Heart-Profit ERP

Heart-Profit Boards => Heart-Profit ERP Support => Topic started by: BKienhuis on February 23, 2011, 09:15:33 am



Title: Behoefterun
Post by: BKienhuis on February 23, 2011, 09:15:33 am
Van onze afdeling inkoop kreeg ik dit bericht:
Naar mijn idee is de behoefterun uit Profit sinds de laatste upgrade niet
In orde.
Zojuist nog even met Gernant een testje gedaan en handmatig
Een productie kaart nagekeken.
Als voorbeeld hierbij  onderstaande.

04.K.0133 en 12.F.0025.

Deze komen op zeer korte termijn negatief, echter verschijnen niet op
De behoefterun.
Dit bevestigd mijn vermoeden dus.

Hoe vaak komt dat nog meer voor !!????

Moet er hiervoor iets gereorganiseerd worden om het weer goed te krijgen?
:17c:


Title: Re: Behoefterun
Post by: Peter Stordiau on February 23, 2011, 10:30:15 am
Klinkt in elk geval niet goed ...


Title: Re: Behoefterun
Post by: Wouter Rijnbende on February 23, 2011, 10:32:15 am
Kun je ervoor zorgen dat we kunnen inbellen? Dan kan ik even kijken.


Title: Re: Behoefterun
Post by: BKienhuis on February 23, 2011, 10:37:50 am
Er kan via VPN verbinding worden gemaakt. Robert heeft de gegevens ontvangen van ons.


Title: Re: Behoefterun
Post by: Wouter Rijnbende on February 23, 2011, 10:48:40 am
Dat werkt, op het wachtwoord na. Misschien dat je me die even kunt mailen ?


Title: Re: Behoefterun
Post by: Wouter Rijnbende on February 23, 2011, 11:30:28 am
Thanks. Verbinding is nu gelukt.

Overigens, voor zover je van een verbinding kunt spreken...

Al het kontakt met onze eigen server wordt verbroken, waardoor we geen internet meer hebben, Profit niet meer kunnen opstarten, lopende Profitsessies fout lopen op read/write errors... Ik kan dus ook niet even "in de koding kijken", ja, net als het typen van dit verslag, op een andere PC.

Kortom, dit is niet de methode zo (en wellicht dat er daarom hier ook nog geen registratie is gemaakt van een nieuwe inlog procedure bij jullie; het werkt niet jofel).



Title: Re: Behoefterun
Post by: BKienhuis on February 23, 2011, 11:34:13 am
We zullen onze leverancier nog eens laten kijken of dat anders kan.


Title: Re: Behoefterun
Post by: Wouter Rijnbende on February 23, 2011, 01:29:21 pm
Opgelost. Uiteindelijk bleek het aan LOPR te liggen die gereorganiseerd moest worden (gaat trouwens lekker snel op jullie systeem  8))

Nb: Ik kwam ook nog ruim 200 produktieorderregels tegen uit 1999 t/m 2005 waarvan de P.O. al afgesloten was, doch waarvan de P.O. regels nog open stonden, en daarmee behoeftig waren (zoals de P4I0000006). Die regels heb ik nu ook maar meteen opgeschoond.  :smile:


Title: Re: Behoefterun
Post by: BKienhuis on February 23, 2011, 01:39:50 pm
Bedankt voor de medewerking!


Title: Re: Behoefterun
Post by: BKienhuis on March 15, 2011, 10:30:55 am
Thanks. Verbinding is nu gelukt.

Overigens, voor zover je van een verbinding kunt spreken...

Al het kontakt met onze eigen server wordt verbroken, waardoor we geen internet meer hebben, Profit niet meer kunnen opstarten, lopende Profitsessies fout lopen op read/write errors... Ik kan dus ook niet even "in de koding kijken", ja, net als het typen van dit verslag, op een andere PC.

Kortom, dit is niet de methode zo (en wellicht dat er daarom hier ook nog geen registratie is gemaakt van een nieuwe inlog procedure bij jullie; het werkt niet jofel).


Als het goed is wordt de lokale verbinding niet verbroken als de volgende instelling wordt gewijzigd:
Eigenschappen van de VPN-verbinding --> tabblad Netwerk --> eigenschappen van TCP/IPv4 --> Geavanceerd --> vinkje weghalen bij 'Standaardgateway in het externe netwerk gebruiken'
Op mijn PC thuis blijft nu in elk geval de lokale internetverbinding actief, hopelijk werkt dit bij jullie ook.


Title: Re: Behoefterun
Post by: BKienhuis on April 08, 2011, 02:14:14 pm
De behoefterun zorgt nog steeds voor problemen, er komt nog regelmatig een veel te korte lijst uit. We hebben de laatste tijd al goed in de gaten gehouden dat iedereen netjes Profit afsluit dus dat mag geen probleem zijn. In de oude situatie op een Novell-server gecombineerd met 1 Citrix server hebben we dit soort problemen nooit gehad. Kan het zo zijn dat de nieuwe situatie met 4 Windows 2008R2 terminal servers en/of virtualizatie voor deze problemen zorgt? In het weekend zal ik weer bestanden gaan reorganiseren, hopelijk hebben we dan maandag weer een correcte behoefterun.