Heart-Profit ERP

Heart-Profit Boards => Heart-Profit ERP Support => Topic started by: dirkjan on December 29, 2006, 03:24:00 pm



Title: HELP-FUNCTIE
Post by: dirkjan on December 29, 2006, 03:24:00 pm
Wat mij vooral opvalt is dat er veel vragen in het forum worden gesteld met als inhoud hoe werkt, hoe moet ik???

Ik kan mij nog herinneren als nieuwe gebruiker enkele jaren geleden dat vaak de eerste vraag uit Barneveld was heb je de help gelezen. Ook al was die vaak summier of niet altijd even duidelijk het  gaf je vaak net  voldoende houvast om verder te komen of om de vraag beter in Barneveld neer te leggen.

Ik wil mijzelf niet verschonen van het feit dat ik makelijk iets deponeer op het forum maar sommige help teksten zijn echt over duidelijk.

groetjes
Dirk-Jan Gloudemans
LA


Title: Re: HELP-FUNCTIE
Post by: Peter Stordiau on December 29, 2006, 03:57:36 pm
Dirk-Jan,

Pas op dat je niet als te aardige gebruiker overkomt !

Quote
maar sommige help teksten zijn echt over duidelijk.

Ja, sommige wel ja ...  :blush1:

Het is misschien goed om te melden dat wij het zelf niet erg vinden als een vraag langs deze weg onnodig wordt gesteld, al was het maar omdat hier de "gelegenheid" bestaat om er cases van te maken; Zoals je weet is alles, maar dan ook alles in Profit elementair, waaruit aan de ene kant de kracht voortkomt, maar aan de andere kant de onduidelijkheid ook uit ontstaat. Je moet zelf de verbindingen maar weten te maken ... (behoudens tijdens de inrichting natuurlijk, want dan doen wij het).

Doordat hier (straks) iedereen vanuit tig invalshoeken wat mij betreft met dezelfde vraag komt, komen vanzelf de contexten beschikbaar. Wat ik persoonlijk nog wel interssant vindt, is dat *jullie* met oplossingen komen, waar wij niet eens weet van hebben.

Peter


Title: Re: HELP-FUNCTIE
Post by: dirkjan on December 29, 2006, 04:16:34 pm
Dat we met zijn alle profiteren wanneer we in het openbaar vragen stellen snap ik wel. En dat er dan voor jullie wat werk ligt om hhet een en ander te verduidelijken prachtig.

Maar mijn persoonlijke ervaring is dat door soms eerst een een paar dingen te proberen je ook inzicht krijgt al is het maar een beetje, "Want wie kan nu die inmense kennis van Profit nog bevatten" in de werking van het systeem. Maar ook door als key-user niet te veel snel koppeklingen naar functies te leggen ontdek je vaak nieuwe dingen. Waarmee je je voordeel kunt doen.

Echter niet als een eigenwijze ????????? (zie AVATAR) door gaan en denken ik moet er zelf uit komen.
Domme vragen bestaan niet.

groetjes Dirk-Jan Gloudemans
LA