Heart-Profit ERP

Heart-Profit Boards => Heart-Profit ERP Support => Topic started by: mdekraa on September 14, 2018, 08:14:23 am



Title: batch PC werkt niet meer na upgrade
Post by: mdekraa on September 14, 2018, 08:14:23 am
Deze geeft aan dat Class "JOB" niet kan worden gevonden
op 12/09/2018 per mail gemeld aan rm.
Aub actie want deze genereerd ook de lijsten die dagelijks opgesteld moeten worden!


Title: Re: batch PC werkt niet meer na upgrade
Post by: Peter Stordiau on September 14, 2018, 08:27:24 am
Quote
op 12/09/2018 per mail gemeld aan rm.

Tja, als die er niet is ...
We gaan kijken !


Title: Re: batch PC werkt niet meer na upgrade
Post by: mdekraa on September 14, 2018, 08:48:03 am
met dank


Title: Re: batch PC werkt niet meer na upgrade
Post by: mdekraa on September 14, 2018, 09:11:10 am
Met dank, Ik was niet op de hoogte van het feit dat batches na een upgrade opnieuw gedefinieerd dienden te worden.
Het werkt nu weer.


Title: Re: batch PC werkt niet meer na upgrade
Post by: Wouter Rijnbende on September 14, 2018, 09:16:27 am
Bekend (en lastig, dat wel) probleem bij de afhandeling van Batchjobs, maar "je Batchjob is te oud".

Als je een nieuwe Job in de Batch zet (ik heb zojuist Printen Kostensoorten erin gezet), dan zie je dat deze probleemloos wordt opgepakt en verwerkt.
Als ik een nieuwe Job van jouw Funktie "Exporteren Voorraadlijst" aan de Batchprocessor aanbiedt, dan wordt ook deze probleemloos opgepakt en verwerkt.

Waarom dan toch een geblokkeerde funktie?

Bedenk dat als je een Funktie aanbiedt aan de Batchprocessor, dat Profit allerlei 'omgevingsvariabelen' opslaat, die door de Batchprocessor worden opgehaald, opdat de Batchprocessor nèt kan doen alsof het de initiële Gebruiker was die de Funktie opstartte. Die 'omgevingsvariabelen' zijn er legio, en bevatten dus ook 'in welk bedrijf zit je', 'onder welke user ben je ingelogged', 'hoe heb je de schermvariabelen ingevuld' etc.

Maar, als in de loop der tijd òf de programmatuur van de Batchprocessor wordt aangepast òf de programmatuur van de opgestartte Funktie wordt gewijzigd, dan kan er een situatie ontstaan dat jouw Batchjob (die is klaargezet vanuit een versie van Profit die 2 jaar niet geupdated is) niet voldoende informatie meer bevat om de job in de huidige versie uit te kunnen voeren.

Dit hoeft niet noodzakelijk na iedere Upgrade fout te gaan, maar, áls zoiets na een Upgrade fout gaat, is op dit moment de enige oplossing om de betreffende Batchjob opnieuw (met de software versie van nu) aan te bieden aan de Batchprocessor.

Omdat jullie deze Job met een interval herhalen, zou de procedure dan zijn:

* zet de batchprocessor stil
* meldt de LOEXVIXL job opnieuw aan (met de juiste schermvariabelen selekties)
* ga naar Wijzigen Batchjob en geef middels een Kalender aan dat de job herhaald moet worden
* zet de batchprocessor weer aan

(zoals zojuist telefonisch al besproken, maar hier nog even om het na te kunnen lezen)

Mocht de Job, als je dit gedaan hebt, nogmaals foutlopen, dan verneem ik het graag.