Heart-Profit ERP
May 19, 2024, 01:28:59 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: MSDS in txt/doc format  (Read 6463 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Nic Vaessen (BICCS)
Poster
*
Offline Offline

Posts: 30


View Profile
« on: December 06, 2010, 05:02:33 pm »

Nadat ik een nieuwe pc heb mogen ontvangen  smile levert het printen naar een msds in txt format problemen op (en dus het inlezen in word voor verdere bewerking)  Sad
Er komen allerlei "rare" tekens mee, stuur ik alles rechtstreeks naar de printer zie ik deze rare tekens niet.

Help !!!!
Logged
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5360


View Profile WWW
« Reply #1 on: December 07, 2010, 07:17:45 am »

Grote kans dat je print naar \TROEP\PRFILE.PRN doch daarbij een Printerdriver gebruikt die bedoelt is om een Printer aan te sturen. Resultaat is dan dat je de aanstuurkodes van die printer te zien krijgt in je PRFILE.PRN

Selekteer Printerdriver SCHRM/SCR.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Nic Vaessen (BICCS)
Poster
*
Offline Offline

Posts: 30


View Profile
« Reply #2 on: December 07, 2010, 09:31:57 am »

bedankt Wouter  smile

Klopt helemaal.

Volgend probleem is dat ik erg veel witte ruimte op pagina's heb. Hoe regel ik dit? Heb al een en ander geprobeerd door de bladlengte te variëren maar heb nog geen resultaten geboekt? Sad
Logged
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5360


View Profile WWW
« Reply #3 on: December 07, 2010, 09:56:34 am »

Kun je me laten zien wat je precies bedoelt ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Nic Vaessen (BICCS)
Poster
*
Offline Offline

Posts: 30


View Profile
« Reply #4 on: December 07, 2010, 10:05:44 am »

natuurlijk, hierbij een voorbeeld

groeten

nic

* voorbeeld msds.docx (23.24 KB - downloaded 153 times.)
Logged
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5360


View Profile WWW
« Reply #5 on: December 09, 2010, 07:20:24 am »

Ik herken in de koding van het MSDS inderdaad iets dat "dingen die bij elkaar horen, als één blok bij elkaar worden afgedrukt".

Je blad #2 begint bijvoorbeeld op regel 60, terwijl blad #3 op regel 110 begint. D.w.z. dat er "slechts" 50 regels worden afgedrukt op blad #2 waar iets van 60 regels wel redelijk standaard is. Het eerste blok op pagina #3 "6. MAATREGELEN" t/m "plaatselijke regels" neemt 14 regels in beslag, en past daarmee niet meer op de vorige pagina.

Als ik naar hoofdstuk #9 kijk, dan zie ik dat die wél over een bladovergang heenloopt. "Dampdichtheid" past niet meer, en wordt overgeheveld naar blad #5. Maar... je ziet dat de header van hoofdstuk 9 daar wel herhaald wordt!

Als ik dat weer vergelijk met de plekken waar je wél lege ruimte hebt, dan zou ik denken: "het MSDS breekt niet halverwege in een lap tekst af".
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Nic Vaessen (BICCS)
Poster
*
Offline Offline

Posts: 30


View Profile
« Reply #6 on: December 10, 2010, 11:17:21 am »

Als ik er inderdaad vanuit ga dat een standaard pagina lengte 60 regels is dan klopt dit inderdaad.
Bij gebruikt lettertype (courier nieuw 8 pnt lijkt het er echter op dat er ongeveer 75 regels mogelijk zijn op pagina)

Logged
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5360


View Profile WWW
« Reply #7 on: December 10, 2010, 12:34:07 pm »

... en dan heb je nog steeds hetzelfde probleem...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Nic Vaessen (BICCS)
Poster
*
Offline Offline

Posts: 30


View Profile
« Reply #8 on: December 15, 2010, 10:07:17 am »

Hoi Wouter,

Ik krijg geen verschil als ik in hp verschillende regel lengtes in de driver aangeef....... Sad

groeten

Nic

« Last Edit: December 15, 2010, 10:16:50 am by Nic Vaessen (BICCS) » Logged
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5360


View Profile WWW
« Reply #9 on: December 15, 2010, 10:17:34 am »

Logisch.  smile

Als jij bij bladlengte 80 invult, houdt dat niet in dat er ineens 80 regels op een blad passen.
Nee, met (de aanstuurkodes van) je Printerdriver kun je regelen dat er meer-/minder regels op je blad passen, en daarna vul je bij het aantal regels in hoeveel regels er met die aanstuurkodes geprint kunnen worden.  Ofwel, net zoals "Aantal tekens groot/klein/zeer klein"; je driver bepaalt het lettertype, en na een printtest maak je aan het systeem kenbaar hoeveel tekens er in dat lettertype geprint kunnen worden (zodat het systeem e.e.a. kan gebruiken voor bijv. centreer akties e.d.).

Ofwel, uitgaande van een PCL5 printer, zul je op zoek moeten gaan naar de PCL commando's om de regelafstand te verkleinen zodat er meer regels op je blad passen.

Maar... let nou op mijn vorige opmerking: daarna heb je nog steeds hetzelfde probleem  Sad
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Nic Vaessen (BICCS)
Poster
*
Offline Offline

Posts: 30


View Profile
« Reply #10 on: December 15, 2010, 10:20:29 am »

Dus eigenlijk zeg je, laat het zo
Logged
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5360


View Profile WWW
« Reply #11 on: December 15, 2010, 10:28:36 am »

Dus eigenlijk zeg je, laat het zo

Tsja... in ieder geval is dit altijd al zo geweest...

Als je de regelafstand kleiner maakt, zullen je lege vlakken minder groot zijn omdat de lege regels minder ruimte in beslag nemen.

Wat we kunnen doen, is (o.b.v. een parameter = 4 uur) proberen om dit soort teksten halverwege het afdrukken van de tekst over te laten gaan naar een nieuwe pagina. Reken erop dat je w.s. nog eens 8 uur kwijt bent aan het aanpassen van het printen van het MSDS hierop. En ja, dan zou ik zeggen "laat het maar zo".

Er is ook nog een andere oplossing, maar, gezien jullie historie omtrent dat onderwerp durf ik dat bijna niet te noemen: bouw je MSDS gewoon in HTML op (dan heb je geen bladovergang, en dus ook niet te maken met tekstblokken die in zijn geheel naar een nieuw blad moeten).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Nic Vaessen (BICCS)
Poster
*
Offline Offline

Posts: 30


View Profile
« Reply #12 on: December 15, 2010, 10:32:42 am »

Hoi Wouter,

Dan laten we het zo.
Ook het opbouwen van een MSDS in HTML gaan we nu niet oppakken hoewel hierover in het verleden wel gedacht is. Vanwege verandering (en dus complexer worden van) regelgeving zijn we aan het kijken om de MSDS-en buiten heart profit om te gaan genereren........
Logged
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5360


View Profile WWW
« Reply #13 on: December 15, 2010, 10:59:06 am »

Ok.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.137 seconds with 21 queries.