Heart-Profit ERP
May 18, 2024, 04:16:17 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Layout bij afgebroken regel  (Read 5789 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« on: April 15, 2009, 08:28:51 am »

In rubriek 5.03 van de MSDS wordt de subtitel afgebroken en voortgezet op een tweede regel ('vrijkomende ontledingsproducten.'). Op die tweede regel wordt er echter geen vet lettertype meer gebruikt:

Op zich is er ruimte genoeg voor de hele regel dus misschien is het mogelijk om de regel niet al op die plek af te breken, als dat niet kan zouden we graag de tweede regel in de zelfde stijl willen als de eerste.
Logged

Heart-Profit company ID: SC
wilfred
Helper
*
Offline Offline

Posts: 49


View Profile
« Reply #1 on: May 19, 2009, 08:49:03 am »

Is het mogelijk om deze titels en subtitels als HTML te editten? Via 1-1-7-5-2-SDS-F1-F5 (of SHFT-F5 etc) kan ik ze wel veranderen/verwijderen/toevoegen maar geen html kenmerken toevoegen/veranderen.
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: May 19, 2009, 08:54:52 am »

Misschien snap ik niet wat je bedoelt, maar je kan toch gewoon HTML tekst in zo'n titel zetten (mits voldoende ruimte) ?

<b>5. Brandbestrijdingsmaatregelen</b>
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
wilfred
Helper
*
Offline Offline

Posts: 49


View Profile
« Reply #3 on: May 19, 2009, 09:06:05 am »

Het gaat ons meer om aanpassen van layout vergelijkbaar met bijvoorbeeld:
als men via 1-1-7-5-3-(kies een regel die ge-edit moet worden)-F5-F5  Dan kan men eenvoudig layout aanpassen e.d. Is dat ook mogelijk voor de titels van de (sub)rubrieken?
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: May 19, 2009, 09:18:13 am »

Voor dat ik het ga begrijpen moet je misschien een voorbeeld geven van wat je erin zou willen zetten - en wat kennelijk nu niet kan.
Ik heb beide door jou gegeven paden gevolgd, en ik vat 'm nog niet.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
wilfred
Helper
*
Offline Offline

Posts: 49


View Profile
« Reply #5 on: May 19, 2009, 09:51:06 am »

In aanvulling op het topic van Bas:

Quote
In rubriek 5.03 van de MSDS wordt de subtitel afgebroken en voortgezet op een tweede regel ('vrijkomende ontledingsproducten.'). Op die tweede regel wordt er echter geen vet lettertype meer gebruikt:

willen we graag weten of de layout van die regels aangepast kan worden, bijvoorbeeld deze geselecteerde regel volledig vet gedrukt maken.
Als we 1-1-7-5-2-SDS-F1-selecteer de naam van een rubriek-F5  invoeren  dan komen we in LOSRWY - Wijzigen TD-Rubrieken terecht. De omschrijving die daar staat kan op tekst gebied veranderd worden. Maar er kunnen niet eenvoudig kenmerken zoals Italic of Bold worden toegekend.

Als je het gaat vergelijken met: 1-1-7-5-3-(kies een regel die ge-edit moet worden)-F5-F5  kom je in het programma onderdeel terecht SYTXHE - DHTML Editor (wijzigen) TXT.EML  terecht. Hier kan je aan de te wijzigen tekst bepaalde kenmerken toevoegen zoals lettertype, vetdruk etc.

Om dus de tekst die de omschrijving van een rubriek (1 t/m 16) zoals Bas aangeeft en de per rubriek onderliggende subrubrieken te kunnen aanpassen wat de layout betreft zou de DHTML editor wel handig zijn.
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: May 19, 2009, 10:26:34 am »

Quote
<b>5. Brandbestrijdingsmaatregelen</b>

Dit is mijn voorbeeld, en ik zou niet weten waarom dit niet werkt. Geprobeerd heb ik het echter ook niet.
... en een voorbeeld van wat jij wilt heb ik nog niet gezien ...

Houd wel in de gaten dat je CSS hier dwars doorheen speelt. Die doet dus ook iets voor die titels, en wie weet maakt dat hetgeen wat je wilt ongedaan.

Als je het niet kan uitleggen met een voorbeeld, blijf ik het kennelijk niet begrijpen.
N.b.: Dat "afbreken" ging dit dacht ik even niet over. Of toch wel ??
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
wilfred
Helper
*
Offline Offline

Posts: 49


View Profile
« Reply #7 on: May 19, 2009, 10:35:08 am »

Laat ik het anders stellen: Hoe kan ik de tekst behorende bij subrubriek 08-01 (daar staat nu 01. Blootstellingslimieten) veranderen in een arial narrow, onderstreept, cursief en met een pitch van 12.
Moet ik dan alle bijbehorende HTML code op de door jou aangegeven manier invoeren?
Via een dhtml-editor zou dat vele malen eenvoudiger gaan.
Logged

Heart-Profit company ID: SC
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #8 on: May 19, 2009, 11:18:56 am »

Dit ga je m.i. niet per rubriek afzonderlijk instellen omdat het voor het hele document al is ingesteld met de css style sheet. TD-teksten kun je bewerken met de dhtml-editor en daar kun je dan een tag toevoegen zoals <div class=msds_tdr_text></div> om lettertype e.d. in te stellen zoals gedefinieerd in de css. De TD-rubrieken zijn volgens mij wel standaard gedefinieerd in de css, door de css aan te passen kun je dan de layout van alle rubrieken in één keer aanpassen.
Overigens heeft dit alles niets te maken met het probleem waarmee deze topic is begonnen want hier gaat gewoon iets mis met het afbreken van de regel.
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #9 on: May 19, 2009, 12:21:12 pm »

Laat ik het anders stellen: Hoe kan ik de tekst behorende bij subrubriek 08-01 (daar staat nu 01. Blootstellingslimieten) veranderen in een arial narrow, onderstreept, cursief en met een pitch van 12.
Moet ik dan alle bijbehorende HTML code op de door jou aangegeven manier invoeren?

Zodra je weet hoe dat moet kwa HTML, net zoals mijn bold voorbeeld (<b>). Let wel, mits er voldoende ruimte zou zijn (en dat zal wel niet).
Voor de rest heeft BKienhuis gelijk naar mijn idee.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5360


View Profile WWW
« Reply #10 on: June 16, 2009, 02:35:43 pm »

Op zich is er ruimte genoeg voor de hele regel dus misschien is het mogelijk om de regel niet al op die plek af te breken

Opgelost. Aanpassing staat inmiddels op jullie systeem.


* 0503.PNG (16.43 KB, 1181x157 - viewed 196 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.018 seconds with 20 queries.