Heart-Profit ERP
May 18, 2024, 04:37:03 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Webshop  (Read 3184 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Berny van Rijssen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 173


View Profile
« on: February 16, 2011, 11:29:25 am »

Waar kan ik het beste gegevens betreffende de webshop.
Gaat het hier om een webshop waar een ieder bestellingen kan plaatsen of moet ik de webshop zien als een elektronische opgave/bestelling van vaste klachten met ieder een aparte login.

groet Berny Wink
Logged

SC
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: February 16, 2011, 12:10:47 pm »

Quote
opgave/bestelling van vaste klachten

Verder alles nog goed bij jullie ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: February 16, 2011, 01:07:53 pm »

Zie ook hier natuurlijk, want als dat jouw onderwerp niet is/was, dan is het voor hier mijn onderwerp wel : Re: Boekingsdatum ligt voor faktuurdatum.

Eigenlijk kan beiden (in te richten zoals je wilt voor de 10K die de module kost), maar bij het eerste (er kan in eerste instantie anoniem worden "gekocht") behoeft het stukje uit de zojuist gegeven link. Maar aannemend dat dat zou zijn opgelost ($$ ?) :

Een bestaande klant van jullie (of eigenlijk : bekende die op rekening koopt) voert zijn orders in die bij jullie automatisch in het systeem (Profit) komen, en daarna is alles hetzelfde als dat je de order zelf zou hebben ingevoerd. Maar let op :

Dat "hetzelfde" gaat even wat verder als dat je dit zou vergelijken met wat je nu, zonder die Webshop module, doet en kan doen. Ik bedoel, ook als jouw klant *niet* zelf de order invoert, kan hij wel van alles volgen via de "webshop", in de zin van order status, door jullie aangegeven Leverdatum, voorraad als je wilt, het ontvangen van een electronische faktuur, pakbon, weet ik veel. Dus, of jij die order nu hebt ingebracht of de klant zelf, iedere klant (die je het toestaat) kan dit bekijken.
Maar zo kan je ook net zo goed orders gaan invoeren via je eigen webshop ... (het zou zo maar makkelijker kunnen zijn -> in theorie altijd waar omdat het voor JULLIE klanten is gemaakt, en dus ook op jullie maat is gesneden).

Voor die niet bestaande klant (die dus op voorhand moet betalen ! (eh, wat mij betreft)) is het wat anders;
Die zal geen Verkooporder in Profit "genereren", maar alleen die Pro-forma (zie link). Op het moment dat hij die heeft betaald zal op basis daarvan alsnog de Order moeten worden gegenereerd, die meteen als betaald wordt geboekt en die juist daarvoor ook de faktuur bij zich zal hebben gegenereerd (was dat Nederlands ?). Alleen, nu moet je nog Leveren ...

Dus je ziet wel, logistiek loopt dat wat anders, en technisch (of funktioneel) in het pakket ook wel. Maar daarna (aanpassingen) werkt het gewoon wel.
Er komt natuurlijk nog wel iets meer bij kijken, zoals het genereren van de Relatie/Debiteur in het systeem, dat is, als je dat wilt. Zonder dat kom je er ook wel, maar iets minder mooi (denk aan een soort van Afleveradres 999 verhaal, zo je dat kent), maar daar gaat het niet helemaal om. Waar het wèl om gaat is dat je een betaalmethode moet aanbieden die voor jou ook "onmiddellijk" zichtbaar is. En dat is bijvoorbeeld *niet* credit card. Althans, niet als je gaat lopen wachten op een afschrift van de bank. Snap je ? dit moet ineens heel anders, en is eigenlijk heel drastisch. Echter, je lost dit op middels Ideal of desnoods PayPal. Niet bang zijn dat je aanstaande klanten dat niet snappen, want iedereen die via het Internet koopt had dat 5 jaar eerder dan jij erover had gehoord. Tenzij je ook zo'n bol.com enz. figuur bent natuurlijk, dan voel je al lang dat dit wel goed gaat. Maar credit-card *niet* dus, en daar had je wellicht nog niet over nagedacht.
Als laatste aangaande credit-card : te regelen is dat allemaal wel (maar komt heel wat bij kijken dus), alleen ... wie heeft die 100K nou op z'n credit card staan ?

Verder moet je niet de fout maken door te denken "dus PayPal, want dat snapt iedereen", want wat niet iedereen weet/snap - en daarmee ook jij niet als vervent boekenlezen, is dat dit gerust een 4% aan kosten aan PayPal kan betekenen. Heb je wel een mooie order van 100K via het internet waar je niets aan hoeft te doen - zie je wel binnen 2 seconden dat er betaald is, alleen binnen diezelfde 2 seconden zie je ook dat er 4000 euri ontbreekt. Tja, da's nou weer jammer. Dus alles een 4% duurder maken maar ? hmm ...

Er is nog wel wat meer, zoals het zeker niet hebben van iedereen van Paypal of Ideal, en ook landen waar het gewoon niet is toegestaan. Lach niet, maar in Frankrijk werkt het al niet meer. Dat wordt wire-transfer dus, en nu mag je weer bedenken dat die arme mensen in die betreffende landen alleen op een woensdag naar de bank kunnen om dat te bewerkstelligen, het dan nog niet in één keer lukt omdat ze toch weer niet met alle gegevens aan kwamen zetten, jij levert als bedrijf aan uiteraard een privé persoon en dat al raar is voor de bankbediende met groen-rode pet, en jij vooral niet moet gaan produceren op een pro-forma waarvan je zeker weet dat het geld er wel komt. Tuurlijk komt dat geld, maar allemaal een maand later dan je dacht, en in tussen is je nieuwe kantoor een voorraad ruimte geworden.

Goh, ik voel me wel in vorm vandaag.
Nog iets ?

smile


PS: Oh, daar ging het allemaal niet om ? nou ja, dan weet je het in elk geval toch.
Voor de toekomst wellicht.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Berny van Rijssen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 173


View Profile
« Reply #3 on: February 16, 2011, 02:14:28 pm »

Zie mijn reactie op de vraag afboekingen.
Maw wij verkopen al meer dan vier jaar via het internet www.schildersverf.nl gewoon met ideal.
Alleen was het nog op kleine schaal. Wij moeten opschalen en dit betekend ook een beter systeem voor het verwerken van de orders. Dit huidige systeem werkt goed echter het kan moet en zal makkelijker moeten.

Ps OOk jij kunt gewoon verfbestellen op onze site. A kwaliteit tegen een lage prijs.
Sigma Rubol SB 1 liter 40 euro, onze kwaliteit (vergelijkbaar met Rubol) kost slechts 17.50..
Logged

SC
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.011 seconds with 20 queries.