Heart-Profit ERP

Heart-Profit Boards => Heart-Profit ERP Support => Topic started by: Johan on April 22, 2013, 09:08:51 am



Title: factuur per 3 weken
Post by: Johan on April 22, 2013, 09:08:51 am
Bij Wijzigen Debiteur (LORDWY) blad 6 kun je diverse instellingen kiezen ten aanzien van het factureren.
Onder andere ook 1 factuur per week / maand.

Nu is er een klant die vraagt om 1 (verzamel-) factuur per 3 weken ;)

Nou kun je bijvoorbeeld vandaag factureren, en dan in het veld "Datum laatste facturatie" even "13-5-2013" invullen. Maar ja, dan moet je dat wel elke drie weken even onthouden.... Neit handig.

Bestaan hiervoor mogelijkheden? In wezen dus de functie "1 factuur per w/m/-" in combinatie met "aantal W/M". Ik kan me namelijk voorstellen dat je ook per 4 weken zou willen factureren in geval van een systeem waarbij het jaar in 13 perioden is verdeeld.


Title: Re: factuur per 3 weken
Post by: Peter Stordiau on April 22, 2013, 09:42:49 am
Vraag voor de lol eens aan die klant waarom hij dat wil ?
Ben wel benieuwd naar het antwoord !


Title: Re: factuur per 3 weken
Post by: Johan on April 23, 2013, 09:40:38 am
Het schijnt dat de administratie daar eens per drie weken wordt doorgenomen door een administratiebureau. In wezen dus een soort periode. van drie weken. En dan een jaarafsluiting van 2 weken in december of iets dergelijks vermoed ik.

Maar goed: de vraag was eigenlijk meer: bestaat er iets voor? Of wordt dit een kostbare zaak?


Title: Re: factuur per 3 weken
Post by: Peter Stordiau on April 23, 2013, 10:01:24 am
Johan, sorry, antwoord volstaat niet. In elk geval niet zolang ik het domme onzin vind en het dus geen reden vind. Maar doe je best, wellicht is er een betere reden.
N.b.: Ik denk dat je al wel weet dat wij geen dingen maken die we niet kunnen begrijpen. Al betaal je er een miljoen voor.

Nee, natuurlijk bestaat daar niets voor. :smile:


PS:
Quote
Al betaal je er een miljoen voor.
Daar ga ik toch nog even over nadenken !


Title: Re: factuur per 3 weken
Post by: Peter Stordiau on April 23, 2013, 12:34:49 pm
Misschien aanvullend (of beter : wat meer antwoord gevend op je vraag) :
Als dit werkelijk de reden is (die administratie die eens in de 3 weken wordt gedaan) dan moeten we dat "onzin" en vooral "niet werkend" vinden, omdat er niets hoeft te gebeuren of die "eens in de 3 weken" werkt een keer niet. Vakantie, weekje ziekte - verzin maar wat. Wel, uitzonderingen daarvoor kunnen we natuurlijk niet maken (lijkt me toch) terwijl jij er niet op zit te wachten om er op een handmatige manier rekening mee te houden. Dus zie je ? er is wel een (wat mij betreft) goed doel, maar dat doel kan je toch niet goed bereiken. En dan moet je er wel geld aan uitgeven ? Je kan natuurlijk zeggen "maar dan heb ik geen klant !" en ja, daar zit natuurlijk wat in. Maar wat ik liever zou zien is dat je die klant weet aan te praten dat het toch niet gaat werken en je het dan een beetje jammer van jouw geld vindt.

Ik hoop dat dit een iets betere reaktie is.