Heart-Profit ERP

Heart-Profit Boards => Heart-Profit ERP Support => Topic started by: mdekraa on November 24, 2010, 11:03:54 am



Title: ADR 20111 - Environmentally dangerous
Post by: mdekraa on November 24, 2010, 11:03:54 am
Per 1 januari 2011 is er weer de aanpassing van het ADR en de IMDG

In de transportwereld gaat een punt aangepast worden:
Milieugevaar moet ook op de vrachtbrief gemeld worden.

Mijn voorstel is om dit middels een achtervoegsel aan de proper shipping name toe te voegen

Nu is er 1 probleem: IMDG en ADR omschrijven het verschillend.
Dit betekend dus ook een extra printvariabele.

Momenteel gebruiken wij:
%AV-PSINAME80.x%

Ik wil er dus nu graag 2 die hetzelfde aangeven:
%AV-PSINAME80.x% = hetzelfde als nu maar dan met achtervoegsel "MARINE POLLUTANT" getriggerd door de Marine Pollutant indicator in tabblad 4 van LOAR [LOAR][MPIND] bij waarde J.
(P.S.: De waarde S bestaat eigenlijk niet meer sinds 2009 en zou gewoon J moeten zijn, indien ervoor wordt gekozen deze waarde S te laten bestaan dient de trigger op J en S plaats te vinden)

%AV-PSANAME80.x% = hetzelfde als de marine proper shipping name (hardcoded geforceerd naar taal ENG) maar dan met achtervoegsel "ENVIRONMETALLY DANGEROUS" getriggerd door een indicator in tabblad 4 van LOAR [LOAR][MPIND] bij waarde J of S.

Reden dat ik dezelfde indicator gebruikt is dat met de invoering van ADR2009 en Amendement 34.08 van de IMDG de klassificatieregels van zowel de ADR als de IMDG gelijk getrokken zijn met die genoemd in de EU-GHS (CLP) wettekst, dus in principe kan het niet meer voorkoomen dat een stof ADR milieuongevaarlijk is, maar wel Marine pollutant. Deze wetten zijn nu qua indeling ver geharmoniseerd.
Wel gebruiken ze nog andere termen. Dit daar ADR en CLP enerzijds naar het gehele milieueffect kijken (zoet en zout water e.d.) maar de IMDG anderzijds nog (in gedachten)  vasthoud aan de reeds werelwijd bekende term "MARINE POLLUTANT" voor zeewater.

Indien iemand het belang inziet van een gespitste ADR/IMDG indicator hoor ik dit graag, maar mijn voorkeur zou zijn om de omschrijving tekst op tabblad 4 aan te passen van "marine pollutant" naar  marine "pollutant/milieugevaarlijk".



Wetreferenties:
classificatie ADR = 2.2.9.1.10 en verder
klassificatie IMDG = 2.9.3.3 en verder
Vermelding in ADR =  5.4.1.1.18 (2011 tekst)
vermelding in IMDG = 3.1.2.8 en 5.4.1.4.3

PS ADR 5.4.1.1.18b geeft aan dat bij een multimodale transportketen (zee gecombineerd met land) de term "marine pollutant" toegestaan zal worden.






Title: Re: ADR 20111 - Environmentally dangerous
Post by: mdekraa on November 24, 2010, 11:27:50 am
PS even buiten dit Heart topic:
Het ADR milieugevaarlijk logo op de transportetiketten is ook gewijzigd en nu identiek gemaakt aan de GHS/CLP pictogrammen.

Dit betekent in de praktijk dat slechts een paar kleinere lijnen en takjes van de boom aangepast worden, maar het is wel zaak om hierop te letten als je nieuwe labels gaat bestellen bij de drukker.
ADR 2011 sectie 5.2.1.8.3
of de UNECE website:
http://www.unece.org/trans/danger/publi/ghs/pictograms.html (http://www.unece.org/trans/danger/publi/ghs/pictograms.html)

Daar even kijken naar het GHS symbool en hem helemaal in zwart wit voorstellen.
Ik heb al bij NSD/Etipost dit aangegeven, maar echo kan in dit geval geen kwaad is mijn ervaring



Ook het LQ label wordt aangepast (sectie 3.4.7 van het ADR 2011) (zie linkje, welke trouwens niet "officieel is, maar gewoon de eerste die ik op google kon vinden)


http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.labeline.com/store/media/gbu0/prodsm/LQ_Road_sea.jpg&imgrefurl=http://www.labeline.com/store/index.php%3Fapp%3Dgbu0%26ns%3Dprodbest%26ref%3D%26prodsort%3DNAMEDN&usg=__AuoCBhLhZ9dHUPhN3tnvitjHm_8=&h=480&w=476&sz=24&hl=nl&start=0&zoom=1&tbnid=JP7Rv5_SaUQC1M:&tbnh=133&tbnw=132&prev=/images%3Fq%3DLQ%2Blabel%2Badr%2B2011%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26rls%3Dcom.microsoft:nl:IE-SearchBox%26rlz%3D1I7GGLD_nl%26biw%3D1003%26bih%3D562%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=482&vpy=59&dur=4427&hovh=225&hovw=224&tx=120&ty=121&ei=IOfsTNXWGsHqOYTvhL8B&oei=IOfsTNXWGsHqOYTvhL8B&esq=1&page=1&ndsp=16&ved=1t:429,r:2,s:0 (http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.labeline.com/store/media/gbu0/prodsm/LQ_Road_sea.jpg&imgrefurl=http://www.labeline.com/store/index.php%3Fapp%3Dgbu0%26ns%3Dprodbest%26ref%3D%26prodsort%3DNAMEDN&usg=__AuoCBhLhZ9dHUPhN3tnvitjHm_8=&h=480&w=476&sz=24&hl=nl&start=0&zoom=1&tbnid=JP7Rv5_SaUQC1M:&tbnh=133&tbnw=132&prev=/images%3Fq%3DLQ%2Blabel%2Badr%2B2011%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26rls%3Dcom.microsoft:nl:IE-SearchBox%26rlz%3D1I7GGLD_nl%26biw%3D1003%26bih%3D562%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=482&vpy=59&dur=4427&hovh=225&hovw=224&tx=120&ty=121&ei=IOfsTNXWGsHqOYTvhL8B&oei=IOfsTNXWGsHqOYTvhL8B&esq=1&page=1&ndsp=16&ved=1t:429,r:2,s:0)



Title: Re: ADR 20111 - Environmentally dangerous
Post by: mdekraa on December 13, 2010, 06:38:11 pm
wel op de wish list houden aub...


Title: Re: ADR 20111 - Environmentally dangerous
Post by: mdekraa on February 23, 2011, 10:51:31 pm
Mede naar aanleiding van het telefoontje van Sandleven...

Deze wetgeving is per 1 jan ingegaan en moet dus in heart worden opgenomen.
Ik zal 2 seperate items maken mbt IMDG en ADR aanpassing proper shipping name



Title: Aanpassing IMDG proper shipping name
Post by: mdekraa on February 23, 2011, 10:55:40 pm
Indien het vinkje "Marine pollutant" in tabblad 4 van LOAR geactiveerd is moet de proper shipping name de suffix "marine pollutant" krijgen.

Dat moet angepast worden in de volgende items:
- MSDS module
- variabele layouts voor vrachtbrieven, labels e.d.
- vaste layouts waar de IMDG proper shipping name wordt afgeroepen.

Voorbeeld proper shipping name "nieuwe stijl", b.v.:

UN 1993 Flammable liquid, n.o.s. (propylacetaat, di-n-butyltin-di-2-ethylhexanoaat), 3, III
(50°C c.c.), marine pollutant


PS :
2 UN nummers zijn uitgezonderd van dit achtervoegsel, namelijk UN 3077 en 3082, dat zijn namelijk UN nummers welke speciaal gericht zijn  op milieugevaarlijkheid.


Title: Aanpassing ADR Proper shipping name
Post by: mdekraa on February 23, 2011, 11:01:10 pm
Hier ligt het moeilijker.
Immers er is nog geen vinkje "environmentally dangerous" of "Milieugevaarlijk"
Die moet er dus eerst komen om te dienen als trigger (tabblas 3 van LOAR)

Een tweede probleem is dat het ADR in tegenstelling tot de Engels georienteerde IMDG een verdrag is van een dertigtal staten.
Dus ook 30 taalomschrijvingen van het begrip "Environmentally dangerous"
Dat betekent in mijn opinie dat we dit alleen op kunnen lossen door de inzet van een taalartikel.

verder is de opzet gelijk:
Dat moet aangepast worden in de volgende items:
- MSDS module
- variabele layouts voor vrachtbrieven, labels e.d.
- vaste layouts waar de ADR proper shipping name wordt afgeroepen.

Voorbeeld proper shipping name "nieuwe stijl", b.v.:

UN 1993 Flammable liquid, n.o.s. (propylacetaat, di-n-butyltin-di-2-ethylhexanoaat), 3, III, Environmentally dangerous.
 
 

PS :
2 UN nummers zijn uitgezonderd van dit achtervoegsel, namelijk UN 3077 en 3082, dat zijn namelijk UN nummers welke speciaal gericht zijn  op milieugevaarlijkheid.


Title: Re: ADR 20111 - Environmentally dangerous
Post by: mdekraa on March 21, 2011, 12:46:33 pm
iemand?


Title: Re: ADR 20111 - Environmentally dangerous
Post by: Peter Stordiau on March 21, 2011, 04:14:25 pm
Tja ...


Title: Re: ADR 20111 - Environmentally dangerous
Post by: Arjanvanengelen on March 22, 2011, 09:09:39 am
Quote:
=========================================================
Hier ligt het moeilijker.
Immers er is nog geen vinkje "environmentally dangerous" of "Milieugevaarlijk"
Die moet er dus eerst komen om te dienen als trigger (tabblas 3 van LOAR)
========================================================

Zover mijn kennis strekt geldt Marine Pollutant (IMDG) voor alle UN goedgekeurde verpakkingen en Milieu gevaarlijk (ADR) is alleen verplicht bij verpakkingen groter dan 5 liter (kleiner of gelijk aan 5.00 liter behoeft geen etiket milieugevaarlijk en geen vermelding op de vrachtbrieven)

Hiermee wordt het dus gelijk een verschil gemaakt tussen eigenschap op LOAR niveau en LOVA.


Title: Re: ADR 20111 - Environmentally dangerous
Post by: mdekraa on March 22, 2011, 10:15:08 am
Arjan,

je hebt helemaal gelijk:
ADR 2011
5.2.1.8.1
Colli moeten duurzaam zijn voorzien van de kenmerking vanaf 5 liter

Dit gaat echter over het plakken van het label.


Mbt de "Proper Shipping Name" waar deze post over gaat staat in de 2011 tekst:
5.4.1.1.18 Indien een stof die tot een van de klassen 1 t/m 9 behoort, voldoet aan de criteria voor de classificatie van 2.2.9.1.10, dan moet in het vervoersdocument (lees vrachtbrief) de volgende aanvullende vermelding zijn opgenomen "MILIEUGEVAARLIJK"

Daar staat ook de verwijzing naar IMDG 5.4.1.4.3 met de vermelding dat voor multimodaal vervoer de IMDG term "MARINE POLLUTANT" dan ook gebruikt mag worden in het ADR.

De vermelding op de vrachtbrief kent geen ondergrenzen mbt de inhoud van de verpakking

Het onderscheid uit zich dus niet op basis van het veld GEVO (die de UN tekst triggert) maar op het veld ADRLABEL, en die is (nog) niet opgenomen op LOVA niveau (tabblad 5)


Title: Re: ADR 20111 - Environmentally dangerous
Post by: mdekraa on May 06, 2011, 10:46:30 am
Heren van Heart,
Wanneer kunnen we dit gaan verwachten.

In juni loopt de overgangstermijn van ADR 2009 naar ADR 2011 af en is iedereen die dit niet opgenomen heeft in zijn vrachtbrieven dus in overtreding!!

MK


Title: Re: ADR 20111 - Environmentally dangerous
Post by: Peter Stordiau on May 19, 2011, 12:58:58 pm
Quote
Een tweede probleem is dat het ADR in tegenstelling tot de Engels georienteerde IMDG een verdrag is van een dertigtal staten.
Dus ook 30 taalomschrijvingen van het begrip "Environmentally dangerous"

Is dit wel juist ? Ik bedoel, *waarom* zou dat dan in "tig" talen moeten bestaan ? Welke vervoerders zijn er in welke "onderweg landen" ?

Iets in deze geest (de "onderweg vervoerders") zit al ergens (en is destijds ook voor jullie gemaakt Marco), en zou wat mij betreft nog het meest lijken op wat hier wordt gesuggereerd. Ik ben even kwijt wat dit was ...
Maar nog steeds lijkt het me niet echt ergens op te slaan. Dus :

Wat willen we met die tig talen ? e.e.a. formeren rond het land van bestemming ?
En wat staat er vervolgens nog meer op de Vrachtbrief in alleen Engels ? (wat dan duidelijk ook in die tig talen moet kunnen)

Mijn voorstel is om het op hard Engels te houden;
Dat zal toch wel goed gaan ?


Title: Re: ADR 20111 - Environmentally dangerous
Post by: mdekraa on May 19, 2011, 01:31:17 pm
Nee,
ADR wetgeving is duidelijk: voor nationaal transport in landstaal afzender
Voor internationaal transport in landstaal afzender en in 1 van de hoofdtalen van het ADR (Engels/Frans/Duits).

"onderweg vervoerders" sloeg op de gevarenkaart (TREMCARD) maar deze hoef je als afzender sinds 2 jaar niet meer mee te geven.
Dat deel van Heart is nu dus zonder wettelijke grondslag.

Dus aub uitvoeren zoals gevraagd.

stuurt dadelijk als het goed is de variabele aan:
HH:PSNAME-REST
Waarin dit geregeld wordt.
ook is er een soortgelijke IMDG variabele


Title: Re: ADR 20111 - Environmentally dangerous
Post by: Peter Stordiau on May 19, 2011, 01:36:04 pm
Quote
Voor internationaal transport in landstaal afzender en in 1 van de hoofdtalen van het ADR (Engels/Frans/Duits).

Uhm ... Maar dat is nu juist dat TREMCARD verhaal, toch ?

En verder, misschien toch te simpel gedacht, dan zou (letterlijk genomen, en zoals jij het beschrijft) land v. herkomst + Engels toch voldoende zijn ?


Title: Re: ADR 20111 - Environmentally dangerous
Post by: mdekraa on May 19, 2011, 01:39:36 pm
vertel dat maar aan die duitser en de fransman

trouwens het systeem is zo dat in PSNAME-REST de ADR taalkode opgepint wordt en daaraan word de taalcode van het bedrijf toegevoegd als ik mij goed herrinner.

En dus heb ik bij Heartprofit gebruikers meerdere vertalingen nodig als jij tenminste nog steeds buitenlandse implementaties hebt lopen...
(polen e.d.)



Title: Re: ADR 20111 - Environmentally dangerous
Post by: Peter Stordiau on May 19, 2011, 01:44:30 pm
Maar Marco (in elk geval bedankt voor de medewerking :smile:) ... wat is er nu fout aan de TREMCARD oplossing ? (de wijze van)


Title: Re: ADR 20111 - Environmentally dangerous
Post by: mdekraa on May 19, 2011, 01:46:13 pm
maak nou gewoon dat vinkje "milieugevaarlijk" op tabblad 3 van LOAR

maak in "taalartikelen" 1 extra item aan
koppel dat aan een taalartikel en pas de printvariabelen ADR aan: klaar...

en koppel het vinkje "Marine pollutant" op tabblad 4 keihard aan het achtervoegsel "marine pollutant" in de IMDG printvaribelen

PS : Zoals eerder gemeld voer jij nog steeds meerdere vormen van "marine pollutant" terwijl de wettekst al jaren geleden omgeschakeld is naar een Ja/Nee situatie ...


Title: Re: ADR 20111 - Environmentally dangerous
Post by: mdekraa on May 19, 2011, 01:50:51 pm
Maar Marco (in elk geval bedankt voor de medewerking :smile:) ... wat is er nu fout aan de TREMCARD oplossing ? (de wijze van)

De fout is dat de TREMCARD routeafhankelijk was en je dus moest verzinnen dat die chauffeur naar zwitserland kan rijden via Frankrijk en/of Frankrijk en dat Zwitserland ook nog een deel Italiaanstalig is.

Maar hier is het gewoon afzendertaal + ADR taal (tenzij beide gelijk zijn, dus in NL zet je er 2 talen op en in Engeland, Frankrijk of Duitsland mag de afzender volstaan met 1 taal)
De huidige printvariabele "PSNAME-REST" houdt hier al rekening mee. Dus is het alleen maar een trigger definieren die een taalafhankelijk achtervoegsel creeert en het klopt altijd.


Title: Re: ADR 20111 - Environmentally dangerous
Post by: mdekraa on June 01, 2011, 11:35:01 am
aub een bolletje om te laten zien dat dit gaat gebeuren, ik zit niet te wachten op boetes.....


Title: Re: ADR 20111 - Environmentally dangerous
Post by: Peter Stordiau on June 01, 2011, 02:10:00 pm
Geen bolletje, omdat ik niet tijdig de informatie heb gekregen die nodig is hier. :no: Maar pending emails zijn hier ook "bolletjes".

Overigens "weet" ik dat ook pas sinds vandaag natuurlijk (01-06).

En dan heel eerlijk : Ik voel me wel verantwoordelijk om e.e.a. op tijd af te hebben, doe er zelfs m'n best voor om achter de info aan te zitten, maar ergens houd dat wel op. Dat blijkt dan eigenlijk vandaag.


Title: Re: ADR 20111 - Environmentally dangerous
Post by: Johan Dijkstra on June 16, 2011, 11:52:36 am
Ik volg dit topic met veel belangstelling, want ook wij zien 1 juli zeer snel naderen.


Title: Re: ADR 20111 - Environmentally dangerous
Post by: Peter Stordiau on June 17, 2011, 08:11:00 am
Er zit voortgang in ... :smile:


Title: Re: ADR 20111 - Environmentally dangerous
Post by: mdekraa on June 27, 2011, 02:18:57 pm
gaat het lukken om deze woensdag of donderdag klaar te hebben (vanaf vrijdag mogen die mannen met de platte pet n.l. starten met boetes te schrijven)



Title: Re: ADR 20111 - Environmentally dangerous
Post by: Peter Stordiau on June 27, 2011, 03:04:19 pm
Ik heb nooit meer iets gehoord. Sorry.

Dat van die voortgang betrof een gemaakte aanbieding die op zich goed zou moeten zijn. Maar ja ...


Title: Re: ADR 20111 - Environmentally dangerous
Post by: mdekraa on June 27, 2011, 04:26:47 pm
Er zit voortgang in ... :smile:

wat bedoel je hier dan mee.
lijkt me evident dat wij hier echt op zitten te wachten

je stelt zelf:
Geen bolletje, omdat ik niet tijdig de informatie heb gekregen die nodig is hier. :no: Maar pending emails zijn hier ook "bolletjes".

Overigens "weet" ik dat ook pas sinds vandaag natuurlijk (01-06).

En dan heel eerlijk : Ik voel me wel verantwoordelijk om e.e.a. op tijd af te hebben, doe er zelfs m'n best voor om achter de info aan te zitten, maar ergens houd dat wel op. Dat blijkt dan eigenlijk vandaag.

en ik heb verder nog niets van jou inhoudelijk gehoord

en mijn eerste aanvraag is van 24 november 2010!!!!


Per 1 januari 2011 is er weer de aanpassing van het ADR en de IMDG

In de transportwereld gaat een punt aangepast worden:
Milieugevaar moet ook op de vrachtbrief gemeld worden.

Mijn voorstel is om dit middels een achtervoegsel aan de proper shipping name toe te voegen

Nu is er 1 probleem: IMDG en ADR omschrijven het verschillend.
Dit betekend dus ook een extra printvariabele.

Momenteel gebruiken wij:
%AV-PSINAME80.x%

Ik wil er dus nu graag 2 die hetzelfde aangeven:
%AV-PSINAME80.x% = hetzelfde als nu maar dan met achtervoegsel "MARINE POLLUTANT" getriggerd door de Marine Pollutant indicator in tabblad 4 van LOAR [LOAR][MPIND] bij waarde J.
(P.S.: De waarde S bestaat eigenlijk niet meer sinds 2009 en zou gewoon J moeten zijn, indien ervoor wordt gekozen deze waarde S te laten bestaan dient de trigger op J en S plaats te vinden)

%AV-PSANAME80.x% = hetzelfde als de marine proper shipping name (hardcoded geforceerd naar taal ENG) maar dan met achtervoegsel "ENVIRONMETALLY DANGEROUS" getriggerd door een indicator in tabblad 4 van LOAR [LOAR][MPIND] bij waarde J of S.

Reden dat ik dezelfde indicator gebruikt is dat met de invoering van ADR2009 en Amendement 34.08 van de IMDG de klassificatieregels van zowel de ADR als de IMDG gelijk getrokken zijn met die genoemd in de EU-GHS (CLP) wettekst, dus in principe kan het niet meer voorkoomen dat een stof ADR milieuongevaarlijk is, maar wel Marine pollutant. Deze wetten zijn nu qua indeling ver geharmoniseerd.
Wel gebruiken ze nog andere termen. Dit daar ADR en CLP enerzijds naar het gehele milieueffect kijken (zoet en zout water e.d.) maar de IMDG anderzijds nog (in gedachten)  vasthoud aan de reeds werelwijd bekende term "MARINE POLLUTANT" voor zeewater.

Indien iemand het belang inziet van een gespitste ADR/IMDG indicator hoor ik dit graag, maar mijn voorkeur zou zijn om de omschrijving tekst op tabblad 4 aan te passen van "marine pollutant" naar  marine "pollutant/milieugevaarlijk".



Wetreferenties:
classificatie ADR = 2.2.9.1.10 en verder
klassificatie IMDG = 2.9.3.3 en verder
Vermelding in ADR =  5.4.1.1.18 (2011 tekst)
vermelding in IMDG = 3.1.2.8 en 5.4.1.4.3

PS ADR 5.4.1.1.18b geeft aan dat bij een multimodale transportketen (zee gecombineerd met land) de term "marine pollutant" toegestaan zal worden.






later heb ik dat nog helemaal voor jou uitgewerkt


Title: Re: ADR 20111 - Environmentally dangerous
Post by: Peter Stordiau on June 27, 2011, 04:49:52 pm
Quote
later heb ik dat nog helemaal voor jou uitgewerkt

Ik weet niet wat *jij* nu weer probeert te communiceren, maar a. wat jij wilde werkte niet (zie posts) en b. heb ik het niet over een aanbieding voor jou (zie posts).

Dus ?

Dat jij intussen ook niet krijgt wat je wilt ... ik kan het echt niet helpen.
Denk ik.


Title: Re: ADR 20111 - Environmentally dangerous
Post by: mdekraa on June 27, 2011, 05:19:32 pm
Nee, wat ik had uitgewerkt klopt met de wetteksten
wat jij wil is iets anders.

Ik wilde simpel een vinkje a-la de marine pollutant als "milieugevaarlijk" bij ADR
een taalartikel
en dan die tekst achtervoegen bij alle UN nummers behalve UN3077 en UN3082.

Taalartikel laten sturen als in proper shipping name variabele voor zowal ADR als IMO op gelijke wijze.
Waarbij ADR uit taalartikel en bij IMO altijd "MARINE POLLUTANT" in het engels, daar die geen talen kennen anders dan engels.
niet meer en niet minder

Jij bleef maar doorgaan over TREMCARDS, de noodzaak voor andere talen dan engels e.d.

Dus wat ik wil is duidelijk lijkt me en meer zoek ik ook niet

AUB realiseren


Title: Re: ADR 20111 - Environmentally dangerous
Post by: Peter Stordiau on June 27, 2011, 06:13:27 pm
Ahum ... jij hebt het ergens anders over want ... ik heb het ergens anders over. Er lopen wat zaken door elkaar geloof ik. Bij mij in elk geval wel, haha. Nou ja, niet haha want niet zo mooi.

Ik zoek het morgen even goed uit en maak het dan ook meteen !

Het is hier al fout gegaan met topics door elkaar halen (door mij hoor) :

Geen bolletje, omdat ik niet tijdig de informatie heb gekregen die nodig is hier. :no: Maar pending emails zijn hier ook "bolletjes".

Overigens "weet" ik dat ook pas sinds vandaag natuurlijk (01-06).

Dit hoort in een ander topic, maar is bij mij wel verder blijven leven (in o.a. de reaktie van vandaag). Exkuses ...
Bedankt voor het doorzeuren.


Title: Re: ADR 20111 - Environmentally dangerous
Post by: mdekraa on June 27, 2011, 06:31:59 pm
thx

quote:
communiceren was toch zo dicht mogelijk langs elkaar heen tikken....


Title: Re: ADR 20111 - Environmentally dangerous
Post by: Peter Stordiau on June 28, 2011, 07:54:44 am
:smile:


Title: Re: ADR 20111 - Environmentally dangerous
Post by: Peter Stordiau on June 28, 2011, 09:34:06 am
Quote
maak nou gewoon dat vinkje "milieugevaarlijk" op tabblad 3 van LOAR

maak in "taalartikelen" 1 extra item aan
koppel dat aan een taalartikel en pas de printvariabelen ADR aan: klaar...

en koppel het vinkje "Marine pollutant" op tabblad 4 keihard aan het achtervoegsel "marine pollutant" in de IMDG printvaribelen

PS : Zoals eerder gemeld voer jij nog steeds meerdere vormen van "marine pollutant" terwijl de wettekst al jaren geleden omgeschakeld is naar een Ja/Nee situatie ...

Het bovenstaande gaan we doen. Maar op één ding zie ik de juiste uitwerking nog niet :

Quote
Voor internationaal transport in landstaal afzender en in 1 van de hoofdtalen van het ADR (Engels/Frans/Duits).

Wanneer kiezen we welke taal v.b.w. die hoofdtalen ? Niet te simpel doen graag, maar wijzen naar iets in het pakket waaraan het kan worden opgehangen. Ik zie dat nl. even niet ...

Alvast bedankt.


Title: Re: ADR 20111 - Environmentally dangerous
Post by: Richard Masseling on June 28, 2011, 01:10:50 pm
e.e.a. is gereed zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=23597.0, echter hiervoor heb je wel een Upgrade nodig.


Title: Re: ADR 20111 - Environmentally dangerous
Post by: mdekraa on July 05, 2011, 09:35:51 am
Ik wilde simpel een vinkje a-la de marine pollutant als "milieugevaarlijk" bij ADR
een taalartikel
en dan die tekst achtervoegen bij alle UN nummers behalve UN3077 en UN3082.

Richard kun je dit nog aanpassen?
nu komen bij deze 2 UN nummers het achtervoegsel er ook achter en dat was daar niet de bedoeling.
want UN3077 = Milieugevaarlijke vaste stof en dan is het achtervoegsel redundant, hetzelfde bij 3082.

Verder lijkt het allemaal goed te werken, behalve dan dat ik layouts moet gaan aanpassen wegens de lengte van sommige teksten...  :(

:13c:


Title: Re: ADR 20111 - Environmentally dangerous
Post by: Richard Masseling on July 05, 2011, 11:01:25 am
Opgelost zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=23610.0 en staat bij je op het systeem.


Title: Re: ADR 20111 - Environmentally dangerous
Post by: mdekraa on July 05, 2011, 12:15:47 pm
thx


Title: Re: ADR 20111 - Environmentally dangerous
Post by: Jim on June 25, 2015, 01:24:25 pm
Hallo Richard,

is dit indertijd ook bij ons (Schaepman) aangepast of moeten we het apart bij jullie aanvragen? Hier is bij ons ook interesse voor (ja, beetje laat).

Jim.


Title: Re: ADR 20111 - Environmentally dangerous
Post by: Richard Masseling on June 25, 2015, 03:31:16 pm
Hallo Jim,

over het algemeen zijn de aanpassingen die in het Profit gebeuren voor iedereen beschikbaar (mits je over de juiste module's beschikt natuurlijk) en je tussentijds een Upgrade uitvoert of dat wij het separaat oversturen. In dit geval mag ik aannemen dat het vanzelf wel een keer met een Upgrade is meegekomen.


Title: Re: ADR 20111 - Environmentally dangerous
Post by: Jim on June 26, 2015, 08:17:19 am
Ik heb het gevonden, dank. Ik keek op tabblad 3, maar ik moest  op 4 zijn. Dan wordt het bij ons waar nodig aangevinkt. Maar hier komt het dan niet op de vrachtbrief. Waar kan het fout gaan?


Title: Re: ADR 20111 - Environmentally dangerous
Post by: Richard Masseling on June 26, 2015, 08:34:50 am
Hallo Jim,

Graag even een voorbeeld geven waar we naar kunnen kijken.



Title: Re: ADR 20111 - Environmentally dangerous
Post by: mdekraa on June 26, 2015, 12:39:42 pm
Kijk even naar de layout vrachtbrief

bij ons werkt het met %HH:PSNAME-REST:XXX%     

Oh ja: en bij F5 F5 taalartikel ...


Title: Re: ADR 20111 - Environmentally dangerous
Post by: Jim on September 30, 2015, 09:11:36 am
Kijk even naar de layout vrachtbrief

bij ons werkt het met %HH:PSNAME-REST:XXX%     

Oh ja: en bij F5 F5 taalartikel ...

Bij ons staan in de layout 3 regels met %HH:PSNAME-REST:60%  . Moet dan de 60 vervangen worden door XXX ?
En wordt wordt er bedoelt met die F5 taalartikel?


Title: Re: ADR 20111 - Environmentally dangerous
Post by: Richard Masseling on September 30, 2015, 09:51:09 am
Hallo Jim,

nee, niet de 60 vervangen door XXX. Achter de dubbele punt achter de Layout-Variabele staat de weer te geven lengte opgegeven (e.v.t. gevolgd door een .(punt) met nog een getal voor een Layout-Variabele met decimalen (in dit geval niet van toespassing).
Wat wordt er bedoeld met F5+F5 Taalartikel? Nou kijk maar eens vanuit Hmenu-F5-F5-Q [LOPATAWY], daar kan je een Artikel invullen voor Milleugevaarlijk.