Title: niet leesbare melding "2 GB limiet" bij inloggen Post by: mdekraa on September 22, 2010, 11:30:47 am Wat voor melding is dit en moeten we daar wat aan doen?
Title: Re: niet leesbare melding "2 GB limiet" bij inloggen Post by: Wouter Rijnbende on September 22, 2010, 11:47:55 am Zoals je wellicht weet is de maximale capaciteit van een (Visual) FoxPro tabel 2 GB.
"Vroeger" was het zo dat je zélf in de gaten moest houden óf c.q. dát er tabellen waren die uit hun voegen begonnen te groeien. Maar ja... ff vergeten te kontroleren, en je had écht een probleem, immers, voeg een nieuw record toe terwijl je aan de limiet zit, en de tabel is verknald. Nu hebben we daar ooit wel eens een herstelprocedure voor gemaakt, maar, als we die al weten te vinden, houdt er maar rekening mee dat je dan een paar uur uit de lucht bent. Enne... zoiets gebeurt natuurlijk áltijd toevallig in het weekend :( Omdat het "monnikkenwerk" is om iedere keer te kontroleren of er files zijn die kritiek zijn (LO, AD, PK, NT, SY), heb ik enkele maanden geleden een kontrole opgenomen die hier zelf op kontroleert. Dit gebeurt tijdens het aktiveren van een bedrijf, en alleen in de situatie dat de ingelogde gebruiker "Manager" is. Ofwel, jij ziet hier wat voorbij flitsen in het scherm, de andere gebruikers niet. Zolang het bij "er flitst wat onleesbare tekst voorbij" blijft, is er niets aan de hand. Het enige wat je ziet gebeuren is dat de kontrole aktief is, en ze is zo snel klaar dat jij het niet eens kan lezen. Zodra er tabellen worden gevonden met een grootte van 1,80 GB of 1,85 GB gaan er echte waarschuwingsmeldingen komen, en moet je aktie ondernemen. Aktie ondernemen, in die zin dat de betreffende tabellen kleiner gemaakt moeten worden. Vanuit menu Systeembeheer zijn er voor diverse tabellen (waarvan we weten dat ze snel vol kunnen lopen) al opschoonruns beschikbaar. Title: Re: niet leesbare melding "2 GB limiet" bij inloggen Post by: mdekraa on September 22, 2010, 11:49:57 am duidelijk en met dank voor de uitleg
|