Heart-Profit ERP

Heart-Profit Boards => Heart-Profit ERP Support => Topic started by: Demis van Kouwen on August 14, 2009, 07:20:42 am



Title: Weergave datum bij prijzen wijzigen
Post by: Demis van Kouwen on August 14, 2009, 07:20:42 am
Functie: LOPLMSWY
Bedrijf: GELDER + HVC

Is het mogelijk dat de datum die wordt weergegeven bij het wijzigen van prijzen standaard de datum van "vandaag" aangeeft? Nu wordt standaard de datum van morgen getoond.

Mag per direct worden doorgevoerd.

Alvast bedankt.



Title: Re: Weergave datum bij prijzen wijzigen
Post by: Peter Stordiau on August 14, 2009, 12:37:57 pm
Staat op je systeem. Let op : Bij de gratie dat er niemand tegensputtert !


Title: Re: Weergave datum bij prijzen wijzigen
Post by: Wouter Rijnbende on August 17, 2009, 06:59:44 am
Er staat mij iets van bij dat deze datum +1 een expliciete eis van jullie was. "Er zijn al orders geraapt met een leverdatum van vandaag, en omdat jullie (procedureel) de verkoopprijs afdrukken op de pakbon, en je nu de prijs per vandaag gaat wijzigen, zal de klant een andere prijs gefaktureerd kunnen krijgen dan er op zijn pakbon staat".


Title: Re: Weergave datum bij prijzen wijzigen
Post by: Demis van Kouwen on August 17, 2009, 11:26:46 am
Klopt niet helemaal. De gedachte hierachter heeft te maken met de prijzen op de webshop. Op het moment dat een groothandel/winkel voor morgen zijn bestelling doet, en hij de bestelling vandaag plaatst, wordt de prijs van "vandaag" getoond en niet die van "morgen", zoals zou moeten.
Nu wordt de prijs per "vandaag" gewijzigd en ziet de groothandel/winkel dus de prijs goed op zijn webshop staan.

Quote
en je nu de prijs per vandaag gaat wijzigen, zal de klant een andere prijs gefaktureerd kunnen krijgen dan er op zijn pakbon staat".
Niet helemaal want de reeds geleverde/afgemelde orders worden niet meegewijzigd. Alleen op het moment dat de orders open staan.



Title: Re: Weergave datum bij prijzen wijzigen
Post by: Wouter Rijnbende on August 17, 2009, 11:53:32 am
We zullen zien. De funktionaliteit is i.i.g. voor jullie ontwikkeld, en de +1 dag ook. De aan de basis daarvoor liggende reden mag anders zijn, maar er zal heus een reden geweest zijn. Misschien juist iets i.c.m. met die webshop? Debiteur bestelt iets via het web, voor levering vandaag, tussen het moment van binnenkomst order en uitlevering wijzigen jullie de prijs, en vervolgens krijgt hij het dus geleverd tegen een andere prijs dan hij op de webshop zag? Aan de andere kant, dat treedt ook op als hij voor morgen besteld, en de prijs van morgen wijzigt.

Hoe dan ook, ik wil je alleen meegeven e.e.a. even goed in de gaten te houden, want die +1 dag komt bij jullie vandaan, en zal een reden hebben gehad.