Heart-Profit ERP

Heart-Profit Boards => Heart-Profit ERP Support => Topic started by: Andries van Duijvenbode on September 24, 2008, 05:04:18 pm



Title: Oorspronkelijke leverdatum klant
Post by: Andries van Duijvenbode on September 24, 2008, 05:04:18 pm
Dame, Heren,

Wij hebben regelmatig het fenomeen dat op lopende verkooporders de leverdatum van de klant wordt aangepast. Wij vullen deze datum in bij leverwk/-datum/-tijd.
De aanpassing van deze datum kan komen door interne reden of doordat de klant met een aanpassing komt. Mijn vraag is of er iets gebouwd kan worden zodat bij wijzigingen van die datum dit ook wordt vastgelegd, en vervolgens dan ook te traceren is wat de "originele" leverdatum was, en hoeveel keer deze nu verschoven is.
Bij aanpassing van de datum zou er dan wellicht een popup schermpje kunnen komen waar je in korte tekst een reden kan vermelden.
Kunnen jullie hier iets mee?

Met groet,

Andries.


Title: Re: Oorspronkelijke leverdatum klant
Post by: Peter Stordiau on September 25, 2008, 06:55:55 am
Andries,

Dit is verre van gemakkelijk te overzien, in de zin van als het ook echt moet werken en nuttig moet zijn. Immers, jullie lokken met het ATP gebeuren natuurlijk sowieso al uit dat die datum verandert (behoort te veranderen). Het zou een gedrocht worden.

Voor 14 uur moeten we wel iets kunnen maken wat "leefbaar" is, alleen bij jullie weet dan nog niemand wanneer ze dat behoren te gaan invullen. Je bent er met die 14 uur dus nog niet.


Title: Re: Oorspronkelijke leverdatum klant
Post by: Andries van Duijvenbode on September 25, 2008, 02:47:16 pm
Peter,

De ATP functionaliteit had ik inderdaad hier niet in mee genomen  :( Ik zal dit zelf nog maar even in beraad houden. Dank in ieder geval voor het meedenken in deze.

Andries.


Title: Re: Oorspronkelijke leverdatum klant
Post by: Menno on September 25, 2008, 05:02:54 pm
Als bij jullie een Verkooporder gewijzigd wordt, dan wordt het Versienummer van de order opgehoogd. Nu zal niet elke wijziging betrekking op de Leverdatum, maar wellicht dat het Versienummer een indicatie is voor het aantal wijzigingen.

De Leverdatum welke wordt ingevoerd bij het Toevoegen van de Verkooporder blijft bewaard als de Gewenste Leverdatum en is middels F1 (2x) op te vragen bij de Verkooporderregels. De berekening van de Leverbetrouwbaarheid richting de klanten kan onder andere gebaseerd worden op deze Gewenste Leverdatum.



Title: Re: Oorspronkelijke leverdatum klant
Post by: Andries van Duijvenbode on October 13, 2008, 10:02:15 am
Menno,

Dank voor deze practische aanvulling.
Helaas werkt dit bij ons niet, omdat wij het bedoelde veld gebruiken om daar bij het toevoegen van de VO 01-12-2222 (= mag in productie) of 31-12-2222 (= mag niet in productie) neer te zetten. En dit veld blijft dan dus "bewaard".
Nu doen we in een tekstblok (KOMMENTR in de LOVO) aangeven: "requested 22-10-08, details will follow", maar met een datum in een tekstblok kan ik al helemaal niet rekenen.
Stel dat we toch een extra veld willen, puur voor de registratie en zonder toeters en bellen, waarin de originele vraagdatum van de klant te zetten is, wat kost dat dan?

Groet,

Andries.


Title: Re: Oorspronkelijke leverdatum klant
Post by: Menno on October 13, 2008, 12:23:12 pm
Er is in het verleden maatwerk voor jullie gemaakt, waarbij het uitgangspunt was dat de gevraagde Leverdatum bij Toevoegen Verkooporder genoteerd werd in de Rubriek "Eerst mogelijke Verzenddatum". Blijkbaar is dit nu niet meer het geval, maar als de Rubriek "Eerst mogelijke Verzenddatum" geen andere toepassing kent, dan kun je deze Rubriek prima gebruiken om de gevraagde Leverdatum te registreren.



Title: Re: Oorspronkelijke leverdatum klant
Post by: Andries van Duijvenbode on October 20, 2008, 11:27:28 am
Menno,

Wat navraag levert inderdaad op dat we dit veld hier voor zouden kunnen gebruiken. Waar we echter dan tegen aan gaan lopen is het volgende: Stel de klant vraagt in eerste instantie 24-10-08. Dit voeren we dan bij de orderinvoer in bij Werkelijke verzenddatum bij Leverwk/-datum / Bv . Daarna voeren we deze datum ook in bij Eerstmogelijke Vrz. Doordat we flexibel en snel zijn, kunnen we de 23e al verzenden. Als de 23e echter wordt ingevoerd bij het veld leverdatum, dan volgt er een foutmelding dat er niet vóór de eerstmogelijke verzenddatum kan liggen. Op zich logisch, maar daardoor kunnen we dat veld niet voor ons doeleinde gebruiken.
Is daar dan nog een oplossing voor?

Groet,

Andries.
:22c: