Heart-Profit ERP

Heart-Profit Boards => Heart-Profit ERP Support => Topic started by: Michael Molenaar on April 16, 2013, 12:22:47 pm



Title: Profit reageert niet meer
Post by: Michael Molenaar on April 16, 2013, 12:22:47 pm
Beste,

Ik heb ineens last van het feit dat Heart niet meer werkt.
Vanaf hoofdmenu wil ik naar 311 maar hij loopt gelijkt vast.

Ik heb al 3x pc opnieuw opgestart en diverse malen gereorganiseerd.
Vanmorgen nog wel orders verwerkt zonder problemen.
Andere collega's hebben dit probleem niet.

Groet, Frans.
:wip:


Title: Re: Profit reageert niet meer
Post by: Michael Molenaar on April 16, 2013, 01:50:04 pm
Weer wat meldingen gehad bij het geven van een F10 (terug hoofdmenu), echter na reorganiseren gaat het weer goed.

Bij 3276 printen vrachtbrief liep hij weer vast en kreeg een foutmelding toen ik F10 gaf.

Bij toon data kwam direct de fatal error gevolgt door profit8.exe werkt niet meer.

Na reorganiseren werkt Heart weer.
 


Title: Re: Profit reageert niet meer
Post by: Peter Stordiau on April 17, 2013, 08:23:27 am
Frans, hoe lang werk je al met deze PC op dezelfde werkplek zonder problemen ?

Wat kan er zijn veranderd aangaande deze PC sinds jullie nieuwe server(s) ?


Title: Re: Profit reageert niet meer
Post by: Peter Stordiau on April 17, 2013, 08:26:19 am
Als het hangen nogmaals gebeurt, doe dan even niets maar bel ons zodat we onmiddellijk kunnen kijken op jouw PC. Ok ?


Title: Re: Profit reageert niet meer
Post by: Michael Molenaar on April 17, 2013, 08:40:58 am
Werk al een jaartje of twee met deze pc geen problemen gehad.
De pc is alleen opnieuw aangemeld in het netwerk (nieuw gebruikers profiel), de server is in gebruik sinds 1 Maart dit jaar.

De volgende keer bel ik gelijk maar voorlopig loopt alles goed nu.


Title: Re: Profit reageert niet meer
Post by: Peter Stordiau on April 17, 2013, 08:59:54 am
Is dit Vista of Windows7 ?

En kan het zijn dat dit ineens gebeurt sinds je MS upgrades hebt uitgevoerd voor deze PC ? of doe je dat nooit ?


Title: Re: Profit reageert niet meer
Post by: Michael Molenaar on April 17, 2013, 09:06:29 am
Windows 7 Pro 64bit versie.

Nou moet ik wel zeggen dat er na het uitvoeren Windows updates wat  kleine problemen waren met de Win 7 stations (automatische schijf defragmentatie  was aangezet tijdens het opstarten van deze pc's).



Title: Re: Profit reageert niet meer
Post by: Peter Stordiau on April 17, 2013, 09:21:13 am
Als iets eenmaal in consistentie werkt moet je nooit updates uitvoeren. Althans, dat is onze strategie en ik zou niet weten waar die niet werkt. Al wat je (anders) uitlokt is dat je ook je servers moet updaten omdat er anders iets niet consistent is. Ook andersom : de servers moet je ook niet doen anders ben je wellicht weer met de rest aan de beurt.
Gewoon nooit updates doen en anders zeer gekontroleerd ! (kost veel tijd).

Je kan overwegen om voor jouw PC die update(s) ongedaan te maken tot aan het moment van het gevoel dat het nog goed was allemaal. Zo'n update ongedaan maken stelt niet veel voor. Werkt dat juist averechts (zelfde inconsistentie als waar ik over sprak) dan staan de updates er ook zo weer op.

Maar laat ons eerst maar eens kijken als het zich weer voordoet.


Title: Re: Profit reageert niet meer
Post by: Michael Molenaar on April 17, 2013, 09:27:54 am
De updates die uitgevoerd zijn waren beveiliging updates (andere worden inderdaad bekeken of het nodig is).

De server wordt extern gedaan.

Mocht ik er weer 1 hebben dan bel ik (geel briefje met nummer en jouw naam op de monitor  :smile:)


Title: Re: Profit reageert niet meer
Post by: Peter Stordiau on April 17, 2013, 09:40:56 am
Beveiligings updates doen niet minder kwaad in deze context hoor. :smile:


Title: Re: Profit reageert niet meer
Post by: Peter Stordiau on April 17, 2013, 10:32:29 am
Zou het toeval zijn dat ik zelf op dit moment precies hetzelfde heb ? Tenminste, zo lijkt het.
Ben aangeland bij een Raadpleegfunktie, maar die verschijnt nooit. Met je muis over alle onderdelen bewegen in Profit reageert gewoon (schaduwtjes verschijnen en zo), maar op het menu zelf (waarin je de Raadpleegfunktie koos) reageert niets (muis over het menu).

Wat zei ik ? geen updates doen ? dat geldt dan zeker ook voor Profit ! :swoon:


Voor ons zelf maar even :
Nergens valt enige aktiviteit te bespeuren. Esc geeft in ons geval onmiddellijk een "interrupted" en een Ignore daarop laat de gekozen Raadpleegfunktie zien maar met een rood kruis als icon.
Merk op dat wij die Esc kunnen doen - een klant zoals Mobile niet; die zal gewoon blijven hangen.

Nog nooit gezien dit ...


Title: Re: Profit reageert niet meer
Post by: Wouter Rijnbende on April 17, 2013, 11:47:49 am
In het kader van Readonly meldingen, Alter Tables die niet altijd werken, en andere rariteiten in Windows #7, kom ik op google topics tegen die wijzen naar SMB2 en Oplocks settings. Misschien dat iemand daar eens in kan duiken ?


Title: Re: Profit reageert niet meer
Post by: Peter Stordiau on April 17, 2013, 01:16:57 pm
Heb ik zojuist gedaan. En ik denk dat ik wel iets heb gevonden. Is overigens aardig :offtopic: voor hier, en ik zal er een nieuw topic voor maken. Voor algemeen gebruik zeg maar.