Heart-Profit ERP

Heart-Profit Boards => Heart-Profit ERP Support => Topic started by: dirkjan on April 14, 2008, 09:44:58 am



Title: Nummerieke overflow.
Post by: dirkjan on April 14, 2008, 09:44:58 am
Bij overzichten gerealiseerd krijgen we fout melding 8.3.2.2
Keuze 5
Periode 8 april tot 11 april
Ik denk een waarde fout

Is er een methode dat wij dat zelf kunnen opsporen. Zou voor iedereen sneller kunnen werken als wij al de foute order konden aangeven??
Dirk-Jan
:13c:


Title: Re: Nummerieke overflow.
Post by: Wouter Rijnbende on April 14, 2008, 11:06:09 am
Meestal gaat zoiets fout door een Verkooporderegel die onjuist is. Verkeerde prijs, of er wordt omgerekend naar een eenheid waarbij er iets fout gaat (deling door 0 of i.d.).  De output van je statistiek komt in een tabel LOST te staan, te vinden in C:\FOX\LO\LOTB\LOST.DBF

Ervanuitgaande dat die tabel niet te groot is om in Excel ingelezen te kunnen worden, zou je a.h.v. deze tabel kunnen herleiden bij welke order het foutgegaan is, danwel omdat je ziet dat er een veld met ******* gevuld is, danwel omdat de eerstvolgende order (waarop het foutgaat) helemaal niet in de tabel voorkomt. Je moet dan je statistiek wel even op zo'n manier opvragen dat je er ook wat aan hebt, dus bijv. rapporteren op Verkooporderregel en niet bijv. op "Vervoerder" (anders die je alleen maar dat het foutgelopen is bij "een order" van die Vervoerder, en heb je er nog niets aan).



Title: Re: Nummerieke overflow.
Post by: dirkjan on April 15, 2008, 06:53:18 am
Bedankt Wouter.

Zal proberen de volgende keer de fout eerst eens zelf te zoeken.

Dirk-Jan