Heart-Profit ERP
May 18, 2024, 04:59:17 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: inkopen uit buitenland  (Read 214 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 679


View Profile
« on: March 12, 2024, 08:45:37 am »

Heren,

Wat ik graag op een relatief eenvoudige wijze in beeld wil hebben zijn de intracommunautaire verwevingen.  Logistieke ontvangsten vanuit het buitenland kan ik eenvoudig uitdraaien door landcode te selecteren, maar wij krijgen bijvoorbeeld ook machine-onderdelen uit het buitenland die niet via de voorraad gaan (sowieso geen ontvangstboeking of logistieke boeking) . 
Zelf dacht ik aan twee oplossingen: Of een inkoopoverzicht van alle crediteuren (dus ook kostencrediteuren) per landcode (landcode vul je bij de stamgegevens van een relatie.  Of het meegeven van de landcode bij de export naar Xtendis. Maar dat laatste lijkt me lastig, want de landcode geef je niet in bij het boeken van de facturen. Voordeel dan zou kunnen zijn dat ik dan via Xtendis snel kan filteren door alle kostenfacturen van een bepaald land te selecteren.
Doel is om onze CBS-statistieken snel te kunnen doorgeven.  Nu draai ik via 8-8-2 de logistieke ontvangsten en de kostenfacturen (uit buitenland) haal er via veel arbeid handmatig uit.

Maar graag even jullie deskundig advies in deze waarvoor dank.
Logged

BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: March 16, 2024, 06:04:41 pm »

Toch maar wel via Inkooporders / de logistiek inkopen ? Ik denk niet dat er een andere oplossing is.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 679


View Profile
« Reply #2 on: March 18, 2024, 08:21:22 am »

Helder verhaal.
Dacht nog aan één dingetje: In hoeverre is het mogelijk om de landcode van een crediteur mee te geven richting Xtendis tijdens het inboeken van facturen?
Als Xtendis dat ook kan importeren kan ik daar bijv alle buitenlandse facturen snel selecteren.
Logged

BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5360


View Profile WWW
« Reply #3 on: March 18, 2024, 02:12:18 pm »

Was het niet zo dat wij juist Fakturen vanuit Xtendis inlezen?

Overigens zijn er wel een paar tabellen die als stamgegevens geëxporteerd worden naar Xtendis, daar zit ook de Relatie tabel bij, en die bevat een Landkode.

Maar voordat je nu Xtendis gaat vragen om daar iets mee te doen... je hebt er w.s. niets aan, omdat je ook te maken zult hebben met situaties waarbij je in Duitsland inkoopt maar er vanuit Frankrijk geleverd wordt (omdat jouw Leverancier het door zijn Leverancier rechtstreeks laat leveren aan jullie). Er komt veel meer kijken bij dit soort aangiftes.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 679


View Profile
« Reply #4 on: March 18, 2024, 03:15:24 pm »

Goedemiddag Wouter,
Ik begrijp wat je zegt, maar nu speelt dat bij ons niet zo en weet ik wel welke factuur uit het buitenland een ICT-levering is.
En als ik het goed begrijp wordt de landcode al wel geëxporteerd naar Xtendis?
Dan kan ik Xtendis altijd vragen om die ook te indexeren zodat ik daar op kan draaien (mits zij dat willen natuurlijk).
Logged

BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: March 18, 2024, 04:04:14 pm »

Dinand, vergeet dit. shout
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 679


View Profile
« Reply #6 on: March 18, 2024, 04:08:32 pm »

Mij even onduidelijk wat je hiermee bedoelt.
Logged

BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: March 19, 2024, 08:22:33 am »

Ik heb nog een rekening voor je liggen van twee weken terug aangaande DKKs van 15 uur, omdat jij vond dat iets kon. Ga je die betalen ? dan OK. Dan gaan we hier ook meer door (voor de k z'n k) en mag je ook dat betalen.

XTendis kan dit niet en ik ga er geen tijd aan weggooien.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.015 seconds with 20 queries.