Heart-Profit ERP
May 18, 2024, 04:37:04 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Printen mooier en beter  (Read 4923 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: July 01, 2009, 03:03:43 pm »

Als ik kijk naar de labeleisen van de CLP regeling en ook naar de vraag van mijn verkopers om labels in oosteuropese talen wil ik toch graag dat Heart hier nog eens verder naar kijkt

Ik denk dat ik n.l. volgend jaar ga vastlopen op deze zaken en dan moet ik toch gaan kijken hoe deze info op een printer te krijgen en op de labels.

dus concreet wil ik:
een kleurenlaser kunnen aansturen op A4 formaat landscape met tekst en plaatjes
en dat in meerdere tekensets (of unicode)

« Last Edit: July 01, 2009, 03:11:06 pm by mdekraa » Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: July 02, 2009, 09:26:45 am »

Wellicht heb je het idee dat wij hier alles onthouden, maar ondanks dat ik de achterliggende problematiek wel ken, weet ik nu niet wat je probleem is. Als eerste zou ik echter geen kleurenlaser aanschaffen, domweg omdat dat niet voor iedereen de oplossing kan zijn. Ofwel, er moeten "aan de band oplossingen" bestaan of komen, en het lijkt me veel beter dat je daarop meelift (lees : weer een Zebra etc.).
Dit zal op zich inhouden dat je met voorbedrukte labels in kleur moet kunnen werken.

Als je dit geregeld hebt (waarvan ik heus niet zeg dat dat moet), heb je wellicht een probleem met die tekensets. Ok, snap ik.
Wij zullen er voor kunnen zorgen dat de tekenset wordt aangestuurd (vanuit de Debiteur en wellicht iets wat aan de Taalkode hangt), dus dat is dan het probleem ook niet meer. MAAR :
Wil je zelf even uitzoeken of er printers bestaan die via software commands die tekensets laten veranderen (en ze ook allemaal in zich heeft). Zo niet (kan ik me voorstellen) dan hebben we hier weer een "PDF" verhaal, en willen wij het best voor je doen, maar een week verder ben je zo (dat snap je denk ik heus wel).

Mocht ik nog wat problemen over het hoofd hebben gezien dan hoor ik het wel ! smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #2 on: July 02, 2009, 02:35:53 pm »

Wij werken voor een zeer groot aantal bedrijven en hebben vele layouts.
Aangezien de wet per volgend jaar van ons gaat eisen dat we een kleurenpicto gaan printen heb ik dus een kleurenprinter nodig. Want zoveel verschillende labelstocks kan ik hier niet kwijt.

Zebra kan niet kleurpinten (heb ik gevraagd)
Inkjet komt niet door de kwaliteitseisen van houdbaarheid

Dus blijft een kleurenlaser over.

Nu zal ik vast niet de enige klant zijn bij Heart waar dit probleem veroorzaakt door de invoering van de CLP gaat spelen.
Dus ik zoek toch een oplossing en dan liever samen met jullie en eventuele andere Heart gebruikers dan apart, juist om discussie op het latere moment te voorkomen.

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #3 on: July 02, 2009, 03:21:59 pm »

Quote
Zebra kan niet kleurpinten (heb ik gevraagd)
Weet je dit zeker? Ik heb dit pas geleden ook nagevraagd en volgens mij was dit wel mogelijk, via kleuren linten.
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: July 02, 2009, 03:53:16 pm »

Alles rood ... alles blauw ... alles groen .... kiest u maar meneertje. swoon

(ik ben zeker te lollig heh ?)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #5 on: July 02, 2009, 05:05:40 pm »

nogal ja,
maar ik zal serieus reageren:

Ik heb dus minimaal 2 kleuren tegelijk nodig, en dat doet Zebra dus niet.
dus zoek ik door.

dus : iemand ervaring met deze zaken?
en het aansturen vanuit heart
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: July 03, 2009, 10:05:49 am »

Nou, dan gaan we er maar voor ...

Eerst eens een opmerking over iets wat je je misschien niet realiseert, en waarbij ik niet weet of dit belangijk is :

Een laserprinter kan niet tot aan de randen printen. Dus, als je voor je ziet dat er een vel met een bepaalde achtergrond kleur uitkomt ... mag, maar er zal wel een witte rand omheen zitten (dan wel een rand met de kleur van het papier, waar je natuurlijk ook mee kunt spelen).

Denk ook aan meerdere lades t.a.v. kleuren papier indien nodig (ik geloof dat de wat slimmere printer oneindig lades kan stapelen).

Ben je trouwens al aan het zoeken naar printers die toestaan de te hanteren tekenset aan te sturen ? zou ik wel als eerste doen, want anders heeft het hele verhaal geen zin (zoals ik het uit jouw woorden opmaak dan).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #7 on: July 03, 2009, 02:46:34 pm »

Ik denk zelf aan een printel welke aan te sturen is met een PCL5c.

Dan moet ik wel eerst de picto's converteren naar een PCL stream en die allen separaat opslaan, maar dank denk ik dat als we dat samen goed opzetten en ik de PCL-streams dezelfde "naam" geef als het labelelement, dus bv. C (voor het corrosief teken) dan moet het denk ik mogelijk zijn binnen heart om deze via de labellayout op te roepen en tussen te voegen?

Anders zou ik het ook niet zo snel weten weten.
En PCL6 is weer te ingewikkeld om zelf makkelijk in een layout te manipuleren, toch...

 Wink

mk
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.012 seconds with 20 queries.