Heart-Profit ERP
May 18, 2024, 08:18:50 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 2 3 [4]  All
  Print  
Author Topic: Aanpassen van items in een MSDS  (Read 26677 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #45 on: April 17, 2009, 02:05:53 pm »

Als je nu gewoon de Kliënt-ident niet invult. Ben je er dan?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #46 on: April 17, 2009, 02:07:48 pm »

Nee, want dan kun je de msds niet registreren...
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #47 on: April 24, 2009, 02:49:38 pm »

We maken het wel zo dat dit (ergens) een vast te leggen keuze wordt.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #48 on: May 06, 2009, 09:58:23 am »

Prima oplossing lijkt me maar dat was hoop ik wel duidelijk?
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #49 on: June 02, 2009, 10:23:01 am »

Het aanpassen van items in de msds gaat nu redelijk goed. Ik heb nog wel een vraagje: als je via 1-3-1-5 een msds maakt waarbij je een clientnummer invult dan komt de naam en het adres van de klant op de msds te staan. Kan dit ook uitgeschakeld worden, want het schijnt helemaal niet zo te mogen (bovendien hebben we liever een algemeen te gebruiken msds).

Nou, we waren hier aan toe, maar er lijkt toch iets niet te kloppen ...

Dat dit zo niet zou mogen twijfel ik al aan, maar, dat interesseert me verder niet veel; als jij dat niet erop wil hebben, dan komt het er niet op.
Maar er lijkt meer aan de hand;

Quote
(bovendien hebben we liever een algemeen te gebruiken msds).

en

Quote
Als je nu gewoon de Kliënt-ident niet invult. Ben je er dan?

plus

Quote
Nee, want dan kun je de msds niet registreren...

En hoe zie jij voor je dat je een algemene MSDS "registreert" dan ?
Ik denk dat je de algemene MSDS kan vergeten omdat het zo nu eenmaal niet in elkaar zit. Dit veranderen ? moet je vergeten. Zie overigens meerdere emails uit het verleden waarin ik heb aangegeven hoe een klant via een "webshop" alles tot zich zou kunnen krijgen, en waarbij het algemene aspekt feitelijk recht wordt gedaan (althans, als ik vermoed waar je heen wilt).

Goed. Waar bovenstaande dus niet gaat gebeuren, mag je van mij dus best die NAW eraf hebben. Maar weet je zeker dat dit handig is ? Ik denk, welk print middel je ook hateert, je weet niet meer wat voor wie is. Overigens los je dit met email wel op, maar ik geloof dat ik nog zit te wachten op de uitslag van die vergadering daarover ...

?


Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #50 on: June 03, 2009, 08:23:11 am »

Voor wat betreft het niet af mogen drukken van de NAW gegevens zal ik navraag doen. Dat een MSDS algemeen bruikbaar wordt door geen NAW gegevens af te drukken is mooi meegenomen aangezien je zo'n MSDS dan zondermeer naar een contactpersoon kan versturen maar dat was niet de reden van dit verzoek. Het te versturen bestand blijft ook wel herkenbaar, aangezien de klient-id in de bestandsnaam zit (mht-file).
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #51 on: June 03, 2009, 08:45:43 am »

Een kontaktpersoon ?
Nou snap ik 'm helemaal niet meer. Of bedoel je toch gewoon "bedrijf" ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #52 on: June 03, 2009, 08:55:07 am »

Dat is meestal een bedrijf. Het komt ook wel eens voor dat een vertegenwoordiger een proef-hoeveelheid meeneemt voor een potentiele klant en daar hoort dan ook een MSDS bij mee te gaan, op papier. Dan is het wel makkelijk als je die gewoon kunt afdrukken zonder dat je rekening moet houden met eventuele NAW gegevens.
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #53 on: June 03, 2009, 09:17:25 am »

Ok prima. Maar dan moet je dus NIET registeren ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #54 on: June 05, 2009, 09:44:04 am »

Voor wat betreft het niet af mogen drukken van de NAW gegevens zal ik navraag doen.

Voor zover wij kunnen nagaan wordt er in publicaties zoals de VIB-gids exact aangegeven wat er in een MSDS moet staan. Hier wordt nergens gesproken over NAW-gegevens van de afnemer. Er wordt wel gesteld dat een MSDS voor elke afnemer gelijk moet zijn, wat strikt genomen wil zeggen dat de NAW-gegevens van de afnemer niet in het document zelf mag worden opgenomen. Dit komen we zelf in de praktijk ook altijd tegen: toegezonden veiligheidsbladen worden altijd voorzien van een voorblad of begeleidende brief waarop de NAW-gegevens van de afnemer staan.
Voor ons zou het een oplossing zijn als de MSDS kan worden afgedrukt, waarbij er wél geregistreerd kan worden, maar de NAW-gegevens van de afnemer niet op de MSDS zelf worden afgedrukt.
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #55 on: June 05, 2009, 11:08:18 am »

Als je het toch zo leuk vindt om hierop door te gaan ...

Quote
Er wordt wel gesteld dat een MSDS voor elke afnemer gelijk moet zijn, wat strikt genomen wil zeggen dat de NAW-gegevens van de afnemer niet in het document zelf mag worden opgenomen.

Het laatste bedenk je zelf op een wiskundige wijze en ik wil alvast met je wedden dat als je dit voorlegt aan een instantie die het echt zou moeten beoordelen (mocht je beschuldigd worden van iets) dat dit gewoon juist is.
En dan wil ik ook wel met je wedden dat wat je ermee wilt bereiken *on*juistheden uitlokt.

Van welke MSDS je ook wilt doen alsof ze algemeen is, ze is het niet (want je registreert), en dit is wiskundig onjuist.
Maar van mij mag je het hebben hoor : 3 uur.

N.b.: In de helptekst zal komen te staan dat het gebruik van de betreffende J/N niet conform de wettelijke regels is. Of het nu waar is of niet, wij zetten dat erin. Houd er verder (svp) rekening mee dat jouw .html met z'n unieke naam alleen voor jou geldt, èn alleen voor dit moment. Dus, zonder .html heb je dit helemaal niet, wat je moet vertellen dat wij niet gehouden zijn aan de handhaving van het "uniek maken op deze wijze" wanneer in later stadium andere oplossingen zijn gewenst - of komen.

Als laatste, technisch gezien is alles wat op het MSDS staat bijdragend aan het uniek zijn ervan (jaja, dat beoogt precies hetzelfde als wat jij denkt dat mag), met als gevolg dat ik niet kan overzien of het sowieso wel werkt. Ik dènk echter van niet. Voorbeeldje : het Artikelnummer is daar ook onderdeel van, en als je dat weg laat kan je twee precies dezelfde MSDSen hebben (puur toeval) maar weet het systeem niet meer dat er voor een ander Artikel toch echt weer een nieuw MSDS zal moeten uitkomen.
Moraal : die 3 uur kan je aan het weggooien zijn. Geen garantie, en uitzoeken doen we het ook niet. Immers, wij vinden dit onjuist.

Maar het mag nog steeds hoor ... smile smile smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #56 on: June 17, 2009, 01:42:40 pm »

Nogmaals navraag gedaan bij VWA:
"het antwoord van de productdeskundige van de VWA
 
In bijlage II van de REACH verordening onder punt 1.3. 'Identificatie van de onderneming' staat: "Vermeld de identiteit van de persoon die verantwoordelijk is voor het in de handel brengen van de stof of het preparaat in de Gemeenschap, namelijk de fabrikant, importeur of distributeur. Vermeld zijn volledige adres en telefoonnummer ......". In titel IV atikel 31 van de verordening onder lid 1 staat: "De leverancier van een stof of preparaat verstrekt de afnemer van de stof of preparaat een overeenkomstig bijlage II opgestelde veiligheidsinfornmatieblad.....".
Volgens mij is het niet mogelijk dat de afnemer zijn adresgegevens gaat vermelden omdat de richtsnoer duidelijk spreekt van fabrikant, importeur of distributeur. "
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5360


View Profile WWW
« Reply #57 on: July 15, 2009, 12:12:24 pm »

Mogelijke oplossing staat inmiddels beschreven in topic: http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=21707.0
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: 1 2 3 [4]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.019 seconds with 20 queries.