Heart-Profit ERP
May 18, 2024, 11:30:59 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9
  Print  
Author Topic: Wie kan mij helpen (PDF verhaal)  (Read 51599 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Michael Molenaar
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 231


View Profile WWW
« on: January 31, 2011, 01:47:14 pm »

Ben al enige tijd bezig met het instellen van Heart Profit en VeryPDF .

Wat mij niet lukt (ondanks alle nodige voorbeelden op dit forum) is een koptekst (bedrijflogo e.d.) in mijn layout mee laten sturen naar de PDF en/of print.
Ook met VeryPDF software zou dit mogelijk moeten zijn maar er komt niks op papier behalve mijn vaste layout gegevens.

Ik heb alle mooie handleidingen uitgeprint op mijn bureau leggen  en heb deze ondertussen meerdere malen geprobeerd maar zonder resultaat.

Misschien dat 1 van de mensen die dit al werkend hebben mij wat informatie kunnen geven
(variable layout gegevens, instellingen.. whatever...) als het maar werkt  Grin

Bedankt alvast.

Logged

Op Donderdag niet aanwezig.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2580


View Profile WWW
« Reply #1 on: January 31, 2011, 04:47:29 pm »

Je moet even weten waar je eea in moet vullen, daarna werkt het als een tierelier  smile
Wanneer je variabele layouts gebruikt voor je offerte/faktuur kun je hierin aangeven dat je een template ('briefpapier' met logo's etc) wilt gebruiken.
Dit is in ons geval een digitale variant van ons briefpapier in de vorm van een PDF. Deze staat onder G:\VeryPDF\briefpapier.pdf (de map waar VeryPDF geinstalleerd staat).
Voor de factuur hebben we een factuur.pdf aangemaakt, etc.

Ga nu naar menu 9-7-3 voor het instellen van de offerte-layout (9-7-9-1 voor de factuur-layout, etc).
Zoek de layout op die je gebruikt (in ons geval NEDK1) en doe CTRL-F6 Wijzigen parameters variabele layout
Bij 'VeryPDF PCL5 Converter Parameters' kun je extra parameters tbv printen naar PDF invullen, specifiek voor deze layout.

Wij hebben ingesteld:
-templateatbottom > zorgt ervoor dat de tekst bovenop de template komt en er niet achter valt
-template G:\VeryPDF\briefpapier.pdf > verwijzing naar een pdf van ons briefpapier met logo's in de koptekst en adresgegevens in de voettekst.
-view > zorgt ervoor dat je de PDF krijgt te zien wanneer deze gemaakt is. Volgens mij gebeurt dit standaard al, dus misschien dubbelop, maar het werkt ook wanneer hij hier ook staat  Wink

Hopelijk kun je hier verder mee. Zoniet dan hoor ik het wel  smile


* pdf layout offerte.png (7.63 KB, 731x281 - viewed 499 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5360


View Profile WWW
« Reply #2 on: January 31, 2011, 06:08:41 pm »

Dank je wel voor je bijdrage Pascal  Wink

Kun je Frans ook vertellen hoe jullie bijv. jullie logo in een PDF document hebben gekregen?

En wat moet er precies in het template PDF staan? Alleen het logo (die dan aan de top/bottom kan worden gepositioneerd)?
Of moet er een heel A4 in staan (scan je briefpapier, en print het met een PDF printer naar PDF of i.d.) ?
Is het überhaupt mogelijk om een heel briefpapier te scannen en als achtergrond te gebruiken zodat ook rubrieken voorbedrukt kunnen worden?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Michael Molenaar
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 231


View Profile WWW
« Reply #3 on: February 01, 2011, 07:37:19 am »

Beste Pascal,

Bedankt voor je bericht ik ga ermee aan de slag  More more more
Als er vragen zijn kom ik nog even langs  Eek !
Logged

Op Donderdag niet aanwezig.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2580


View Profile WWW
« Reply #4 on: February 01, 2011, 08:34:59 am »

Wat betreft het logo - we hebben gewoon ons briefpapier ingescand (compleet A4-tje).
Vervolgens wel iets bewerkt: de logo's zijn blijven staan, maar de adresgegevens in de voettekst opnieuw toegevoegd (als tekst, zodat het geheel wat strakker werd) en het resultaat opgeslagen als PDF.
De scan vormt dan een mooi sjabloon voor de plek waar alles moet staan.
Ik heb het briefpapier even meegestuurd als PDF - in de voettekst staat het KIWA-logo wat op de originele scan stond, de tekst ernaast is opnieuw toegevoegd.

Probleem hierbij was in eerste instantie wel dat de tekst achter het briefpapier gezet werd. Maar door de optie -templateatbottom toe te voegen, wordt het briefpapier achter de tekst geplaatst.

En Frans, je komt maar langs wanneer je meer wilt weten smile

* Briefpapier.pdf (88.84 KB - downloaded 150 times.)

* 0voettekst.png (19.59 KB, 1133x257 - viewed 479 times.)
« Last Edit: February 01, 2011, 08:40:10 am by pascal » Logged

Heart-Profit company ID: BS
Michael Molenaar
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 231


View Profile WWW
« Reply #5 on: February 01, 2011, 10:02:52 am »

Ben ik weer.
Nou ben ermee bezig maar bij mij valt het muntje niet door geloof ik oops

Ik ben dus nog de pakbon layout aan het ontwerpen omdat wij gebruikt maakte van voorbedrukt papier (voor de test maar even een NEDK2 testen pakbon aangemaakt).We hebben deze voorbedrukte gegevens verwerkt in een PDF die we willen meesturen met facturen,pakbonnen etc..(zie PDF bijlage) Deze PDF word dus ingevuld door de gegevens van diverse layouts.

Nu ben ik gelijk aan de slag gegaan met het invullen van de parameters die Pascal mij heeft gegeven.


Maar wanneer ik een printtest geef (shift F4 op layout dan ctrl F7) komt het briefpapier niet mee(zie bijlage printtest.pdf).
Ik heb alle pdf en/of afbeeldingen in allerlei formen en maten getest (monochrome,kleur...).

Moet ik nog een verwijzing maken in mij pakbon layout of doe ik iets anders niet goed?
« Last Edit: April 09, 2013, 02:03:06 pm by Frans Hermsen » Logged

Op Donderdag niet aanwezig.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2580


View Profile WWW
« Reply #6 on: February 01, 2011, 11:25:42 am »

Ik vermoed dat de converter niet overweg kan met de spaties en punten in de parameters.
Je zou kunnen proberen het pad na template tussen aanhalingstekens te zetten, dus -templateatbottom -template "K:\VeryPDF PCL Converter v2.0\briefetc"

Wanneer dit ook niet werkt kun je proberen de pdf te hernoemen naar hplayout.pdf en deze op te slaan onder K:\
En de parameters aan te passen in -templateatbottom -template K:\hplayout.pdf

Ik vermoed trouwens dat de 2e optie de meeste kans van slagen heeft - dat zou ik eerst proberen Wink
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Michael Molenaar
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 231


View Profile WWW
« Reply #7 on: February 01, 2011, 12:15:40 pm »

Is die weer   smile

Het blijft hetzelfde helaas, met of zonder haakjes, Documentnaam ff aangepast naar brief.pdf.
(C:\brief.pdf ,C:\troep\brief.pdf K:\...J:\...M:\.. alle (netwerk-)schijven gehad).

Kreeg wel 1 keer een foutmelding toen ik F1 gaf na het invullen van de parameter;

1 SYLARA raadplegen layout's pakbon.
Funktie SYLARA kan niet worden geaktiveerd/gekontinueerd. terug naar hoofdmenu


Daarna niet meer gehad.
Logged

Op Donderdag niet aanwezig.
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5360


View Profile WWW
« Reply #8 on: February 01, 2011, 12:29:31 pm »

Je layout NEDK2 wordt volgens mij sowieso niet aangestuurd.

Het mechanisme van Variabele Layouts hanteert meerdere definities voor de te gebruiken Layout; beginnend met Taalkode NED en dan K1 voor Kop 1e blad, KV voor Kop Vervolgbladen, VL Voet Laatste blad, en VV Voet Vervolgbladen. NEDK2 hoort in dat rijtje niet thuis.

Maar... dit zou je al eenvoudig kunnen konstateren door de print gewoon naar de printer te sturen, want dán moet je al herkennen dat je nieuwe layout niet aangestuurd wordt (heeft dus niets met PDF te maken).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Michael Molenaar
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 231


View Profile WWW
« Reply #9 on: February 01, 2011, 01:44:19 pm »

Beste Wouter,

Ik had inderdaad gezien dat de layout uit drie delen bestaat, heb toen van de NEDK1 een kopie gemaakt en NEDK2 genoemd.
Wanneer ik deze naar een printer stuur krijg ik hetzelfde resultaat op papier
.
Wanneer ik bij al onze in gebruik zijnde layouts de parameters invul en een test print doet, blijven de logo's,briefpapier of wat dan ook weg en krijg dus alleen de "pakbon" gegevens op papier.

De NEDK2 is dus niet voor het eggie maar gebruik ik zodat ik niemand lastig val met ineens werkende logo's op het voorbedrukte papier wanneer er een order/pakbon of factuur geprint word.

Wanneer het werkt pas ik de huidige layouts aan, maar eerst ga ik papier bestellen om mijn lade te vullen want die is wederom leeg  wacko



Logged

Op Donderdag niet aanwezig.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2580


View Profile WWW
« Reply #10 on: February 01, 2011, 03:54:40 pm »

Wanneer ik deze naar een printer stuur krijg ik hetzelfde resultaat op papier

Ik wil niet wijsneuzerig doen (eigenlijk wel dus), maar hoe weet je nu dat hij niet stiekem NEDK1 pakt, als het resultaat hetzelfde is?
Snap wel dat je eerst wilt testen met een andere layout maar wanneer je deze parameters bij NEDK1 invult zal hij de PDF niet ineens op een printje zetten, het wordt pas gebruikt wanneer je via CTRL-F2 een PDF gaat printen. Je kunt volgens mij deze gegevens dus gerust bij de NEDK1 layout invullen zonder dat de boel in de war raakt.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Michael Molenaar
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 231


View Profile WWW
« Reply #11 on: February 02, 2011, 07:03:47 am »

Goedemorgen Pascal,

Ik weet dat het niet hetzelfde is omdat in NEDK2 ik wat dingen toegevoegd heb (lijnen en andere tekst).

het wordt pas gebruikt wanneer je via CTRL-F2 een PDF gaat printen.

Ok daar heb ik wat aan, ik ga dan alle layout parameters aanpassen en daarmee aan de gang (je ben toch niet zo wijsneuzerig  smile).
Logged

Op Donderdag niet aanwezig.
Michael Molenaar
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 231


View Profile WWW
« Reply #12 on: February 02, 2011, 12:56:31 pm »

Alle layout parameters aangepast, printen via CTRL + F2 (3275 printen pakbon) nog steeds zonder logo cq briefpapier. dntknw

Wanneer ik CTRL F2 geef komt er een scherm van pcltools wat weggedrukt moet worden, en na enkele seconden verschijnt de prfile.pdf op de achtergrond. zie bijlage

Vervolgens krijg ik de melding conversie naar pdf mislukt (druk ik op doorgaan) gevolgt met de vraag een bestandsnaam in te vullen voor de pdf file en op ok te drukken.

Vervolgens komt de melding Functie geblokkeerd Systeem stopt....

« Last Edit: April 09, 2013, 02:03:35 pm by Frans Hermsen » Logged

Op Donderdag niet aanwezig.
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5360


View Profile WWW
« Reply #13 on: February 02, 2011, 01:19:28 pm »

Alle layout parameters aangepast, printen via CTRL + F2 (3275 printen pakbon) nog steeds zonder logo cq briefpapier. dntknw

Als je alles gedaan hebt zoals in de handleiding staat, zoals ik je heb uitgelegd, en zoals Pascal het beschrijft, zou het toch moeten werken zou ik denken.
Kan het zijn dat je een andere versie hebt van VeryPDF ?
Welke versie heb je ?

Wanneer ik CTRL F2 geef komt er een scherm van pcltools wat weggedrukt moet worden, en na enkele seconden verschijnt de prfile.pdf op de achtergrond. zie bijlage

Dat er een scherm van pcltools voorbij komt klopt op zich wel, maar, dat zou de boel moeten converteren, en daarna vanzelf moeten verdwijnen.
Mogelijk "vraagt" het ergens om input. Hoe dan ook, als je het scherm moet wegdrukken, blijft het dus op je scherm staan als je niets doet, en dan kun je er vast wel even een schermprint van maken. Misschien staat daar voor ons nog nuttige informatie in.


Vervolgens krijg ik de melding conversie naar pdf mislukt

Deze melding krijg je als het systeem detecteert dat er géén PRFILE.PDF is gegenereerd.
Raar, als je tevens beschrijft dat er wel een PRFILE.PDF getoond wordt.


(druk ik op doorgaan) gevolgt met de vraag een bestandsnaam in te vullen voor de pdf file en op ok te drukken.

Hiermee zou je het gewone Profit-scherm kunnen bedoelen. Hier is niets mis mee, want je hebt ervoor gekozen om de Control-F2 printjes op disk op te willen slaan; het systeem vraagt je nu onder welke naam.

Vervolgens komt de melding Functie geblokkeerd Systeem stopt....

Zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=22882.0
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5360


View Profile WWW
« Reply #14 on: February 02, 2011, 01:23:19 pm »

Kontroleer eens even wat er op Tab-9 van je Printerdriver staat.

Staat de "P" daar, die aangeeft dat de gebruikte Printerdriver een PCL5 driver betreft ?


* SYPTDRWY.PNG (19.37 KB, 688x487 - viewed 441 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.026 seconds with 19 queries.