Heart-Profit ERP

Heart-Profit Boards => Heart-Profit ERP Support => Topic started by: Cathelijn on July 09, 2014, 12:23:14 pm



Title: Mailfout na installatie nieuw modem
Post by: Cathelijn on July 09, 2014, 12:23:14 pm
Gisteren is bij ons een nieuw modem geïnstalleerd. Ik heb hierna in de bedrijfsgegevens een andere SMTP server (SMARTHOST.DIRECT-ADSL.NL)  ingevuld op aangeven van onze IT beheerder, omdat er niets meer gemaild kon worden vanuit HP.

Nu kunnen de orderbevestigingen en inkooporders wel gemaild worden en enkele facturen ook, maar bij de meeste facturen, aan verschillende klanten, krijg ik de melding:
Fout: 450 4.3.0 Requested mail action not taken: recepient mailbox temporary unavailable.

Is dit herkenbaar bij jullie en weten jullie hoe we dit kunnen oplossen?



Title: Re: Mailfout na installatie nieuw modem
Post by: Robert Hekkers on July 09, 2014, 12:35:44 pm
In ieder geval niet herkenbaar in de zin van dat ik kan vertellen hoe dit op te lossen. Ik denk namelijk "niet", althans niet vanuit Profit.
Maar stuur me de C:\TROEP\SMTPMAIL.LOG (van een/de PC waarop de betreffende melding is opgetreden) maar eens (via email), wellicht kan ik daar nog wat additionele informatie uit halen.


Title: Re: Mailfout na installatie nieuw modem
Post by: Cathelijn on July 09, 2014, 01:23:36 pm
Is onderweg Robert.


Title: Re: Mailfout na installatie nieuw modem
Post by: Robert Hekkers on July 10, 2014, 11:03:23 am
Opgelost; door de verandering van mailserver kwam een foutje in de inrichting boven drijven (eenzelfde email-adres meerdere malen vermelden) waar de nieuwe mailserver zich in "verslikte".


Title: Re: Mailfout na installatie nieuw modem
Post by: Cathelijn on October 30, 2015, 10:29:52 am
Ik heb net de nieuwe manier van Aanmaningen genereren en versturen ingericht in test en krijg bij het emailen van de enige gegenereerde aanmaning ook deze melding.

Wat zit er (nog) niet goed?


Title: Re: Mailfout na installatie nieuw modem
Post by: Robert Hekkers on October 30, 2015, 10:55:13 am
Cathelijn,
Kan het niet zo zijn dat je net als eerst een email-adres ergens dubbel vermeld hebt staan?

Lees anders de email nog eens door die je mij hebt gestuurd op woensdag 9 juli 2014 14:40, waarin je uitlegt dat je de oorzaak zelf al hebt gevonden en ook hebt opgelost (email-adres verwijderd).
Mocht dit niet helpen, dan moeten we samen even verder kijken wat er dit keer aan de hand is.


Title: Re: Mailfout na installatie nieuw modem
Post by: Cathelijn on October 30, 2015, 11:16:13 am
Robbert,

voor het versturen van de fakturen heb ik toen een emailadres verwijderd bij SYLFPAWY.
Iets dergelijks kan ik niet vinden voor de layout voor aanmaningen als ik in ADLARA zit.


Title: Re: Mailfout na installatie nieuw modem
Post by: Robert Hekkers on October 30, 2015, 12:01:15 pm
Na wat meer testjes is de reden voor deze melding gevonden.

De uitkomst is dat deze foutmelding kan optreden door als 'From' en 'To' email-adres dezelfde waarde te gebruiken.
Typisch iets wat je voornamelijk zal doen in test-situaties...

Kan optreden, omdat ik vermoed dat deze foutmelding alleen optreedt als er gebruik wordt gemaakt van een externe mail-server, waarop zich noch de 'From'- als de 'To'-mailbox bevindt.