Title: Fout in zoekfunctie klantartikel Post by: mdekraa on November 14, 2007, 10:49:51 am Als ik kijk in 3,5,1 LOKARA dan zie ik netjes dat ik per artikelverschijning voor elke klant een klantartikelnummer kan koppelen.
Als ik echter F2 kies om te kijken welke klantartikelnummers gekoppeld zijn aan een artikelnummer van ons dan werkt het opeens niet meer zo Dat is volgens mij conform jullie definitie van de opzet van een key op artikel-verschijningsniveau formeel en ook praktisch onjuist. Zie screendump voorbeeld drewclean B530 Title: Re: Fout in zoekfunctie klantartikel Post by: Peter Stordiau on November 14, 2007, 12:25:05 pm Marco, ik snap ALWEER niet waar je het over hebt. Kun je niet eens proberen duidelijker te zijn ? Dat scheelt mij weer vragen wat je bedoelt. Hoef jij er ook geen antwoord op te geven. :smile:
Quote Als ik kijk in 3,5,1 LOKARA dan zie ik netjes dat ik per artikelverschijning Dat zie ik helemaal niet. Ik zie Artikelen (Artikelnummers). Mocht het je helpen, het Kliënt-Artikelnummer (met Debiteur) is hier de sleutel, en het Artikelnummer van jou (ADP) alsmede Verschijningsvorm zijn hier attributen (en bijjjjjjna nog niet eens vreemde sleutels, maar goed). Quote om te kijken welke klantartikelnummers gekoppeld zijn aan een artikelnummer van ons dan werkt het opeens niet meer zo En omdat het voorgaande wat je zegt (zie quote) onjuist is, snap ik dit dus ook niet. Quote Dat is volgens mij conform jullie definitie van de opzet van een key op artikel-verschijningsniveau formeel en ook praktisch onjuist. Ik snap echt geen BAL van wat je hier probeert te zeggen. Gewoon die zin dus. Laat staan de context met de rest (die onjuist is). PS: Het kan ook zijn dat je er maar weinig van begrijpt. Maar ja, dat ga ik jou niet in de schoenen schuiven totdat het tegendeel is bewezen. Hahahaha, tot zo ! PPS: Op voorhand excuses als het aan mij ligt. Dat gebeurt wel eens ... :yes: Title: Re: Fout in zoekfunctie klantartikel Post by: Peter Stordiau on November 14, 2007, 04:23:16 pm Goed, we kunnen het zonder jou ook wel hoor. Moet de rekening naar jou persoonlijk ? :swoon:
Zonder gekheid, er klopt hier (in Profit) zo veel niet dat het nauwelijks is uit te leggen. Met de opmerking dat je de Verschijningsvorm mag weglaten bij het koppelen, is het de belangrijkste opmerking dat als je dat *niet* doet, het wel (aardig) werkt. Ofwel, een programmafout zorgt ervoor dat als je de VVormen wel koppelt, het niet meer is te volgen. Houd verder in de gaten dat LOKARA Raadplegen Kliënt-Artikelomschrijving heet, en dat dat op zich redelijk juist is. Zelfs de omschrijving van LOAKRA - Raadplegen Artikelen voor Kliënt benadert de waarheid aardig, mits je "voor" maar als "beschikbaar voor" leest, en ook met de wetenschap dat je een Artikel rustig twee keer kunt (proberen te) koppelen zonder dat ze dubbel wordt opgenomen. Ofwel, alleen dan is de funktie omschrijving gerechtvaardigd. :wacko::wacko::wacko: Alles bij elkaar klopt er maar weinig van, en we zullen dit wel verbeteren. :11c: Title: Re: Fout in zoekfunctie klantartikel Post by: mdekraa on November 14, 2007, 05:18:14 pm Mijn probleem was simpelweg:
ik heb 2 artikelverschijningen met een klantartikel gekoppeld in het ene scherm En via andere scherm zou je toch minimaal die 2 koppelingen terug verwachten. En daar zie je dus geen koppeling Ik had verwacht dat deze functie gelijk zou werken als bij het raadplegen van andere tabellen, dus insteken in dezelfde data en in dit geval of via klantartikel af via Ad artikel nummer vandaar Title: Re: Fout in zoekfunctie klantartikel Post by: YK on November 16, 2007, 10:13:49 am Is opgelost.
zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=19175.0;topicseen Title: Re: Fout in zoekfunctie klantartikel Post by: mdekraa on November 16, 2007, 10:31:57 am met dank
|