Heart-Profit ERP

Heart-Profit Boards => Heart-Profit Releasenotes => Topic started by: Heart Informatisering B.V. on August 09, 2016, 02:15:59 pm



Title: Keuringsrapport Raaplijst wordt niet geprint
Post by: Heart Informatisering B.V. on August 09, 2016, 02:15:59 pm
Van een Levering kan (op basis van de geraapte Raaplijst = Pakbon) een Keuringsrapport worden geprint. Om een Keuringsrapport te kunnen printen moeten er uiteraard Keuringen vastgelegd zijn. Per Debiteur kan ook worden ingesteld in welke Keuringsnormen een klant intresse heeft, opdat als u op 10 punten keurt maar de klant er maar 2 wil zien, alleen die 2 op het rapport terecht komen.

Dan is er nog een Bedrijfsparameter "Printen Keuringsrapport J/N/K" die, indien gevuld met "K", alleen van die Artikelen waarbij expliciet bij de Klient-/Artikelgegevens is aangegeven dat er een Keuringsrapport mee moet, een rapport wordt gegenereerd. En... hier kon er iets fout gaan, waardoor Profit met de melding kwam "Geen Keuringen van Charges gevonden". Eigenlijk is deze melding niet helemaal juist, want als er geen af te drukken Artikelen-/Charges werden gevonden, verscheen ze ook. De melding impliceert dus eigenlijk "Geen af te drukken gegevens gevonden", wat tot de introduktie alleen kon voorkomen doordat er geen Chargegegevens waren, maar wat ook kan optreden als er geen af te drukken Artikelen werden gevonden.

Het is mogelijk om meerdere Klient-/Artikelnummers toe te kennen aan 1 produkt. Als die funktionaliteit gebruikt wordt (te aktiveren met een bedrijfsparameter) verkoopt u 1 Artikel onder meerdere nummers aan dezelfde klient. Bij het Toevoegen van de Verkooporderregel zal er een popup naar boven komen die u vraagt onder welk Klient-/Artikel u het produkt wenst te leveren en wordt de gemaakte keuze opgeslagen bij de Verkooporderregel. Als er maar 1 keuze is, wordt automatisch die keuze opgeslagen.

Maar...

Met name omdat we meerdere Klient-/Artikelnummers kunnen hebben, zou bij het ene Artikel kunnen staan dat we WEL een keuringsrapport willen hebben, en bij de andere juist NIET. Om die reden zal, zodra er een Klient-/Artikelnummer bekend is, naar de instelling "Keuringsrapport meesturen J/N" worden gekeken van het Klientartikelnummer.

Hebben we een produkt echter ooit verkocht onder Klient-/Artikel "32490/15427" en is later dit Klient-/Artikelnummer verwijdert! dan werd er alhier geen Keuringsrapport geprint. Dit, omdat de met "K" gevulde bedrijfsparameter zei dat er alleen een Keuringsrapport moest worden geprint als bij het Klient-/Artikel stond aangegeven dat het keuringsrapport mee moest, en ondertussen het Klient-/Artikelnummer verwijderd was.

FunktieOmschrijvingDtm.Vl.WyzDtm.L.Wyz
LOPRKRV1    Omschrijving (nog) niet bekend    30-06-2016    09-08-2016