Heart-Profit ERP
May 18, 2024, 02:18:18 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2 3 4  All
  Print  
Author Topic: Kontaktpersoon in afleveradres  (Read 15506 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2580


View Profile WWW
« on: September 11, 2009, 12:03:58 pm »

Bij het toevoegen van een afleveradres worden de kontaktpersoon en zijn telefoonnummer handmatig ingevuld (afbeelding 1). Je kunt hier helaas niet een kontaktpersoon-id invullen, zodat de bijbehorende naam en telefoonnummer automatisch ingevuld worden (want deze gegevens staan in het systeem).
Het zou mooi zijn wanneer je hier een kontaktpersoon-id in kunt vullen (bij een afleveradres is de kontaktpersoon de uitvoerder). Ons voorstel is om voor het veld 'kontaktpersoon' een veld toe te voegen waar het kontaktpersoon-id ingevuld kan worden. Zo hoeft je alleen maar de initialen in te vullen (GS is Gerrit Slaat, etc) en wordt de rest van de gegevens (volledige naam en telefoonnummer) uit het systeem gehaald. Mbv funktietoets 'Fx Ktpra' zou eventueel de kontaktpersoon uit een lijst geselecteerd moeten kunnen worden.
 
Vervolgens zou het helemaal mooi zijn wanneer we deze uitvoerder ('kontaktpersoon afleveradres') al bij het toevoegen van een kontrakt in kunnen vullen (afbeelding 2).
Negen van de tien keer is deze man toch al bekend wanneer wij het kontrakt toevoegen. Wanneer we de uitvoerder (kontaktpersoon afleveradres) toevoegen (bijvoorbeeld op de plek zoals in afbeelding 2) zou het dus mooi zijn wanneer deze automatisch overgenomen wordt in het afleveradres wanneer er een verkooporder gemaakt wordt vanuit een kontrakt.
Wanneer er een uitvoerder nog niet als kontaktpersoon is toegevoegd, moet deze alsnog toegevoegd worden. Dit zorgt er voor dat deze gegevens ook up-to-date blijven: bij het handmatig invullen van een kontaktpersoon zoals nu nog gebeurd wordt deze dus niet toegevoegd aan de lijst met kontaktpersonen.


* afb1.png (133.4 KB, 623x490 - viewed 418 times.)

* afb2.png (138.16 KB, 693x428 - viewed 404 times.)
« Last Edit: October 06, 2010, 12:23:08 pm by pascal » Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: September 11, 2009, 01:12:03 pm »

Het is duidelijk wat (en dat je dat) wilt. Echter, dit is ooit expres zo gemaakt, misschien wel onder de kondities (en kennis) van zoals alles destijds was. Zie het maar als "voor een afleveradres wil je niet zo formeel doen met deze gegevens".
Dit gaat wellicht anno 2009 niet meer op ...

Vervelend is alleen dat je dit volgens mij niet wilt betalen; ik bedoel, ik vermoed dat er zo veel plaatsen zijn die moeten worden aangepast (en je kan daarnaast ook niet zo maar zeggen "het informele is er niet meer"), dat we er misschien wel 2 of 3 dagen mee bezig zijn ...

(denk dus aan Layout Variabelen, andere vaste printjes, scherm info waar nu ineens de achterliggende gegevens erbij moeten worden gehaald ... als die er zijn scratching).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2580


View Profile WWW
« Reply #2 on: September 15, 2009, 09:48:29 am »

Vervelend is alleen dat je dit volgens mij niet wilt betalen; ik bedoel, ik vermoed dat er zo veel plaatsen zijn die moeten worden aangepast (en je kan daarnaast ook niet zo maar zeggen "het informele is er niet meer"), dat we er misschien wel 2 of 3 dagen mee bezig zijn ...
Ik heb even overlegd; wanneer het voor max. 2 dagen (16 uur) gemaakt kan worden, zijn wij akkoord.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: September 15, 2009, 09:53:37 am »

Belachelijk ...  smile  smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: September 15, 2009, 10:54:55 am »

Voordat we hiermee doorgaan ... die 2 of 3 dagen die ik noem waren even buiten jouw uitvoerder en Kontrakt verhaal. Dus, dat zou er nog bijkomen ...
Ik zeg het maar even. Dat stukje alleen lijkt me een uur of 3. Alleen, denkelijk niet zoals jij het voorstelt (up to date houden), wat al begint met dat jij voorstelt om het in te vullen ID bij het Afleveradres generiek te maken voor het (automatisch) invullen van de gegevens aldaar. Dat zouden wij zo niet doen, omdat je dan immers zeker weet dat gegeven NIET up to date blijven. Dus, of je vult de gegevens in zoals tot nu toe kan, of je vult een ID in, en dat gaat dat ID in de rest van het pakket z'n werk doen. en voor dat laatste zijn die (ruw geschat) 2 a 3 dagen nodig. Overigens weten we intussen dat dat 44 funkties betreft die moeten worden aangepast. Inschatten hoeveel tijd het nu werkelijk gaat kosten moeten we nog doen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: September 15, 2009, 02:23:45 pm »

Er klopt nog iets niet;

Wat jullie suggereren is dat als je een Verkooporder maakt, de Kontaktpersoon bij het Afleveradres OVERSCHREVEN gaat worden. Dat zeg je natuurlijk niet, maar dat gebeurt vanzelf WEL. Tenzij wij niets doen als daar al iets staat, en daarna is de boel in puin (voor jullie procedures dan).

Lees ook : Je gaart mij niet vertellen dat je tevoren wel dat Afleveradres hebt aangemaakt, maar nog geen "uitvoerder" eraan hebt gehangen. Maar, dit kan je me natuurlijk alsnog wijsmaken, en dan is er ook niets aan de hand. Maar voordat "toegeef" vraag ik me af of je dat wel leeg kan laten (kontaktpersoon). En nu zie ik ook al weer rariteiten ontstaan als er wel degelijk iets is ingevuld, maar je intussen *ook* het ID gaat invullen (automatisch dus). En dan ? dan gooien we die andere gegevens er gewoon maar uit ?

Ik ben al wel zo ver dat dit een Bedrijfsparameter mag worden, want anders gaat dit bij anderen fout. Maar pas op, dat kan bij jullie net zo goed gebeuren.

Hoe dan ook, tot nu toe hebben we het over 13 uur voor het aanpassen van de 44 funkties, 3 uur voor het overnemen van de "uitvoerder" in het Afleveradres bij Toevoegen Verkooporder, en 4 uur voor een Bedrijfsparameter.
Maar zeg s.v.p. eerst nog even of je het zelf intussen niet fout ziet gaan.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2580


View Profile WWW
« Reply #6 on: September 16, 2009, 10:47:25 am »

Quote
En nu zie ik ook al weer rariteiten ontstaan als er wel degelijk iets is ingevuld, maar je intussen *ook* het ID gaat invullen (automatisch dus). En dan ? dan gooien we die andere gegevens er gewoon maar uit ?

De bestaande gegevens moeten erin blijven staan; wanneer er dus (nog) geen uitvoerder-id ingevuld is bij het afleveradres moet de huidige data als naam en telefoonnummer gewoon blijven staan. uitvoerder-id hoeft in dit geval ook niet verplicht gevuld te worden.

Bij het toevoegen van een nieuw afleveradres moet er wel een uitvoerder-id ingevuld worden. Hier moeten naam en telefoonnummer wel uit het systeem gehaald worden (en wanneer de uitvoerder er nog niet instaat met F4 toegevoegd kunnen worden).
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: September 17, 2009, 03:51:22 pm »

Pascal ... ik heb geen zin in 10 pagina's uitleg. Probeer s.v.p. mijn post te doorgronden (hoe moeilijk ook). Wat jij nu zegt heeft daar niets mee te maken.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2580


View Profile WWW
« Reply #8 on: September 24, 2009, 09:03:42 am »

Ik probeer je post te doorgronden:
Quote
Maar zeg s.v.p. eerst nog even of je het zelf intussen niet fout ziet gaan.
Ik zie het dus wel fout gegaan, exact hetgeen je voorspelt: bestaande gegevens worden overschreven.

Mijn post was een suggestie hoe ik denk dat dit ondervangen zou moeten worden. Als dat gemaakt kan worden tenminste, maar aan je laatste post te lezen is dat niet mogelijk.
Ik kreeg nl de indruk dat er wel iets te doen is (zie vette tekst) en kwam daarom met mijn verhaal
Quote
Kontaktpersoon bij het Afleveradres OVERSCHREVEN gaat worden. Dat zeg je natuurlijk niet, maar dat gebeurt vanzelf WEL. Tenzij wij niets doen als daar al iets staat, en daarna is de boel in puin (voor jullie procedures dan).
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #9 on: September 25, 2009, 09:18:09 am »

Dat is misschien mijn ongelukkige schrijven. Maar ik zeg daar :

1. Overschrijven wil je niet, wel, dan doen we dat ook niet als er al iets staat (de vette tekst);
2. En daarna staan de onjuiste gegevens erin (het laatste deel van de zin).

Dus nee, dat lost niets op.

Wat je wilt is (dus ?) ergens onjuist, of moet anders worden aangepakt of ... moet je niet willen.
Overigens staat het kunnen hanteren van een ID in het Afleveradres los van het automatisch opnemen van de uitvoerder. Dus misschien heb je aan die eerste helft ook al iets ? en misschien kan je dan de rest beter overzien ? (wij ook)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2580


View Profile WWW
« Reply #10 on: January 29, 2010, 09:22:00 am »

Tijdens je bezoek hebben we het ook over dit punt gehad en hoe wij met afleveradressen werken.
Op basis van deze info heb je aangegeven dat dit punt opgelost kan worden, alleen heb ik nog niet vernomen hoeveel uur dit (extra) gaat kosten. Kun je dit aangeven? Dan kunnen we deze aanpassing ook laten maken.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #11 on: January 29, 2010, 01:44:45 pm »

Nou, die is ook lekker zeg ... Ik heb dat meteen de volgende dag uitgezocht, maar dat ging niet (meer) over het onderwerp in dit topic. Dat ging meer over hoe jullie op (de) twee manieren door elkaar met de Algemene en de "aloude" Afleveradressen konden werken. En, ik heb verzuimd het antwoord uit te werken naar jullie. Nu ben intussen de helft vergeten ...

Het kwam er in elk geval op neer dat je Algemene Afleveradressen op voorhand aan een Debiteur moest kunnen koppelen.
Goed, dat kan wel. Maar dan ? Dan heb je beide typen door elkaar staan en heeft de ene als ID een (het aloude) nummer en de andere als ID een Plaats+Adres+Postkode (zoals het nu is opgezet in elk geval). Dit zou (wederom) inhouden dat er een berg programmatuur moet worden aangepast om dat onwijs lange ID aan te kunnen, waar momenteel alleen de 3 cijfers gelden.
Een betere oplossing lijkt dan om ook voor de Algemene Afleveradressen een numeriek ID te hanteren, maar feitelijk helpt dat niet omdat je het met 999 niet redt, en wéér die bestaande programmatuur moet worden aangepast.

Goed, bovenstaande staat nu 4 uur op mijn scherm, maar ik ga maar op "Post" drukken, want ik kom er niet verder mee.
Het lijkt dus onmogelijk.
scratching
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2580


View Profile WWW
« Reply #12 on: February 02, 2010, 02:53:27 pm »

Ok, zoals wij denken dat het kan, kan het blijkbaar niet. Bon.

In feite is ons probleem heel eenvoudig samen te vatten: we vullen nu een tekstveld 'kontaktpersoon' in afleveradres, welke niet gekoppeld is aan de kontaktpersonen zoals die bij de relatie in het systeem staan.
We willen bij het afleveradres graag gebruik gaan maken van deze kontaktpersonen (gedefinieerd onder relaties). Met als voorwaarde dat hetgeen nu ingevuld staat bij kontaktpersoon onder afleveradres, niet verloren gaat.

Misschien dat je hier iets moois voor kunt bedenken?
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2580


View Profile WWW
« Reply #13 on: July 06, 2010, 12:19:22 pm »

We hebben dit intern nog eens besproken en in essentie is ons probleem:
We willen een kontaktpersoon kunnen koppelen aan een afleveradres.

Kunnen jullie hier iets voor bedenken?
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #14 on: July 06, 2010, 12:56:06 pm »

Op precies dezelfde manier als dat het nu bij Relaties gebeurt ? Dus, meerdere Kontaktpersonen, en met ook precies dezelfde gegevens ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1] 2 3 4  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.034 seconds with 20 queries.