Heart-Profit ERP

Heart-Profit Boards => Heart-Profit ERP Support => Topic started by: Dinand on April 12, 2007, 01:52:55 pm



Title: module Klachten
Post by: Dinand on April 12, 2007, 01:52:55 pm
Ik heb binnen ons bedrijf het idee geooperd om de module Klachten te gaan gebruiken.

Wat kun je hier allemaal wel/niet mee en heeft iemand hier positieve/negatieve ervaringen mee?

Dinand


Title: Re: module Klachten LOKO???
Post by: dirkjan on April 12, 2007, 02:24:47 pm
Hallo Dinand

http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=17743.msg19903#msg19903
http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=17647.msg19916#msg19916
http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=17639.0

Succes
Zoals je ziet is LOKO de functie dus voor de andere makelijker te vinden

Dirk-Jan
LA en SE


Title: Re: module Klachten
Post by: mdekraa on April 12, 2007, 06:22:54 pm
Hier werken we ermee.
Nog een puntje is de beperkte verslaglegging, daar willen we met Heart mogelijk in de nabije toekomst nog wat aan gaan doen (als ik mijn portomonee kan vinden)
2 punten die bij ons nog open staan:
1 - export naar excel ivm oveleg afdelingen + performance analyse
2 - koppelen van externe documenten (foto's en zo)

Verder werkt het op zich goed, ook omdat je de order naar een klacht-verkoop-order kunt promoten en dus ook op die wijze een klacht binnen heart kunt afhandelen.


Title: Re: module Klachten
Post by: Peter Stordiau on April 12, 2007, 08:11:48 pm
2 - koppelen van externe documenten (foto's en zo)

Heb je als het goed is je portemonix niet voor nodig. De MMButtons al geprobeerd (dubbelklik in een veld) ?


Title: Re: module Klachten
Post by: Johan on April 13, 2007, 12:40:04 pm
Dit kan idd een mooie module zijn. We gebruiken deze echter niet omdat de klachten heel erg divers van aard zijn, en wij niet voor elk type klacht een apart systeem willen gebruiken. Er vindt meestal n.a.v. klachten niet een formele 'herproductie', of een nieuwe levering en dergelijke 'logistieke' acties plaats, iets waar die module sterk in is. Wat wij gedaan hebben bij 1 van de 2 bedrijven: in de CRM - module onder Aktie/ Kontakt een tabblad (aktie) "Klachten" geopend waar het e.e.a. in bijgehouden wordt. Werkt redelijk, maar heeft als nadeel dat dit niet helemaal aansluit bij eventuele procedure's / kwaliteitssystemen en dergelijke. Misschien dat er op dat gebied nog eens iets kan met Profit Workflow. Tevens zijn is het lastig om er een praktische vorm van rapportage van te maken, dat zal met die klachtenmodule vast wel kunnen.


Title: Re: module Klachten
Post by: Menno on April 13, 2007, 12:52:02 pm
Het verhaal van Johan slaat de plank mis. De module Klachtorders is uitgebreid met funktionaliteit om allerhande Klachten te registeren, inklusief de opvolging. Een administratief proces dat aansluit op de procedures in het Kwaliteitssyteem.

Aanvullend bestaat de mogelijkheid om, in geval een klacht betrekking heeft op een Levering is, een Klachtorder te geneneren waaruit dan een nalevering volgt.


Title: Re: module Klachten
Post by: dirkjan on April 13, 2007, 01:06:43 pm
Wat heel belangrijk is in de klachten module heb je de mogelijkheid om een creditverkooporder te maken van uit de lever verkooporder.

Het voordeel hiervan is dat alle kortingen behalve de staffel korting ten minste dat heb ik ontdekt ook worden verwerkt in de credit verkooporder. Op deze manier crediteer je altijd de juiste prijs.
Wel makelijk als je iemand op een grote order korting geeft en vervolgens na zeg een half jaar een deel retour krijhgt gestuurd om wat voor reden dan ook en je zou deze zomaar tegen zijn prijslijst crediteren.

Dirk-Jan
LA


Title: OffTopic
Post by: Peter Stordiau on April 13, 2007, 01:35:43 pm
Het verhaal van Dirk-Jan slaat de plank de verkeerde kant op. :scratching:

Als het is zo als hij zegt met de (neem ik aan Vertikale) Staffelkorting, dan krijgt de klant dus meer geld terug dan dat 'ie betaalde.

Overigens zal in alle Kortings situaties gelden dat alleen het precies betaalde bedrag kan worden gecrediteerd, en als de klant nu maar stukje bij beetje de lampjes terugstuurt, houdt 'ie aan het eind geld over.
Ik zou niet weten hoe je dit moet oplossen, maar heb wel een gevoel van de eerder gegeven korting nogmaals van het bedrag AFhalen, om de klant minder terug te geven dan hij betaalde (anticiperend op *staffel*kortingen van welke aard ook).

Hier niet verder op doorgaan in dit topic, want het is OFF topipc hier. Een nieuw topic aanmaken is uiteraard prima (en eigenlijk is het wel interessant).


Title: Re: module Klachten
Post by: mdekraa on April 16, 2007, 10:25:12 am
2 - koppelen van externe documenten (foto's en zo)

Heb je als het goed is je portemonix niet voor nodig. De MMButtons al geprobeerd (dubbelklik in een veld) ?

Probleem met die buttons heb ik al aangekaart bij Menno.
Deze werken alleen als iemand edit rechten heeft in een module/scherm.
Daar dit niet altijd zo is, dus geen oplossing: Ik maak dit meteen aan als nieuw topic

http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=18031.0 (http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=18031.0)