Heart-Profit ERP

Heart-Profit Boards => Heart-Profit ERP Support => Topic started by: dirkjan on June 24, 2008, 12:46:35 pm



Title: Klachtomschrijving bij retourzending aan Leverancier
Post by: dirkjan on June 24, 2008, 12:46:35 pm
Hallo,

Een jaar geleden al eens aangekaart maar door mijn vertrek toen blijven liggen denk ik??
http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=17813.msg20303#msg20303

Alle goederen die door de winkels retour gezonden worden, worden middels de functie LOKOTV verwerkt. Het systeem zorgt voor een ontvangst mogelijkheid. Dus dat loopt allemaal goed. Echter de functie eist dat je een klachtkode invult. Perfect. Maar nu komt het probleem.

AL deze goederen worden verzameld en als we een volle pallet hebben worden deze artikelen terug gezonden naar de leverancier.
Is het mogelijk om een print te maken waarop de klachtcode zichtbaar wordt die hoort bij de artikelen.
De leverancier vraagt erom. En deze wil niet tot creditering overgaan voordat er een duidelijk klacht omschrijving wordt afgegeven.

Dirk-Jan





Title: Re: Klachtomschrijving bij retourzending aan Leverancier
Post by: Peter Stordiau on June 25, 2008, 09:53:11 am
Klopt het dat je het nog steeds zo wilt als onderstaand ?


Title: Re: Klachtomschrijving bij retourzending aan Leverancier
Post by: Peter Stordiau on June 25, 2008, 09:55:12 am
En wat moet de leverancier nou met een klachtkode ? Ik bedoel, dit zal toch wel *jullie* klachtkode zijn ?
Of anders gezegd : wil je niet liever de omschrijving van de klachtkode afgedrukt hebben ?


Title: Re: Klachtomschrijving bij retourzending aan Leverancier
Post by: dirkjan on June 27, 2008, 09:00:11 am
En wat moet de leverancier nou met een klachtkode ? Ik bedoel, dit zal toch wel *jullie* klachtkode zijn ?
Of anders gezegd : wil je niet liever de omschrijving van de klachtkode afgedrukt hebben ?

Bedankt voor het helder moment.

Inderdaad graag zouden we ipv klachtkode klachtomschrijving willen zien.

Is dat mogelijk???????

Dirk-Jan
:11c:


Title: Re: Klachtomschrijving bij retourzending aan Leverancier
Post by: Peter Stordiau on July 08, 2008, 12:40:18 pm
Nou, na weet-ik-veel hoeveel uur onderzoek (waar moet de rekening heen ? :smile:) moeten we helaas tot de konklusie komen dat het niet mogelijk is; Tegen de tijd dat je eindelijk die lampjes terugstuurt is er onderweg al zo veel veranderd aan de gegevens dat ze niet meer zijn te herleiden (ik probeer ook maar iemand na te praten hoor).

Dus hier het redelijk zeldzame antwoord : Het is niet mogelijk. :'(


Title: Re: Klachtomschrijving bij retourzending aan Leverancier
Post by: dirkjan on July 08, 2008, 01:36:45 pm
Dan zullen we terug moeten naar de truc die we voorheen toepaste.

Bij het aanmaken van de klachtorder vulde de medewerkers (gebruikers) bij het charge nummer de klacht kode en debiteur nummer in.
Dit charge nummer werd later afgedrukt op de retour pakbon.

Ik weet dat dit grote problemen met de voorraad waarde kan veroorzaken. Maar omdat we al meer dan 5 jaar bevrijdt zijn van de Italiaanse lires denk ik dat we het toch weer op die manier zullen moet gaan proberen.

Dirk-Jan

Verder rest mij niets meer te vertellen hierover
Over en sluiten