Heart-Profit ERP

Heart-Profit Boards => Heart-Profit ERP Support => Topic started by: wilfred on July 11, 2007, 12:14:37 pm



Title: Artikelnummer niet meer overal aanwezig
Post by: wilfred on July 11, 2007, 12:14:37 pm
Waarschijnlijk ten gevolge van mutatie in de gegevens omtrent de gevaarklasse e.d is bij nazoeken in de database (LOARRA) het artikel nummer niet meer zichtbaar en daarom niet meer te selecteren, en ook niet meer te zoeken. In LORTRA valt het artikelnummer wel in te voeren en dan komt ook het juiste artikel boven water. Ergens loopt er in de database iets niet goed. Hoe dit te verhelpen?

:newbie:


Title: Re: Artikelnummer niet meer overal aanwezig
Post by: Robert Hekkers on July 11, 2007, 12:31:10 pm
Ik vermoed dat het Artikel nu als niet Aktief staat geregistreerd.

Om e.e.a. te herstellen, moet een gebruiker aan wie de niet Aktieve Artikelen wèl worden getoond, het betreffende Artikel wijzigen en op Blad 1 de Begin- en Einddatum Aktief maar eens leegmaken. Grote kans dat het daarmee is opgelost.

Een aantal opmerkingen nog:
1.
Aan een Gebruiker die als Manager staat geregistreerd, zullen Niet Aktieve Artikelen altijd worden getoond.
Voor overige Gebruikers moet (bij de Gebruiker dus) op Blad-2 de Rubriek "Weergeven niet Aktief Artikel" worden aangevinkt.

2.
Begin- en Einddatum Aktief kunnen niet alleen op Artikel-niveau worden opgegeven, maar ook op niveau van Artikel/Verschijningsvorm. (Funktie LOVAWY, Blad-3) Kontroleer daar dus ook!


Title: Re: Artikelnummer niet meer overal aanwezig
Post by: wilfred on July 11, 2007, 01:17:08 pm
Via 1-1-1-1 is met f1 het artikel niet te openen
Vlgns BVR (van SC) wordt er meestal door RH2 van Heart ingebeld en het probleem opgelost. Modem staat aal klaar!


Title: Re: Artikelnummer niet meer overal aanwezig
Post by: Robert Hekkers on July 11, 2007, 02:28:13 pm
Wie, ikke inbellen? Echt niet...

Maar goed, zolang de modemlijn eerst in gesprek is, daarna niet opneemt en ik ook helemaal niets meer verneem van BVR, gebeurt er momenteel dus ook niets.

Wèl heb ik ondertussen een aantal voorzorgsmaatregelen getroffen die dit probleem (en dan heb ik het niet over het modem) in de toekomst moeten voorkomen.
Ik raad jullie aan een Upgrade in te plannen.