Heart-Profit ERP

Heart-Profit Boards => Heart-Profit ERP Support => Topic started by: dirkjan on March 01, 2007, 09:23:37 am



Title: Opnemen invoerdatum bij toevoegen klachtorder LOKOTV
Post by: dirkjan on March 01, 2007, 09:23:37 am
Mijne heren
Kan bij toevoegen van klacht de invoerdatum worden opgenomen.

dirk-jan
SE


Title: Re: Opnemen invoerdatum bij toevoegen klachtorder LOKOTV
Post by: Peter Stordiau on March 01, 2007, 09:44:45 am
Als wij alles goed begrijpen zit je voor SE in de verkeerde hoek;
Je zou bij 8-9-6 moeten zijn ...

Dan kom je uiteindelijk hier terecht :


Title: Re: Opnemen invoerdatum bij toevoegen klachtorder LOKOTV
Post by: G van den Bosch on April 03, 2007, 03:39:22 pm
Dit is inderdaad het juiste pad voor ons. Echter bij invoeren drukt het systeem op het einde
standaard "J" bij klacht terecht. Hoe kunnen wij dit nog wijzigen? Wij gaan er niet vanuit dat elke klacht terecht is.
Gert SE


Title: Re: Opnemen invoerdatum bij toevoegen klachtorder LOKOTV
Post by: mdekraa on April 03, 2007, 03:53:28 pm
De insteek is anders geweest bij het ontwikkelen van deze functionaliteit
Bij invoer is een klacht altijd terecht, immers een klant klaagt niet zonder reden.

Na het uitzoeken en behandelen kan echter blijken dat de klant iets van jou had verwacht wat redelijkerwijs niet binnen jouw levervoorwaarden, specificaties of wat dan ook valt.
Daarom is bij het afhandelen en afsluiten van de klacht de optie om het vinkje "klacht terecht" uit te zetten.

Dit omdat je later misschien wel statistiek wilt uitvoeren op het aantal klachten en dan kan het handig zijn om de "niet terechte" klachten eruit te filteren.



Title: Re: Opnemen invoerdatum bij toevoegen klachtorder LOKOTV
Post by: mdekraa on April 03, 2007, 03:57:22 pm
Nog iets wat vaak fout gaat in de klachten registratie is het verschil tussen klachtcode en oorzaakkode.
deze zijn door Heart in 1 tabel gezet, maar betekenen iets duidelijk verschillends.
De klachtkode is wat de klant meldt, bv:
    - product bedorven
    - transportschade
    - prijs klopt niet
De oorzaakkode is de achterliggende reden welke bepaald is bij nader onderzoek van de klacht.

Zo kan een klant klagen dat bv een verfafbijt "opeens" niet meer werkt.
Dat terwijl de oorzaak ook kan liggen in dat hij zelf van type verf verandert is.
(mede reden voor dat vinkje : klacht terecht...)




Title: Re: Opnemen invoerdatum bij toevoegen klachtorder LOKOTV
Post by: Menno on April 04, 2007, 12:59:16 pm
mdekraa heeft gelijk dat deze kodes in 1 tabel staan, maar hij vergeet erbij te vermelden dat er in die taberl wel degelijk onderscheid gemaakt wordt tussen Klachtkodes en Oorzaakkodes ("Oorzaak J/N").