Peter Stordiau on December 29, 2006, 03:49:03 pm
Ik geloof niet dat in dit topic mij is gevraagd om e.e.a. te onderzoeken danwel ik gezegd heb dat e.e.a. niet werkt.

Nee, klopt; ook al zul je je 100 keer aangesproken voelen (omdat ik niet heb gezegd dat *jij* je dat niet aan hoefde te trekken), dat was absoluut niet de bedoeling. Het was een gelegenheid om eens uiting te geven aan zaken die bij ons heel geregeld spelen.
Het verhaaltje begint natuurlijk bij Wouter die eigenlijk op regel 7 gewezen moest worden, terwijl ik hem deze keer graag eens gelijk gaf.

Ach, veel te moeilijk zo'n forum.  :tomatos:

 :smile: