Heart-Profit ERP

Heart-Profit Boards => Heart-Profit ERP Support => Topic started by: mdekraa on August 13, 2007, 03:31:15 pm



Title: verzenddatum in verkooporder wordt niet goed bepaald tov datum in huis
Post by: mdekraa on August 13, 2007, 03:31:15 pm
Als ik bij een afleveradres 5 dagen instel voor transport gebeurt het volgende:

Order invoeren:
Bij invoeren van de verzenddatum (in scherm het eerste) wordt datum in huis gewoon de +1 dag gebruikt die default is i.p.v. de 5 dagen die voor het afleveradres staan.
Wel als ik daarna de datum in huis muteer, dan wordt de verzendatum wel gecorrigeerd met de ingestelde 5 dagen.
Dat lijkt me niet correct....

Bij wijzigen orderheader daarentegen:
Als ik door de velden enter en ga langs verzenddatum, past hij de goed berekende datum in huis van 5 dagen weer aan naar 1 dag  :fool:

Dat zijn niet zo van de handige zou Kluk-kluk zeggen


Title: Re: verzenddatum in verkooporder wordt niet goed bepaald tov datum in huis
Post by: Robert Hekkers on August 14, 2007, 08:34:21 am
Voor wat betreft Toevoegen Verkooporder: heb je de Helptekst welke je kunt vinden bij de Rubriek Transporttijd goed tot je door laten dringen?
Voor wat betreft Wijzigen Verkooporder: gaan we naar kijken.



:11c:


Title: Re: verzenddatum in verkooporder wordt niet goed bepaald tov datum in huis
Post by: YK on August 14, 2007, 09:25:34 am
Is opgelost. Komt met eerstvolgende Upgrade mee.


Title: Re: verzenddatum in verkooporder wordt niet goed bepaald tov datum in huis
Post by: mdekraa on August 14, 2007, 09:32:58 am
Voor wat betreft Toevoegen Verkooporder: heb je de Helptekst welke je kunt vinden bij de Rubriek Transporttijd goed tot je door laten dringen?
Voor wat betreft Wijzigen Verkooporder: gaan we naar kijken.



Ja,
Maar dan blijft toch het verschil bestaan tussen leverdatum en datum in huis van 5 dagen!
Het koppelen aan de leverweek lijkt me trouwens onhandig, mijn ervaring is dat 90% van de mensen alleen de leverdatum intikt.
Essentie is eigenlijk dat de verkoper van de binnendienst moet weten dat het hier om een transporttijd van 5 dagen gaat en dat hij bij het maken van ene klantafspraak daar rekening mee moet houden.
geldt trouwens ook  voor de data op regelniveau, waar hetzelfde geldt.

mk


Title: Re: verzenddatum in verkooporder wordt niet goed bepaald tov datum in huis
Post by: Robert Hekkers on August 14, 2007, 09:44:52 am
De "ja" betekent dat je de door mij aangehaalde Helptekst hebt gelezen en je je dus realiseert dat de Datum in Huis niet verandert (met inachtnemen van de Transporttijd!) door het invullen van een Leverdatum?

Verder, op welk deel slaat jou "maar" nu precies?
Je zult zelf wel kunnen volgen wat je bedoelt denk ik, maar ik niet dus!