Title: Harde fout melding Post by: Berny van Rijssen on December 11, 2012, 09:00:52 am De dames van het bedrijfsburo, zijn er gisteren twee keer zomaar er uit gegooid. (zie foutmelding).
Ik weet niet of dit iets te maken heeft met de eventuele dubbele boekingen, zie mijn vorige item. mvgr. Berny Title: Re: Harde fout melding Post by: Berny van Rijssen on December 11, 2012, 09:28:25 am Hedenmorgen deze melding ook al weer gehad.
gr. berny Title: Re: Harde fout melding Post by: Berny van Rijssen on December 11, 2012, 09:47:28 am Heeft het iets met de upgrade te maken???
Title: Re: Harde fout melding Post by: Richard Masseling on December 11, 2012, 11:08:05 am Hallo Berny,
zojuist bij je op het systeem gekeken, maar bij Raadplegen Receptregels gaat het bij mij niet fout. Kan je de Fout nadoen? Title: Re: Harde fout melding Post by: Berny van Rijssen on December 11, 2012, 12:59:18 pm Zal aan de dames vragen wanneer het precies (5-2--etc) gebeurd...
berny Title: Re: Harde fout melding Post by: Peter Stordiau on December 11, 2012, 01:08:52 pm ... wellicht steeds op een andere plaats. En zo ja, kijk eens of de betreffende PC misschien "nieuw" is en niet goed is ingericht. Dus "File does not exist" kan helemaal niet in dit (Raadplegen Recepten e.d.) geval. Dat er ergens geen "ruimte" is om een betreffend programma te openen kan wel (onjuiste inrichting) en dan krijg je deze fout ...
Title: Re: Harde fout melding Post by: Peter Stordiau on December 11, 2012, 01:11:00 pm Maar zie ook hier : http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=24832.msg0#new
Ruikt wel erg naar dezelfde oorzaak ... Title: Re: Harde fout melding Post by: Wouter Rijnbende on December 11, 2012, 01:14:27 pm Zat ik ook aan te denken.
Laatst uitgevoerde toets is een Escape naar LORTTDRA. Opdracht waar het op foutloopt is het openen van de Gridtabel. Dat openen vanaf een lokale disk zou altijd moeten kunnen lukken, maar stel dat de lokale omgeving op het netwerk staat (WTS) dan zou een netwerk probleem kunnen veroorzaken dat de file niet gevonden kan worden. Title: Re: Harde fout melding Post by: BKienhuis on December 12, 2012, 09:21:28 am Vandaag weer een soortgelijke fout. Beschrijving van gebruiker AFI:
Ik heb even op papier gezet waar ik “uit Profit werd gegooid” Vanuit Hoofdmenu 1 3 1 1 geef in: C4P000049 6010900 page down shift F4 F4 A (van artikel) toen had ik de eerste 2 regels van het recept ingevoerd daarna wilde ik overschakelen naar F4 B (van bewerking) en ik werd er uit gegooid! Weet niet precies of ik er bij F4 of bij B uit werd gegooid Schermafdruk van de foutmelding vandaag: Title: Re: Harde fout melding Post by: BKienhuis on December 12, 2012, 09:22:46 am Gisteravond overigens bestanden gereorganiseerd via 9-5-1-ALL
Title: Re: Harde fout melding Post by: Peter Stordiau on December 12, 2012, 09:49:51 am Quote Schermafdruk van de foutmelding vandaag: Komt op mij over als puur toevallig een andere fout (in Profit) die je ook moet kunnen nadoen als je 100% hetzelfde doet als daar gebeurde. Title: Re: Harde fout melding Post by: Wouter Rijnbende on December 12, 2012, 10:06:01 am Zomaar uit Profit gegooid worden (zonder geblokkeerde funktie) komt ook voor als een index corrupt is geraakt;
Reorganisatie ALL zou dan moeten helpen (wat dat betreft even afwachten dus). De melding in je geblokkeerde funktie is een andere fout (beschrijft 5-2-2-2 i.p.v. 1-3-1-1) zoals Peter Stordiau al aangeeft. Title: Re: Harde fout melding Post by: Peter Stordiau on December 12, 2012, 11:19:41 am Quote Zomaar uit Profit gegooid worden (zonder geblokkeerde funktie) komt ook voor als een index corrupt is geraakt; Reorganisatie ALL zou dan moeten helpen (wat dat betreft even afwachten dus). Was ook mijn eerste gedachte. En sterker : het is zo ongeveer de enige reden waarom je werkelijk "eruit wordt gegooid". Helaas vrees ik dat dit hier niet op gaat, want waar ik gisteren al twijfelde om het te vragen, "stel" ik bij deze maar dat Berny nogal snel iets "eruit gooien" noemt, wat Ik zou dan ook niet weten waarom het reorganiseren hier zou moeten helpen ... Title: Re: Harde fout melding Post by: BKienhuis on December 12, 2012, 11:42:59 am Ondertussen ondanks reorganiseren blijven er vandaag veel foutmeldingen komen:
Title: Re: Harde fout melding Post by: Berny van Rijssen on December 12, 2012, 11:55:57 am Goedemorgen,
Persoonlijk kan ik momenteel (na dat de dames van verkoop GLE en KKO) niet meer bij de functie 9-9-4 komen, ook na het reorganiseren TBC en APPW. Sorry. Heb even een schermafdrukje gemaakt.. Title: Re: Harde fout melding Post by: Peter Stordiau on December 12, 2012, 12:00:27 pm Geblokkeerde funkties is 9-3-4 ...
(wat je hier probeert is zo ongeveer "niet geďmplementeerd"). En vandaar de fout. Title: Re: Harde fout melding Post by: Berny van Rijssen on December 12, 2012, 12:00:45 pm Denk dat wij vanavond lokd moeten reorganiseren of all....
Title: Re: Harde fout melding Post by: Berny van Rijssen on December 12, 2012, 12:02:55 pm oke, tnx. Ga nu de batch boekingen uitproberen, want vorige keer ging het na het vast lopen fout. Zal de batch boekingen wel 1 voor 1 doen...
Title: Re: Harde fout melding Post by: Peter Stordiau on December 12, 2012, 12:03:43 pm Ik denk dat jullie (weer) een puinhoop hebben ...
De onderstaande fouten (op 10-12 is er nog een zichtbaar) zijn ernstig. 99% zeker netwerk problemen maar 90% zeker geen echte doch weer eens veroorzaakt door Citrix/WTS. Title: Re: Harde fout melding Post by: Peter Stordiau on December 12, 2012, 12:07:52 pm Gisteravond overigens bestanden gereorganiseerd via 9-5-1-ALL maar Quote Denk dat wij vanavond lokd moeten reorganiseren of all.... kan je op zich gelijk in hebben. Alleen, zo blijf je dus aan de gang. Title: Re: Harde fout melding Post by: Peter Stordiau on December 12, 2012, 12:11:00 pm Intussen :
Heeft het iets met de upgrade te maken??? Probeer maar liever te bedenken wat er aan jullie kant is "geupgrade". Althans, als je bedoelt dat je sinds kort ineens dit soort problemen (weer) hebt ... Leuk heh, computers. Title: Re: Harde fout melding Post by: Berny van Rijssen on December 12, 2012, 12:53:18 pm Beste Peter,
Net even met bas gesproken, Bas heeft alleen de reguliere windows beveiligings update gedaan dit weekend. Maw je zou gelijk kunnen hebben, maar deze updates doen wij wel vaker. Hierbij was mijn opmerking meer een vraag? En absoluut geen verwijtjel, dat het "de schuld zou zijn van de upgrade". Alleen ik heb helaas een hele middag dubbele boekingen lopen crediteren. Volgende keer zal ik de reeds door Wouter voor gedragen methode hanteren, misschien voorkom ik hier mee deze situatie. gr Berny. Ps Batchboekingen gingen prima..... Title: Re: Harde fout melding Post by: Peter Stordiau on December 12, 2012, 02:07:45 pm Nee joh, ik had die aanhaling van jouw tekst net zo goed kunnen weglaten. Ik voelde me echt niet aangesproken, net zoals dat het geen verwijt is dat jij het noemde (logische gedachte gewoon). Maar intussen zou ik die Windows updates maar eens snel ongedaan maken.
En verder uitzetten !! |