Heart-Profit ERP

Heart-Profit Boards => Heart-Profit Releasenotes => Topic started by: Heart Informatisering B.V. on May 01, 2007, 03:15:51 pm



Title: Automatisch Reorganiseren TBC
Post by: Heart Informatisering B.V. on May 01, 2007, 03:15:51 pm
Vanaf het begin van Profit geldt de regel dat ná het uitvoeren van een Upgrade, op ieder werkstation een keer TBC moet worden gereorganiseerd.

De Upgrade kan de nieuwe tabellen op de Server plaatsen, maar kan niet ieder werkstation benaderen om deze te updaten, al was het maar omdat niet alle werkstations aan hoeven te staan. Derhalve worden de lokaal benodigde tijdelijke bestanden op de Server opgeslagen, welke d.m.v. het reorganiseren van TBC naar de lokale werkplek worden gekopieerd (en gereorganiseerd).

Het verzuimen TBC te reorganiseren op een werkstation kan leiden tot geblokkeerde funkties, met (mogelijk) inconsistentie als gevolg.

 
Vanaf deze Releasenote wordt bij het opstarten van Heart-Profit automatisch gekontroleerd of er een nieuwere versie van de tijdelijke bestanden bestaat. Zo ja, dan wordt automatisch TBC uitgevoerd. Het TBC-en gebeurt ná het intypen van Userid-/Password en vóór het verschijninen van het Hoofdmenu. Zodra het Hoofdmenu verschijnt, zal TBC zijn uitgevoerd. Is TBC eenmaal uitgevoerd, dan weet het systeem dat, en zal bij het nogmaals opstarten van Profit niet nogmaals TBC gaan reorganiseren.

De gebruikers hoeven dit vanaf heden niet meer op eigen initiatief te doen c.q. kunnen het niet meer vergeten. Dat laatste gebeurt nog wel eens bij schermen die door meerdere medewerkers bediend worden zoals bijv. de Touch Screen schermen en Scan Terminal schermen.

 
Desgewenst kan de Systeembeheerder ook zelf triggeren dat opnieuw TBC gereorganiseerd wordt. De 'Automatisch TBC Reorganiseren' -datum, welke vanuit het Upgrade mechanisme wordt gevoed, kan handmatig worden gemanipuleerd vanuit Systeemparameters.

Indien deze datum in de toekomst wordt gezet, zal de automatische TBC pas bij het bereiken van die datum-/tijd in werking treden. Uitschakelen kan derhalve door deze datum bijv. op 31-12-9999 te zetten.  
 
 
FunktieOmschrijvingDtm.Vl.WyzDtm.L.Wyz
SYBHOIAT    Omschrijving (nog) niet bekend    01-05-2007    01-05-2007
SYBHSYPA    Instellen Systeem Parameters    01-05-2007    01-05-2007
SYUGHKU1    Omschrijving (nog) niet bekend    01-05-2007    01-05-2007


Title: Re: Automatisch Reorganiseren TBC
Post by: mdekraa on May 01, 2007, 05:11:50 pm
Kan deze functie ook zo gemaakt worden dat TBC en grid automatisch bij opstarten van Heart altijd worden uitgevoerd?

In het verleden hebben wij hier n.l. zoveel last mee gehad, dat het nu "common practice" is om deze 2 functies eerst te draaien. Mede omdat wij veel flex-plekken hebben en dus het regelmatig voorkwam dat jouw voorganger een vastloper had gehad of Heart op een illegale wijze (kruisje bij DOS) had afgesloten.



Title: Re: Automatisch Reorganiseren TBC
Post by: Wouter Rijnbende on May 02, 2007, 07:41:28 am
Ja hoor, maar daar komt misschien wel iets meer bij kijken. Het automatisch reorganiseren van TBC na een upgrade moet sowieso gebeuren, en daar zal niemand echt een bezwaar tegen hebben dat dat nu vanzelf gaat.
Ik moet er niet aan denken dat dat bij mij iedere keer dat ik Profit opstart (wat meerdere malen op een dag aan de orde kan zijn) vanzelf gebeurt, zeker als je dan nog in het achterhoofd hebt dat het niet nodig is (omdat je je Profitsessie normaal afsluit).

Dus, via een bedrijfsparameter (4 uur) lijkt me dit absoluut niet handig, maar met hetzelfde aantal uur kunnen we het ook wel via de  CONFIG.HRT instelbaar maken, waarmee je per werkplek kunt bepalen of dit automatisch moet of niet. Kun je voor die flexwerk-pc's dit zo instellen dat het wel gebeurt, zonder dat de rest daar last van heeft.


Title: Re: Automatisch Reorganiseren TBC
Post by: Peter Stordiau on May 02, 2007, 10:44:13 am
Lijkt me een Systeemparameter Wouter ...


Title: Re: Automatisch Reorganiseren TBC
Post by: Johan on May 02, 2007, 11:07:44 am
Of gewoon 1 keer per dag automatisch laten reorganiseren. Ook wij hebben verschillende gebruikers die dit namelijk standaard doen na het opstarten van profit. Als het goed is (en er geen geblokkeerde functies zijn e.d.) hebben dit soort gebruikers, die veelal in 1 bedrijf werken, de hele dag profit open staan. --> Een gebruikerinstelling? Maar ja, eigenlijk wel inderdaad je reinste flauwekul omdat het in principe niet meer nodig is om dit zo vaak te reorganiseren.


Title: Re: Automatisch Reorganiseren TBC
Post by: mdekraa on May 02, 2007, 11:52:59 am
Of gewoon 1 keer per dag automatisch laten reorganiseren. Ook wij hebben verschillende gebruikers die dit namelijk standaard doen na het opstarten van profit. Als het goed is (en er geen geblokkeerde functies zijn e.d.) hebben dit soort gebruikers, die veelal in 1 bedrijf werken, de hele dag profit open staan.

Dat is ook vaak de praktijk bij AD.
Maar juist dan is het handig om het bij opstarten te regelen.
Immers 95% van de geblokkeerde functies komt uit een TB foutje
(de andere 5% uit de programmering van Heart mbt zijstapjes, nieuwe functies e.d.)



Title: Re: Automatisch Reorganiseren TBC
Post by: pascal on May 29, 2007, 12:15:25 pm
Of gewoon 1 keer per dag automatisch laten reorganiseren. Ook wij hebben verschillende gebruikers die dit namelijk standaard doen na het opstarten van profit.
doen onze gebruikers ook - wat mdekraa voorstelt lijkt ons ook het handigst - dus dat je in kunt stellen dat TBC bij het opstarten uitgevoerd wordt.