Heart-Profit ERP
May 05, 2024, 04:22:48 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Offerte verwijderen via menu 3-7-1-4, F6 (LOOFPPRA)  (Read 86 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2578


View Profile WWW
« on: April 17, 2024, 11:23:13 am »

Wanneer ik naar menu 3-7-1-4 ga (Raadplegen offertes op Projekt) en ik wil een offerte verwijderen mbv F6 dan krijg ik onderstaande melding (1e plaatje).
Hij geeft aan 'Offerte verwijderen niet mogelijk; is Afgesloten'.

Ga ik echter naar menu 3-7-1-1 (Raadplegen offertes) en ik doe hier F6 bij dezelfde offerte, dan lukt het wel (2e plaatje).

Kan dit opgelost worden, zodat ook onder 3-7-1-4 de offerte verwijderd kan worden?

Bij voorbaat dank!

« Last Edit: April 17, 2024, 01:45:14 pm by pascal » Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5360


View Profile WWW
« Reply #1 on: April 17, 2024, 05:11:16 pm »

Jeetje... je weet ze wel te vinden...  smile

Normaliter zou ik stellen: pech gehad, als de ene Funktie zegt dat verwijderen niet is toegestaan omdat ze is afgesloten, dan moet het in de andere Funktie óók niet zijn toegestaan om haar te kunnen verwijderen...

Toch blijkt hier wat meer aan de hand te zijn, maar wat allemaal uit een héél ver verleden blijkt.

Beide Funkties bestaan op zich al jaren. Beide Funkties roepen dezelfde Funktie "Verwijderen Offerte" aan (LOOFVW die je ook in een van de meldingen terug ziet komen).
Dat "Verwijderen Offerte" zou verdere alle kontroles moeten bevatten die bepalen of een Offerte verwijderd mag worden of niet.

In 2000 is er een kontrole bij gekomen, die zegt dat als een Offerte niet "Open" is, en ook niet "Vervallen", ze afgesloten zal zijn en niet verwijderd mag worden.
In plaats van dat die kontrole in de formele "Verwijderen Offerte" is opgenomen, is separaat in 2 funkties opgenomen (LOOFRA en LOOFPPRA).

In 2003 is die kontrole in LOOFRA verwijderd en overgeheveld naar de formele "Verwijderen Offerte"; aan LOOFPPRA is toen niets veranderd, dus, daar is ze nog (redundant) blijven staan.

In 2008 is de formele "Verwijderen Offerte" dan weer aangepast en mag een "Afgesloten" Offerte schijnbaar toch in bepaalde situaties worden verwijderd.
Maar ja, de redundante kontrole die sinds 2003 nog is achter gebleven in LOOFPPRA komt nog steeds met de melding.

Dus, normaliter zou ik zeggen "een Verkooporder die geleverd is mag je er ook niet uithalen, dus het is juist de andere funktie waar een kontrole ontbreekt", kan ik in dit geval konstateren dat de kontrole er expliciet in beide funkties in heeft gezeten, maar slechts in één van beide is geëlimineerd. Omdat hier feitelijk in 2008 is gesteld dat dit schijnbaar wel degelijk moet kunnen, geef ik je nu het voordeel van de twijfel. Ik heb het verwijderen in LOOFPPRA nu ook toegestaan.

Nb: Zou ik dat niet doen, dan had je de Offerte toch op de andere plek verwijderd, en als het écht kwaad had gekund, dan had je dat vast al wel gemerkt als je de Offerte in de 2e funktie verwijderd had.

Nu hád ik de aanpassing op jullie systeem willen zetten, maar ik kom er even niet op. Volgens de melding is er iets aan de Gateway gewijzigd, dus, als je me even een mail kunt sturen met de gewijzigde zaken, dan kan ik de aanpassing oversturen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2578


View Profile WWW
« Reply #2 on: April 18, 2024, 10:20:13 am »

Ah dank voor het werk!
Ik heb je een mail gestuurd. Hopelijk werkt het nu.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5360


View Profile WWW
« Reply #3 on: April 18, 2024, 11:29:51 am »

Het werkt weer. Aanpassing staat inmiddels op jullie systeem.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2578


View Profile WWW
« Reply #4 on: April 22, 2024, 02:58:21 pm »

Gaat allemaal perfect - dank!
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.046 seconds with 21 queries.