Title: Verwijderen Klient-artikel-omschrijving na Verw. Prijsafspraken Post by: Johan on October 06, 2008, 11:29:59 am Het gros van onze prijzen wordt bepaald via "prijs / kortingsafspraken". Of terwijl: Via LO<3-4-1-1> ligt er een prijsafspraak vast op artikel/vrs. Via diezelfde LO<3-4-1-1> wordt daarna op debiteur niveau voor desbetreffende art/vrs een 'korting' opgegeven.
Bij deze de volgende vraag: Kun je na het beëindigen van prijs/kortingsafspraak bij een klant, een vraag opnemen "Ook de Klient/artikelnummers verwijderen ja/nee?" Wanneer je op "ja" klikt, dan wordt de klient/artikelomschrijving van desbetreffende art/vrs verwijderd. aandachtspunten hierbij:
Title: Re: Verwijderen Klient-artikel-omschrijving na Verw. Prijsafspraken Post by: Peter Stordiau on October 08, 2008, 08:47:42 am Johan, wat is het nut hiervan ?
Title: Re: Verwijderen Klient-artikel-omschrijving na Verw. Prijsafspraken Post by: Johan on October 08, 2008, 09:05:38 am Het nut: Geen kliëntartikelomschrijvingen in je database houden waar je toch niets aan hebt. Dit werkt namelijk erg verstorend, en geeft onnodig lange lijsten bij sommige debiteuren.
stel dat iemand nou opeens een keuringsrapport wenst: Dan moet je alle klient-artikelomschrijvingen langs om dat aan te geven, terwijl soms maar de helft van die dingen verkocht wordt. We proberen derhalve de discipline op te brengen om alle klientartikelomschrijvingen waarvoor geen aktieve prijsafspraak meer is, om die te verwijderen. Of iemand vraagt even om een overzichtje over de inrichting van zijn klient/artikelomschrijvingen: Dan moet je eigenlijk telkens controleren: Bestaat er nog wel een aktieve prijsafspraak voor dit artikel / deze artikel/vrs? Maar ja die discipline om dat te verwijderen.... Het staat welliswaar beschreven in een werkinstructie, maar hoe vaak pak je die er nou eigenlijk bij. Title: Re: Verwijderen Klient-artikel-omschrijving na Verw. Prijsafspraken Post by: Peter Stordiau on October 08, 2008, 09:29:04 am Deze werkwijze in het algemeen lijkt me niet juist.
Ik zeg niet dat het pakket alles onderkent om een wèl juiste werkwijze te ondersteunen in deze, maar het kan natuurlijk niet waar zijn dat een klant die tijdelijk geen "assortiment" heeft, dus ook maar weer z'n artikelen + omschrijvingen uit het systeem geknikkerd krijgt. Merk op dat er (vers) omgevingen bestaan waar dit wekelijks om en om wijzigt. Title: Re: Verwijderen Klient-artikel-omschrijving na Verw. Prijsafspraken Post by: Johan on October 09, 2008, 08:11:16 am Dan wordt het al een duur grapje, want dan zullen er wel bedrijfsparameters etc. aan te pas komen als we dat toch zouden willen. Het verbergen van niet-aktieve klientartikelomschrijvingen is dan ook zo'n gepruts. We proberen dit wel op een andere manier op te lossen.
|