Heart-Profit ERP
May 18, 2024, 04:37:03 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 2 [3] 4  All
  Print  
Author Topic: Aanpassen van items in een MSDS  (Read 26673 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
wilfred
Helper
*
Offline Offline

Posts: 49


View Profile
« Reply #30 on: March 09, 2009, 12:47:33 pm »

Overigens geldt bovenstaande ook voor de aanmaak en afdrukken van etiketten. Daar komen de zinnen ook niet op te staan.
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #31 on: March 09, 2009, 12:53:04 pm »

De oplossing is waarschijnlijk : TD-Tekst 'RZO' verwijderen en opnieuw toevoegen (zonder tekst).
Als dit niet werkt, dan hoor ik het wel.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #32 on: March 09, 2009, 01:25:39 pm »

TD-Tekst is wat lastig te verwijderen. Eerst een melding over koppeling met een artikelgroep, deze hebben we verwijderd maar nu krijgen we nog een melding over koppeling met charge. Hoe kunnen we RZO alsnog verwijderen?
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #33 on: March 09, 2009, 01:45:50 pm »

Niet. Even niet bij nagedacht dat je dit in een bestaande omgeving aan het wijzigen bent.

Probeer eens een nieuwe TD-Tekst te maken: RZONEW, waarbij je geen tekst opneemt en welke je laat verwijzen naar het Standaard Element RZO.
Koppel (in plaats van RZO) de TD-tekst RZONEW aan de betreffende Artikelgroep.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #34 on: March 09, 2009, 03:03:12 pm »

Gaat nog niet helemaal goed. Het lijkt wel of er automatisch een stukje tekst wordt gemaakt met deze inhoud (tabblad Bron):
<HTML>
<HEAD>
<META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; CHARSET=ISO-8859-1" />
<META NAME ="GENERATOR" CONTENT="Heart-Profit for Windows">
<TITLE></TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<DIV>&nbsp;</DIV>
</BODY>
</HTML>
Als ik dit stukje dan weer vervang door alleen "<div class=msds_tdr_text></div>" dan komt de eerste R-zin er weer op te staan maar de rest niet.
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #35 on: March 09, 2009, 05:40:45 pm »

Je maakt de TD-teksten in HTML aan. De "bron"-tekst is hiervoor de basis. Kan Wouter je beter uitleggen, maar als je de melding krijgt "Waarschuwing: geen tekst ingevoerd" is het goed. Je moet de HTML code zeker niet gaan overschrijven.

Het Standaard Element RZO voegt tekst toe aan je MSDS. Het mechanisme anticipeert erop dat alleen die "bron"-tekst aanwezig is. Vandaar ook dat ik in eerste instantie vroeg om een nieuwe tekst aan te maken, omdat ik dan zeker weet dat die "bron"-tekst goed is (behalve als je die gaat overschrijven natuurlijk).

Het Standaard Element RZO haalt de R-Zinnen op en dat werkt al jaren goed. Als er nu een eerste tekst en/of een laatste tekst opeens niet afgedrukt worden, dan moet dat haast wel aan de HTML liggen. Dus bekijk van de MSDS die je hebt gemaakt de bron eens goed en misschien ontdek je daar wel iets vreemds aan. Je mag mij ook een kopietje mailen hoor.



Logged

Heart-Profit company ID : HA
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #36 on: March 11, 2009, 01:58:28 pm »

Zelf een nieuwe TD-Tekst aangemaakt welke het Standaard Element 'RZO' aanroept. Bij deze TD-tekst géén tekst opgenomen en alle R-Zinnen worden gewoon getoond.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5360


View Profile WWW
« Reply #37 on: March 12, 2009, 09:19:28 am »

Je moet de HTML code zeker niet gaan overschrijven.

Even wat aanvullende uitleg, en dan wordt meteen een aanpassing die ik vandaag gedaan heb wat duidelijker.

Met de DOS editor was het mogelijk om een opgenomen tekst te verwijderen. Als je in de editor zat, haalde je alle tekst weg, savede dat, en vervolgens was er geen tekst meer opgenomen bij het TD document.

Met de DHTML editor was dat even wat lastiger, en betrof dit een puntje wat even op de langere baan is geschoven (maar sinds vandaag is opgelost). Ook al staat er geen tekst in je DHTML editor, dat houdt niet in dat je HTML document leeg is. Zo staat er minimaal altijd één <DIV> </DIV> in, wat ook  <P> </P> kan zijn of wat anders. Maar ook als je bijv. slechts een plaatje zou opnemen, dan heb je feitelijk geen tekst, maar ís het document niet leeg. Kortom, eenmaal een tekst opgenomen met de DHTML editor, dan kreeg je deze nooit meer weg. Hieruit vloeit Menno's eerdere opmerking uit voort: "verwijder die TD tekst, neem hem opnieuw op, en dan vooral geen tekst invullen".

Een echte oplossing is dat natuurlijk niet, want iemand hoeft de tekst maar één keer te wijzigen, desnoods omdat ze willen kijken of er tekst aanhangt, en omdat er geen specifieke weergeeffunktie is van de opgenomen tekst, en je hebt HTML tekst waar je niet meer vanaf kwam.

Per heden is er een oplossing, en wel als volgt:

Op Tab "Bewerken" geldt nog steeds dat het moeilijk te bepalen is of een tekst "leeg" is of niet. Maar als je naar Tab "Bron" gaat, dan krijg je daar je hele HTML coding te zien. Als je daar alle tekst verwijderd (met Control+A markeer je de hele tekst, gevolgd door delete) en dan savet, dan zal dit worden beschouwd als 'de eerder in de database opgenomen tekst moet worden verwijderd'.

Deze aanpassing vereist een nieuwe versie van de Systeemprocedure, en ik moet eerst intern wat overleg hebben omtrent het beschikbaarstellen van die procedure, omdat er wat meer mensen nu met Systeemprogrammatuur bezig zijn. Hoe dan ook, ik vermoed dat e.e.a. in ieder geval ergens volgende week zeker overgezonden kan worden. Tot dan geldt de escape van Menno (TD tekst verwijderen en opnieuw toevoegen).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #38 on: March 12, 2009, 11:08:19 am »

Oké, dus dan is het in de toekomst weer gewoon mogelijk om zeg maar de wijziging ongedaan te maken, dat is nu wel wat onhandig inderdaad. Ik verneem dan wel wanneer dit gereed is.
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5360


View Profile WWW
« Reply #39 on: March 15, 2009, 09:38:14 am »

Ik verneem dan wel wanneer dit gereed is.

Systeemprogrammatuur + Classes zijn beschikbaargesteld, dus als je wilt kan ik een Upgrade voor je klaarzetten.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #40 on: March 16, 2009, 09:43:18 am »

Ik wil de upgrade weer gaan inplannen voor vrijdagavond/zaterdag dus als deze vrijdag klaar kan worden gezet zou dat heel mooi zijn.
Logged

Heart-Profit company ID: SC
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #41 on: March 20, 2009, 11:32:10 am »

Reminder: kan de upgrade straks worden klaar gezet?
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #42 on: March 20, 2009, 11:35:18 am »

Goed dat je het zegt. Dank je.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1314


View Profile
« Reply #43 on: March 20, 2009, 12:07:17 pm »

Upgrade staat voor je klaar
Logged

Heart-Profit company ID : HA
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #44 on: April 17, 2009, 01:31:27 pm »

Het aanpassen van items in de msds gaat nu redelijk goed. Ik heb nog wel een vraagje: als je via 1-3-1-5 een msds maakt waarbij je een clientnummer invult dan komt de naam en het adres van de klant op de msds te staan. Kan dit ook uitgeschakeld worden, want het schijnt helemaal niet zo te mogen (bovendien hebben we liever een algemeen te gebruiken msds).
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Pages: 1 2 [3] 4  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.041 seconds with 20 queries.