Heart-Profit ERP
May 18, 2024, 05:44:57 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Producten zoeken via webshop  (Read 2745 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« on: October 16, 2008, 10:25:16 am »

Ik heb nog een puntje waar we nu veel tegenaan lopen: Het zoeken van artikelen via de webshop.
An sich werkt het zoeken prima, op alle letters en woorden in de artikelomschrijving kun je zoeken, dit wordt ook keurig gevonden. Waar het eigenlijk om gaat is dat ik op woorden wil zoeken die niet in de artikelomschrijving voorkomen.

Voorbeeld:

Ready to Heat schijven                 

Dit is een aardappelproduct van CelaVita (kenmerk).
Ik zou dus eigenlijk willen hebben dat je zowel kunt zoeken op aardappels als op CelaVita als op Ready, Heat, schijven, e.d.

Mijn vragen:
1. Kunnen we iets verzinnen waarbij ik per artikel kan aangeven op welke termen er gezocht kan worden?
2. Kan het gemaakt worden dat er ook op Kenmerkwaarde gezocht kan worden?
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: October 16, 2008, 11:31:37 am »

Ja, kan allemaal wel (dat soort principes hebben we al). Op voorhand inschatten hoeveel tijd ermee is gemoeid is redelijk onmogelijk, ook omdat het erg afhankelijk is van de gegevens zelf, en pas als je zelf het zoekresultaat ziet, zie je ook dat het anders moet. Dit kunnen wij in dit geval slecht inschatten, en vandaar dat ik op voorhand weet dat dit een aantal keren proberen betreft, voordat jij het goed vindt. Je bent zo 20-40 uur verder hoor.

Ook hier hebben we een voorbeeld van, maar de tijd begint meteen te lopen (je bent er zo enkele uren over aan het praten).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #2 on: October 17, 2008, 09:58:51 am »

Misschien domme vraag hoor:

Is het niet mogelijk een tabel o.i.d. te ontwikkelen waarin je de zoektermen uiteenzet die extra gelden voor een artikel?
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: October 20, 2008, 09:40:55 am »

Is helemaal geen domme vraag hoor;
Die principes zitten allemaal wel in Heart-Profit (alleen die module heb je niet, en is ook te zwaar voor je -> Shell verhaal).

Je moet wel oppassen dat je niet "redundant" aan de gang bent, waar het ook impliciet kan. Met het laatste doel ik -gewoon als voorbeeld- op het overnemen van gegevens uit je produkt specifikatie in net zo'n tabel als waar je op doelt, maar dan automatisch.
Werkt voor jullie ook weer niet (denk ik hoor), maar het geeft wel het idee aan. Je kunt overal woorden uitplukken (geautomatiseerd dan) en die beschikbaar stellen als een soort van trefwoorden.

Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.013 seconds with 20 queries.