Heart-Profit ERP
May 18, 2024, 04:59:16 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Restrictie levertijden op webshop  (Read 6287 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« on: September 04, 2007, 07:59:48 pm »

We zijn al een tijd bezig met de restrictie van de levertijden op de webshop(s).
Ik weet dat er een rubriek is bijgemaakt waarmee ik kan aangeven welke debiteuren gehouden moeten worden aan deze restricties, omdat er ook nog debiteuren zijn die zich hier niet aan hoeven te houden.

Ik heb inmiddels een aantal weken deze upgrade, en dus ook de rubriek bij de debiteur.

Wanneer kunnen we hiermee verder gaan?
Het probleem wordt ook steeds urgenter namelijk  Wink
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: September 05, 2007, 08:09:10 am »

Zou klaar moeten zijn sinds jij de laatste keer het "lijstje" hebt doorgegeven. Maar er zal ergens iets omgezet moeten worden, tenzij jij die "vrachtwagentjes" al weer ziet (dan zou het al aktief moeten zijn).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #2 on: September 06, 2007, 08:59:33 am »

Peter,

Ik zie de vrachtwagens wel, alleen als deze rood zijn dan kan ik wel gewoon nog bestellen. De werking is eruit.
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #3 on: October 13, 2007, 09:50:02 am »

Topic kan afgemeld worden. De restricties werken nu goed.
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #4 on: September 20, 2008, 08:32:30 pm »

Inmiddels zijn er functionaliteiten aangepast waardoor de levertijdrestricties niet meer werken.
Middels dit Topic wil ik aangeven dat ik zo spoedig mogelijk weer aan de gang wil met de restricties, in 1e instantie op de manier zoals het ooit was en daarbij functionaliteit ontwikkelen waarmee ik zelf aan de knoppen kan zitten, wellicht gecombineerd in het scherm van de artikelgroepen/assortimenten koppelen?

Ik heb hier wel ideeen over. Ik wil de restricties per leverancier gaan koppelen (nu kan alleen nog per groep)
Wellicht eventjes contact hebben hierover?

Mijn dringende vraag voor nu is: hoe kunnen we op korte de restricties weer aan de praat krijgen (op de oorspronkelijke manier)? Wij worden nu bij onze klanten afgerekend op onze eigen flexibiliteit, als je begrijpt wat ik bedoel  Sad

Graag snel mee aan de gang als het mogelijk is.

Bedankt  Wink
« Last Edit: September 21, 2008, 05:22:30 pm by Demis van Kouwen » Logged

Heart-Profit company ID : GE
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #5 on: October 15, 2008, 09:03:30 am »

De tijden zijn nu "keihard" geprogrammeerd. Kunnen we nog eens kijken naar de oplossing zoals die er uiteindelijk zou moeten zijn? Ik bedoel, dat wij de zaak kunnen gaan beheren? Liefst in het zelfde scherm als het koppelen van de artikelen/groepen.
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: October 15, 2008, 12:07:16 pm »

Zou iemand (Demis *en* Robert) hier misschien even kunnen noteren wat nu de status van de voorgaande post is ?
Wellicht dat e.e.a. offline is opgelost, maar daar kan ik nu niets mee.

Voor de volledigeheid het laatste wat ik zelf weet :
Het ongedaan maken van het niet meer weergeven van de "vrachtauto's" bood geen soelaas, wat wat mij betreft ook logisch is als je ziet dat je daar in de Aktieve Lijst niets meer aan kan doen. En Demis, dat vertelde jij (telefonisch) eerder dus wel, maar dat bleek later (Robert) niet waar.

Samengevat zijn we in een situatie gekomen dat we af moe(s)ten gaan op jouw info Demis, maar die info lijkt niet te kloppen en nu weet niemand meer wat hij moet doen. Alles werkt immers relatief, en zoals al eerder gezegd, waar jij maanden later aangaf dat het niet meer werkte sinds de "vrachtauto's" er niet meer staan, heb je zelf toch expliciet opdracht gegeven (weliswaar op mijn verzoek) om ze weg te halen. Let wel, daarmee suggereren we (toen) *beiden* dat dit geen kwaad kon, en dat lijkt mij nog steeds inderdaad het geval. Intussen echter, weten we niet waaraan het nu wel ligt, c.q. wat ervoor heeft gezorgd dat het niet meer werkt zoals jij wilt.

Wellicht heb ik dit totaal voor niets geschreven omdat het al is opgelost, maar zo niet, dan zal toch eerst dit moeten worden uitgewerkt alvorens we verder kunnen gaan met jouw laatste post. Dat begrijp je.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #7 on: October 15, 2008, 12:09:43 pm »

Peter,

Ik begrijp je helemaal en w.s. heb je de post voor niets geschreven. De vrachtwagens incl. de tijden werken inmiddels weer. Het gaat mij er nu nog om dat ik dit kan overzien/bijhouden. Dat bedoel ik met mijn post. Mijn voorstel is om dit de doen in het menu artikel groepen koppelen, de vraag is natuurlijk of dit technisch ook mogelijk is.

Gr. Demis


Logged

Heart-Profit company ID : GE
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #8 on: November 03, 2008, 09:17:23 pm »

Waarop wordt de bol nu stop gezet? Ik heb nog geen offerte o.i.d. ontvangen hoor  scratching
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #9 on: November 05, 2008, 10:23:29 am »

Ik weet het ook niet. Dat zou Wouter gedaan moeten hebben, en die is er niet ...
We hebben het er in elk geval wel uitvoerig over gehad, met nog wat wazigheid rond jouw wens om ook met "Leveranciers tijden" te willen gaan werken, wat wat mij betreft "Debiteuren Tijden" moeten zijn. Dus we waren er sowieso nog niet uit, behalve het idee voor nu om e.e.a. maar weer hard in de database aan te passen ... (en ik neem niet aan dat dat intussen is gebeurd, tenzij jij weet dat je de betreffende gegevens zeer recent aan Wouter hebt doorgegeven).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5360


View Profile WWW
« Reply #10 on: November 10, 2008, 08:40:33 am »

Ik weet het ook niet. Dat zou Wouter gedaan moeten hebben, en die is er niet ...

Dan laat je geheugen je toch in de steek, want dat heb je zelf gedaan.
Ik stond overigens wel achter je toen je dat deed. smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #11 on: November 10, 2008, 09:04:11 am »

swoon Je hebt gelijk. swoon

De reden weet ik ook wel weer : wij kwamen er niet uit om verschillende redenen :

a. Het blijkt al tijden niet gewerkt te hebben;
b. Demis vraagt nu naar Leverancierstijden, die m.i. Debiteur tijden moeten zijn maar wat nergens is geregistreerd (is een telefoongesprek geweest een keer eind van de middag, ong. een jaar geleden);
c. Robert heeft de tijden een twee weken terug nog voor je aangepast (gevolg van het oplossen van a. ??);
d. Je zit er intussen misschien om te springen, en c. kunnen we nogmaals toepassen (maar zie b.).

Al met al hoefde Wouter even niets te doen, en zou ik Demis bellen.
Vergeten ...

Terzijde (maar niet onbelangrijk) : Het werk wat moet worden gedaan is feitelijk razend complex en voor een goed deel al gebeurd. Echter, gezien het nu ook nog moeten integreren van de Debiteur-tijden (naar mijn idee dan) moet het ontwerp van destijds worden uitgebreid, en moet ook de bij ons reeds bestaande programmatuur daarop worden aangepast.
Demis, de vraag die ik had willen stellen is : kunnen we niet beter even doorgaan met het aanpassen in de database ? (je moet het dan echter net zo eenvoudig houden als voorheen).


* Besteltijden03.png (179.25 KB, 882x904 - viewed 233 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #12 on: November 12, 2008, 09:15:04 am »

?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #13 on: November 12, 2008, 09:38:27 am »

Ik ga er vanuit dat je met het vraagteken een reactie van mij vraagt?

Alle zaken zaken zijn nu door Robert aangepast. Er komen nog wat kleine wijzigingen maar die geef ik wel door aan Robert. We mogen het wat mij betreft nu wel even zo houden alleen voor de toekomst komen we daar m.i. niet mee weg.
Er komen toch steeds meer uitzonderingen i.v.m. aanbestedingen en de daarbij gestelde eisen.

Nogmaals: voor nu geen probleem maar ik dacht met mijn post meer aan de toekomst.
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #14 on: November 12, 2008, 10:12:59 am »

Quote
voor nu geen probleem maar ik dacht met mijn post meer aan de toekomst.

Ok (ik dacht alleen dat dat denken aan de toekomst al zo lang geleden was ingegaan dat het misschien nu tijd werd).

Verder toch het vriendelijke verzoek om jullie twee gerespecteerde heren (ja, jij en Robert) het gedrag te laten vertonen van communicatie over een forum. Althans, volgens mij is het nu echt wel meer dan twee keer dat jullie twee achter de rug van het forum om zaken regelen, zonder dat hier te melden. Als dat niet lukt heb ik wel wat beters te doen dan me "bemoeien" met het regelen van zaken die al geregeld zijn. Ofwel, als ik daar voortaan vanuit ga, wordt er misschien niet meer zo veel geregeld als je wilt ...
Ja Robert, dat geldt dus ook voor jou.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.033 seconds with 20 queries.