Heart-Profit ERP

Heart-Profit Boards => Heart-Profit ERP Support => Topic started by: pascal on January 05, 2009, 04:24:31 pm



Title: CRM Toevoegen Bezoekrapport: extra veld Kontaktpersoon en datum wijzigbaar?
Post by: pascal on January 05, 2009, 04:24:31 pm
Menu 2-1-1-1 SHIFT-F5 tabblad Aktie/Kontakt, Bezoekrapport, F4 toevoegen.
In dit scherm willen we graag een extra veld 'Kontaktpersoon' (kontaktpersoon van in dit geval Kontakt-identifikatie REKRAA).

Verder valt het op dat de Datum niet te wijzigen is, kan dit ook aangepast worden?


Title: Re: CRM Toevoegen Bezoekrapport: extra veld Kontaktpersoon en datum wijzigbaar?
Post by: Wouter Rijnbende on January 06, 2009, 08:11:04 am
Als je een Kontakt toegevoegd hebt, heb je de mogelijkheid om Kontaktdeelnemers op te nemen (zie rubriek Kontaktdeelnemers  opnemen J/N). Hier kun je iedereen opnemen die maar aan de orde zou zijn, dus ook de aan de orde zijnde Kontaktpersoon van de betreffende Relatie. Merk op dat als je een bezoekverslag registreert, je vast wel met meerdere mensen om de tafel gezeten kunt hebben (ook externe partijen) en die kun je op die manier allemaal registreren.
Ofwel, dit zit niet in de header, maar je krijgt een extra Raadpleeg-/Toevoeg-/Verwijder funktie om de Kontaktpersonen (deelnemers) van een Kontakt te registreren.


Title: Re: CRM Toevoegen Bezoekrapport: extra veld Kontaktpersoon en datum wijzigbaar?
Post by: pascal on January 07, 2009, 10:56:35 am
Quote
Merk op dat als je een bezoekverslag registreert, je vast wel met meerdere mensen om de tafel gezeten kunt hebben (ook externe partijen) en die kun je op die manier allemaal registreren.
Ok, nu snap ik waarom hij niet in de header zit/kan.

Nu heb ik onder 2-9-9-2-1-7 de volgende funktie-trigger toegevoegd (afbeelding 1). Bij het toevoegen van een bezoekverslag (PKKOTV2) moet er een notificatie via de mail verzonden worden.
Voeg je een bezoekverslag vanaf een pc toe, dan gaat het goed. Doe je dit echter via RDP (op de Terminal Server), dan krijg je de foutmelding (afbeelding 2). De geblokkeerde funktie: OLE error code 0x80040154: Class not registered. (overige info: geblokkeerde funktie 2009-01-07 / 09:54:24)
Ook VFP8 staat inmiddels op alle werkplekken (alsook op Terminal Server).
SMTP-server onder F5-F5-A stond ook al ingevuld (afbeelding 3).
Ik heb gisteren winsock.exe geinstalleerd (http://ha1.heartprofit.nl/files/COMMON/ACTIVEX/winsock.exe) op de Terminal Server TERMSRV en vervolgens de server herstart. Dit heeft niet geholpen.

Aanvullende vraag: is het mogelijk de inhoud van de notificatie per mail te veranderen? Op dit moment krijg ik:
Bezoekrapport toegevoegd - PKKO - BBB-BETONREKRAA     REKRAA2009010611:35
Het zou imo wat overzichtelijker kunnen, bv:
Bezoekrapport toegevoegd - REKRAA 2009-01-06 11:35 eventueel met aanvullend de user-id van degene die 'm toegevoegd heeft, volledige bedrijfsnaam van REKRAA, etc. Kunnen we hier zelf aanpassingen in maken?
:19c:


Title: Re: CRM Toevoegen Bezoekrapport: extra veld Kontaktpersoon en datum wijzigbaar?
Post by: Peter Stordiau on January 07, 2009, 11:24:28 am
Quote
Kunnen we hier zelf aanpassingen in maken?

Nee. Ik kan me wel voorstellen dat we daar iets voor maken. Een soort "formattering" per entiteit. Eigenlijk wel leuk misschien ...
Maar ja, TV/WY/VW/RA + de werking zelf, en je zit op een uur of 30.

Ehhh, voor 10 uur ?

Quote
eventueel met aanvullend de user-id van degene die 'm toegevoegd heeft, volledige bedrijfsnaam van REKRAA, etc

Dit kan niet meer middels een algemene oplossing. Kan daarmee uiteraard vast wel makkelijk worden gemaakt.
Als je eerst het voorgaande hebt (voor die 10 uur dus) moet dit met enkele uren wel kunnen.
Zònder het voorgaande weet ik het even niet, omdat je wel iets moet hebben om te weten dat deze entiteit speciaal moet worden behandeld, en zonder voorgaande zal je dat nergens kunnen registeren ...

Terminal Server probleem gaan we onderzoeken.


Title: Re: CRM Toevoegen Bezoekrapport: extra veld Kontaktpersoon en datum wijzigbaar?
Post by: Robert Hekkers on January 07, 2009, 12:49:51 pm
Terminal Server probleem is opgelost.
Ik heb de hierboven genoemde winsock.exe opnieuw geïnstalleerd, maar nu op een andere manier, nl. door de Terminal Server in Install Mode te zetten, de installatie uit te voeren en daarna weer terug naar Execute Mode. Dit doe je als volgt (vanuit een Command Window):

change user /install
winsock.exe
change user /execute


Zie ook http://support.microsoft.com/kb/320185


Title: Re: CRM Toevoegen Bezoekrapport: extra veld Kontaktpersoon en datum wijzigbaar?
Post by: pascal on January 13, 2009, 05:23:27 pm
Quote
Kunnen we hier zelf aanpassingen in maken?

Nee. Ik kan me wel voorstellen dat we daar iets voor maken. Een soort "formattering" per entiteit. Eigenlijk wel leuk misschien ...
Ik heb overlegd met de verkoop en eigenlijk zou nog een betere oplossing zijn wanneer de inhoud van het aangemaakte bezoekrapport meegestuurd wordt met de notificatie (de mail).

Het toevoegen van een bezoekrapport triggert nu dus het versturen van een notificatie per mail. In het onderwerp-veld staan nu de gegevens Bezoekrapport toegevoegd - PKKO - BBB-BETONREKRAA     REKRAA2009010611:35
Aanvullend hierop zou dus de inhoud van het bezoekrapport moeten worden meegezonden.


Title: Re: CRM Toevoegen Bezoekrapport: extra veld Kontaktpersoon en datum wijzigbaar?
Post by: Peter Stordiau on January 14, 2009, 12:45:54 pm
Quote
Dit kan niet meer middels een algemene oplossing. Kan daarmee uiteraard vast wel makkelijk worden gemaakt.

Dat hier hiervoor dus nog steeds;
De hele inhoud van het Verslag meenemen kost niets meer. :smile: De rest blijft dus gelden.


Title: Re: CRM Toevoegen Bezoekrapport: extra veld Kontaktpersoon en datum wijzigbaar?
Post by: pascal on January 14, 2009, 02:00:28 pm
Ok, als ik het goed begrijp kan ik voor die 10 uur de inhoud van het bezoekverslag mee laten sturen, zoals omschreven in m'n eerdere post?

En de inhoud van de notificatie-mail is dan ook voor andere notificatie-mailtjes te vullen met relevante gegevens? Ik denk bv aan een notificatie-mail die verstuurt wordt wanneer een nieuwe Relatie wordt toegevoegd: het is dan handig wanneer je naast de relatie-id velden zoals de Naam, Zoeknaam, Telefoon etc mee kunt sturen in de notificatie. Klopt er iets niet, dan kan de 'genotificeerde' meteen de gegevens aanpassen. Klopt het wel dan kan dit achterwege blijven.

Wanneer dit allemaal juist is dan wil ik graag de aanpassing a 10 uur laten uitvoeren.


Title: Re: CRM Toevoegen Bezoekrapport: extra veld Kontaktpersoon en datum wijzigbaar?
Post by: Peter Stordiau on January 14, 2009, 04:10:59 pm
Ik snap dat je dat allemaal graag wil, maar als ik teruglees wat ik heb geschreven dan kloppen er een aantal zaken niet :

1. Er komt sowieso nog "enkele uren" bij.
2. Je kunt zelf wel bedenken dat waar die "enkele uren" nodig zijn om voor jou op maat iets te bakken voor de inhoud (emailen) van een Verslag, dit ook weer moet gebeuren voor een Relatie of wat het ook is.

Wat wel weer kan is dat op de e.o.a. manier een soort standaard inhoud wordt gepresenteerd die je mag vergelijken met wat de Mailing Selekties ophoesten. Maar dan doe ik er eerst minimaal 12 uur bij, en zijn de headings gelijk aan zoals je die ziet bij de Mailing Selekties.
Dàn werkt het ineens voor alles, en mag je stellen dat alles er niet uit ziet. Maar, even informatief.

Nog even oppassen : Als ik zeg "alles", dan bedoel ik alles met gelijkwaardige data. Dus, bij de "enkele uren" ging ik er al vanuit dat je één soort Verslag gebruikt, en dat dit geen Word betreft (dit, terwijl er in theorie 4 technische soorten bestaan).
Ook ging ik er niet vanuit dat bij zo'n Verslag Bijlagen kunnen zitten, die je wilt mee-emailen (had ik gewoon niet aan gedacht (jij vast ook niet) en daar werd ik daarstraks door e.o.a. nerd op gewezen.

Al met al moet ik met dit soort dingen erg oppassen wat ik zeg, en moet je eigenlijk zelf maar bedenken dat "alles" niet zonder meer alles kàn zijn. Feitelijk is het dan ook zo dat als ik stel dat je alles kunt emailen zoals de Mailing Selekties het kunnen tonen (maar dan van de volledige database), hier al niet meer een ongelimiteerd lange "tekst" bij hoort (zoals van de Verslagen).

Tja ...
maar het blijft zo dat het wel mooi zou worden ...


Title: Re: CRM Toevoegen Bezoekrapport: extra veld Kontaktpersoon en datum wijzigbaar?
Post by: pascal on March 27, 2009, 12:46:01 pm
1. Er komt sowieso nog "enkele uren" bij.
2. Je kunt zelf wel bedenken dat waar die "enkele uren" nodig zijn om voor jou op maat iets te bakken voor de inhoud (emailen) van een Verslag, dit ook weer moet gebeuren voor een Relatie of wat het ook is.
maar het blijft zo dat het wel mooi zou worden ...

Akkoord. Wanneer voor 10 uur + 'enkele uren' de inhoud van het bezoekverslag meegestuurd kan worden is het akkoord.
Ik neem aan dat ook het onderwerp wat gebruiksvriendelijker kan (bv met relatienaam naast/ipv alleen relatie-id REKRAA).
:17a:


Title: Re: CRM Toevoegen Bezoekrapport: extra veld Kontaktpersoon en datum wijzigbaar?
Post by: pascal on March 30, 2009, 11:54:48 am
Wordt het zo dat we een soort 'sjabloon' kunnen aanmaken voor een bezoekverslag?
De indeling is nu zoals hieronder, standaard een leeg HTML-document. Is deze naar wens aan te passen?
En is het mogelijk meerdere 'sjablonen' toe te voegen?


Title: Re: CRM Toevoegen Bezoekrapport: extra veld Kontaktpersoon en datum wijzigbaar?
Post by: Wouter Rijnbende on March 30, 2009, 12:13:25 pm
Wordt het zo dat we een soort 'sjabloon' kunnen aanmaken voor een bezoekverslag?

Je topic gaat toch over het mailen van het bezoekverslag? en niet om een sjabloon om layout technisch je verslag aan te maken???
Dat laatste kán overigens gewoon al. Per Aktiekode kun jij een "DocumentMasker" maken, en je document er kompleet anders uit laten zien.


Title: Re: CRM Toevoegen Bezoekrapport: extra veld Kontaktpersoon en datum wijzigbaar?
Post by: pascal on March 30, 2009, 12:24:21 pm
Wordt het zo dat we een soort 'sjabloon' kunnen aanmaken voor een bezoekverslag?
Je topic gaat toch over het mailen van het bezoekverslag? en niet om een sjabloon om layout technisch je verslag aan te maken???
Ja, aanpassing is ook akkoord.

Het is alleen een aanvullende vraag.
Quote
Dat laatste kán overigens gewoon al. Per Aktiekode kun jij een "DocumentMasker" maken, en je document er kompleet anders uit laten zien.
Ok, hiermee kan ik het doen, ga ik naar kijken. Bedankt!


Title: Re: CRM Toevoegen Bezoekrapport: extra veld Kontaktpersoon en datum wijzigbaar?
Post by: pascal on April 15, 2009, 08:53:38 am
Mijn collega's zitten te springen om deze aanpassing in gebruik te nemen.
Enig inzicht in wanneer het klaar is? Dan kan ik gelijk de benodigde update gaan inplannen hier.

Bvd!


Title: Re: CRM Toevoegen Bezoekrapport: extra veld Kontaktpersoon en datum wijzigbaar?
Post by: Wouter Rijnbende on April 15, 2009, 09:32:34 am
Kan nog wel even duren :( er liggen nog 11 projektjes voor, sommige wat groter dan de andere.


Title: Re: CRM Toevoegen Bezoekrapport: extra veld Kontaktpersoon en datum wijzigbaar?
Post by: pascal on April 15, 2009, 12:17:58 pm
Ok, het is niet anders... laat alleen deze aanpassing maar prefereren boven evt andere aanpassingen van ons. Hoe sneller het klaar is hoe liever :wink:


Title: Re: CRM Toevoegen Bezoekrapport: extra veld Kontaktpersoon en datum wijzigbaar?
Post by: Peter Stordiau on May 20, 2009, 01:24:32 pm
Aangezien we bij de aanvang van dit maatwerk zelf nauwelijks meer begrijpen wat die hotemetoot van een PeterS heeft opgeschreven, dit alhier maar eens wat nader uitgewerkt.

Het belangrijkste is de formattering, c.q. dat het beter leesbaar wordt waar e.e.a. vandaan komt en/of wat er is gebeurd. N.b.: Dit betreft feitelijk de betreffende sleutelgegevens. Even een voorbeeldje aangehaald van Pascal :

Bezoekrapport toegevoegd - PKKO - BBB-BETONREKRAA     REKRAA2009010611:35

N.b.: Het eerste deel "Bezoekrapport toegevoegd" zal uit de betreffende Workflow zelf komen, en is dus (al) vrij instelbaar.

PKKO betreft de naam van de tabel waarin is toegevoegd, en de rest betreft de sleutel die is gehanteerd voor de toevoeging (in PKKO in dit geval).

De sleutel bestaat uit een willekeurig aantal velden, wat er in dit geval 3 zijn. Het systeem weet welke velden dit zijn (op het moment dat de Workflow deze mail gaat sturen), en dus kan dit tegen een andere tabel worden gehouden met wat er moet worden "afgedrukt" indien het veld aan de orde is. Bijvoorbeeld, het deel uit de sleutel "BBB-BETON" betreft het Bedrijfs-id van de administratie, en wat we nu willen is dat als dit Bedrijfs-id optreedt in de sleutel, we iets afdrukken als

Bedrijf : BBB-BETON

Om te bereiken wat we willen, moeten we eerst zelf herkennen wat de veldnamen zijn, voor in dit geval PKKO. Met wat ervaring komen we erachten dat dit XXSU_SID moet zijn en dus moeten we een koppeling kunnen aanbrengen tussen PKKO, XXSU_SID en "Bedrijf :".
Anders gezegd : als de email gaat over tabel PKKO, dan moet op het moment dat de inhoud van XXSU_SID wordt afgedrukt, eerst "Bedrijf :" worden afgedrukt, en daarna die inhoud.

Komen we bij het "REKRAA" deel, dan weet het systeem dat dit een Relatie-id betreft, maar alvorens we er iets mee kunnen, moeten we eerst zelf weer achterhalen welk veld dit in PKKO betreft. We komen dan op PKKO_KID . Gelijk aan eerder kunnen we nu "Relatie-id :"koppelen aan PKKO_KID in PKKO, opdat het kan worden afgedukt als

Relatie-id : REKRAA

Nu willen we niet het ID afdrukken, maar liever de naam. De naam (zelf te achterhalen) staat in tabel LORE en veld Naam en wat we nu kunnen zeggen is dat voort PKKO en PKKO_KID moet worden weergegeven de inhoud van LORE en Naam en waarbij het geheel is gekoppeld aan "Relatie :". Nu kunnen we afdrukken

Relatie : Reko Grondverzet- en Wegenbouwbedrijf

Op gelijke wijze kunnen we ook wel het Telefoonnummer van de Relatie afdrukken, waarbij in bovenstaande tekst "Naam" moeten worden vervangen door "Telefoon", en verder "Relatie :" door "Telefoon :" en we kunnen afdruken

Telefoon : 0572-351962

Het afdrukken van de inhoud van het Verslag is niet veel anders als het voorbeeld van Naam of Telefoon, en daarvoor moeten we naar tabel PKKX en veld Txtline, wat verder wel een speciale behandeling zal behoeven in de Profit programmatuur, maar wat ook gemakkelijk kan.


Als we alles relatief simpel houden en niet veel verder gaan dan voorgaand voorbeeld (c.q. wens van Pascal) dan is een definitie zoals uiteengezet in enkele minuten te maken;
Omdat dit feitelijk zo gebeurd is, zou ik ervoor willen pleiten om zo'n definitie aan de Workflow trigger te hangen. Dus, het setje zoals hierboven geschetst geldt dan voor het Toevoegen van een Kontakt en kan niet worden gebruikt voor het Toevoegen van een Relatie.
Merk op dat dit laatste ook juist is, omdat je bij een Relatie niet te maken kan hebben met PKKO, en als de definities "algemeen" zouden zijn c.q. over alle triggers heen werken, werkt de helft niet, of pas je iets aan wat daarna elders niet meer werkt.
E.e.a. definiëren per Trigger (of hoe het ook precies heet daar) is dus duidelijker, mooier (alles kan je anders maken), en eigenlijk niet redundant.

Hiermee kan dus veel meer worden gedaan dan wat Pascal eigenlijk vraagt, maar het geeft toch geen recht op "alles kan". Ik bedoel, als je bovenstaande doorneemt moet je er de hele database mee aankunnen, en waar dit in principe ook zo zal zijn, spelen technische aspekten vaak de rol van tegenhouders. Dus, wie weet kan het meer, wie weet kan het heel veel, en wie weet kan het alleen wat Pascal vraagt (maar het laatste is zeker niet ons doel).


Title: Re: CRM Toevoegen Bezoekrapport: extra veld Kontaktpersoon en datum wijzigbaar?
Post by: Wouter Rijnbende on May 20, 2009, 01:41:02 pm
En hoe pas het meenemen van het verslag daar dan verder in?

De hele inhoud van het Verslag meenemen kost niets meer. :smile: De rest blijft dus gelden.

Bedoel je met "kost niets meer" dat dit vanzelf ook werkt, of dat pascal er niets extra's voor hoeft te betalen?
Zo het eerste, hoe? Het (html) verslag staat niet in één veld.

Daarnaast: Pascal wil dit voor "bezoekverslagen" en niet voor alle soorten verslagen (Akties) die kunnen worden toegevoegd.
Bij een Funktietrigger "bezoekverslag" opnemen klopt dus feitelijk niet; het is eerder een "Kontaktverslag" waarvan een "bezoekverslag" maar één soort is.


Title: Re: CRM Toevoegen Bezoekrapport: extra veld Kontaktpersoon en datum wijzigbaar?
Post by: Peter Stordiau on May 20, 2009, 02:09:45 pm
Quote
Nog even oppassen : Als ik zeg "alles", dan bedoel ik alles met gelijkwaardige data. Dus, bij de "enkele uren" ging ik er al vanuit dat je één soort Verslag gebruikt, en dat dit geen Word betreft (dit, terwijl er in theorie 4 technische soorten bestaan).
Ook ging ik er niet vanuit dat bij zo'n Verslag Bijlagen kunnen zitten, die je wilt mee-emailen (had ik gewoon niet aan gedacht (jij vast ook niet) en daar werd ik daarstraks door e.o.a. nerd op gewezen.

Al met al moet ik met dit soort dingen erg oppassen wat ik zeg

Ik verbaasde me er zelf al over dat ik bij die "enkele uren" - waar ze het eerst worden genoemd - refereer aan een user-id, waarvan ik overigens op dit moment niet eens zou weten hoe dat te doen. Bovenstaande tekst toont denkelijk hoe ik het bedoelde (en ook in mijn hoofd had). Hoe dan ook, je mag er gelijk in hebben dat zowel de 30 uur (betaald 10) als de enkele uren meer niet de verschillende vormen van verslagen dekken. Laat staan die uit verschillende entiteiten.

Wat we wel moeten zien te volgen, is dat ik met de bovenstaande uitwerking tracht alles aan te kunnen, ook al noem ik ergens

Quote
Wat wel weer kan is dat op de e.o.a. manier een soort standaard inhoud wordt gepresenteerd die je mag vergelijken met wat de Mailing Selekties ophoesten. Maar dan doe ik er eerst minimaal 12 uur bij

gewoon omdat ik denk dat dat voor die 30 uur kan.

Alles samengevat mogen we voor 30 uur plus enkele uren (betaald 10 uur plus enkele uren) hetgeen maken wat ik zojuist heb beschreven, mag er tekst worden "afgedrukt" die met de Dos-Editor is gemaakt, maar mag dit ook HTML tekst zijn (want dat werkt wel in een email), maar weet ik niét hoe je op een transparante wijze aan de "soorten" tekst komt die toevallig bij PKKO spelen. En dat weet de gebruiker natuurlijk ook niet, terwijl de trigger aan PKKOTV zal hangen.
En dan kan ik alleen nog maar bedenken dat Pascal aangeeft welke "soort" tekst hij afgedrukt wil hebben waar het om PKKOTV gaat, omdat alles wat dit dynamisch maakt misschien al te moeilijk is om te bedenken. Merk op dat mèt dat de gekozen tekst voor PKKOTV (wat mij betreft ook PKKOWY) als bijzonderheid wordt behandeld voor deze 2 funkties, de rest natuurlijk gewoon kan werken (in Dos-tekst of HTML waar aan de orde). En dit komt omdat ik wil dat zowel Dos-tekst als HTML wordt onderkend, ik ook graag wil dat "alles" kan (tenzij ondoenlijk), en ik ook wel wil dat Pascal kan doen wat hij vraagt.

Wat ik niet wil is dat we 180 uur bezig zijn voor iets wat 10 oplevert. Zo, dan weet iedereen dat ook weer. :smile:


Title: Re: CRM Toevoegen Bezoekrapport: extra veld Kontaktpersoon en datum wijzigbaar?
Post by: Wouter Rijnbende on May 20, 2009, 02:41:12 pm
(tenzij ondoenlijk)

Ik verwacht niet dat het erg eenvoudig is. Omdat je in algemene koding zit, maar vnl. omdat je in die algemene koding in het deel na de F1 zit.  Hoop dat ik daarin geen gelijk krijg.

Het laatste waar ik op zit te wachten is dat het een 'Variabel Layout' mechanisme gaat worden met honderden variabelen die we beschikbaar moeten stellen. Dat gaat zeker niet werken na de F1.

Ik zal wel eens kijken of ik er wat van kan bakken.


Title: Re: CRM Toevoegen Bezoekrapport: extra veld Kontaktpersoon en datum wijzigbaar?
Post by: Wouter Rijnbende on June 04, 2009, 07:20:33 am
Mijn collega's zitten te springen om deze aanpassing in gebruik te nemen.
Enig inzicht in wanneer het klaar is? Dan kan ik gelijk de benodigde update gaan inplannen hier.

Klaar. Zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=21657.0