Title: Goedkeuren 4 traps uitbesteding i.v.m. "laatste faktuur" en "periode afgesloten" Post by: Heart Informatisering B.V. on October 16, 2015, 10:16:40 am Bij een Uitbesteding aan een Leverancier (van een Intercompany Bedrijf), welke NIET over de voorraad loopt (zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=25864.0) verkoopt bedrijf A aan een klant, koopt A in bij bedrijf B (die dus verkoopt aan A), en besteedt B de order weer uit aan een Leverancier. Zodra deze Leverancier meldt wat er per saldo geleverd is, worden alle orders gelijk gemaakt aan de levering van de Leverancier.
Dit goedkeuren van de levering (LOIRUBGK) is met ingang van deze Releasenote uitgebreid met een aantal extra kontroles: In het scherm kan worden aangegeven per welke datum de levering heeft plaatsgevonden. Dit zal de datum worden per wanneer volgens het systeem de goederen administratief zijn geleverd, en per wanneer financieel alles geboekt moet worden. Financiële mutaties kunnen in meerdere IC bedrijven aan de orde zijn, en derhalve is er nu een kontrole opgenomen die stelt dat deze datum in geen enkele van de onderhevige bedrijven in een Afgesloten Periode mag liggen. Tevens geldt dat als er een Italiaans bedrijf aan de orde is, de Verzenddatum alleen akkoord is indien voor de betreffende periode de laatste order nog niet is gefaktureerd (zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=25769.0)
|