Heart-Profit ERP
May 18, 2024, 04:59:12 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: Popop melding bij dubbele artikelen op actieve lijst  (Read 13117 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« on: August 13, 2007, 11:26:00 am »

Wij worden hartstikke gestoord van de klanten die maar niet willen begrijpen dat je niet gelijktijdig artikelen aan je bestellijst kan toevoegen terwijl je aan het bestellen bent, en dus dan net zo vrolijk vragen om hun lijst weer in orde te maken zodat alle producten er wederom maar 1 keer op voorkomen.

Is het niet mogelijk dat er een melding komt via een pop up dat de artikelen die worden toegevoegd al op de lijst staan en dat de klant op een button moet drukken om de ingezette actie toch te laten uitvoeren?
Logged

Heart-Profit company ID : GE
remco
Helper
*
Offline Offline

Posts: 47



View Profile WWW
« Reply #1 on: August 14, 2007, 08:39:03 am »

Je kan wel tegelijktijdig Artikelen op de Bestellijst toevoegen terwijl je aan het bestellen bent.  Haal je die mogelijkheid weg dan haal je de hele werking van de shop eruit.

Er zijn 2 oplossingen:

1. Een button toevoegen op regelnivo op de Aktieve Lijst om het product op een bestaande bestellijst te zetten.
2. Een melding geven wanneer de gebruiker op Voeg Aan Bestaande Bestellijst Toe, die duidelijk aangeeft dat ALLE Artikelen die op de Aktieve Lijst worden toegevoegd op de Bestellijst.

Met Ronald afgesproken dat we voor optie 2 gaan.

Logged

Heart-Profit company ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #2 on: March 09, 2008, 11:04:03 am »

Dit onderwerp staat bij mij ook nog open. Volgens mij is hier nooit meer iets mee gedaan of wel?
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: March 10, 2008, 09:40:28 am »

Ik kan zo niet goed volgen wat je bedoelt. Wat ik wel weet is dat WIJ volledig gestoord worden van de werking ervan.
Let wel, dit is steeds overgelaten aan jullie + Remco, en nu het bij ons zelf ligt zou ik er graag alsnog iets van maken wat WIJ in elk geval begrijpen. Onze verantwoordelijkheid ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #4 on: August 15, 2008, 07:32:14 am »

Inmiddels krijg ik steeds meer meldingen van klanten die (per ongeluk) dubbele artikelen hebben besteld. De popup wordt dus eigenlijk steeds wenselijker.

Kunnen we hier wat aan gaan doen?  smile
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #5 on: October 15, 2008, 09:01:11 am »

Wat is de status m.b.t. deze post?
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: October 15, 2008, 12:14:47 pm »

Ehh, ik denk dat de status deels is dat we op jou wachten :

Quote
en nu het bij ons zelf ligt zou ik er graag alsnog iets van maken wat WIJ in elk geval begrijpen. Onze verantwoordelijkheid ...

Geef me 8 uur en dan heb je het "normaal" werkend. Wij hebben dat al, doch niet in jullie omgeving, en het is mijn inschatting dat het minimaal 8 uur vergt om het bij jullie erin te krijgen. "Het" betreft hetgeen wat je nooit hebt gewild (volgens Remco dan) en waar iedereen hier gestoord van wordt : de manier om zaken op de Aktieve Lijst te krijgen, en dat je aldaar niet kunt wijzigen en ... en ... en ... niets minder dan hopeloos, en werkt overal in door (ook in waar jij het hier over hebt). Ik heb al gezegd : onze verantwoordelijkheid. Nou moet je er alleen nog op reageren. smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #7 on: October 15, 2008, 12:22:47 pm »

Peter,

8 uur is akkoord, die heb je om het goed en normaal werkend te krijgen.

Mijn vraag nog:

Quote
en het is mijn inschatting dat het minimaal 8 uur vergt...
Lukt het voor 8 uur of heb ik de kans dat er nog een rekening van 60 uur komt omdat het toch net iets langer duurde.

PS: misschien kun je me een versie laten zien waarbij het "anders/normaal" werkt?
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #8 on: October 16, 2008, 09:47:58 am »

Nee, gewoon 8 uur.

I kweet eigenlijk niet of jullie ook bij ons kunnen kijken. Maar dan zou je natuurlijk wel op voorhand kunnen zien wat je krijgt ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #9 on: October 16, 2008, 09:50:07 am »

Prima, als het kan dat ik alvast wat kan zien, graag  Wink
Heb je daarnaast enig idee op welke termijn je dit kunt regelen?

PS: ik heb ook bij jullie website kunnen kijken. Heb je een adres voor me?
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #10 on: October 16, 2008, 11:27:51 am »

Dat laatste komt wel goed (c.q. wordt aan gewerkt). Aangaande de oplossing in het algemeen, Let op :

De oplossing die wij hier hebben, staat je toe te zien wat het resultaat is op de Aktieve Lijst. Nu was dit misschien altijd al wel zo, maar nu kan je aldaar veranderen (hoeveelheid en alles). Ik begrijp (ook intern) dat je op voorhand een melding wilt, maar dat is veel minder eenvoudig. Dus, als je alleen maar "kunt gaan" voor die melding op voorhand komt er vast wel net zo'n aantal (8 uur) bij, en deze 8 uur is minder gegarandeerd.
Er eerst naar kijken kan je altijd ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #11 on: October 16, 2008, 12:36:18 pm »

OK, nog een vraag van mijn kant:

Worden er ook zaken aangepast aangaande het toevoegen van artikelen aan een bestellijst e.d.? Nu krijgen klanten het voor elkaar om 25 keer hetzelfde product op de bestellijst te zien, omdat ze b.v. vergeten de actieve lijst leeg te maken na het toevoegen.

Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #12 on: October 16, 2008, 01:05:05 pm »

Dat soort onhebbelijkheden hebben wij ook wel gekonstateerd ja. Dit lijkt me een kwestie van de Aktieve Lijst meteen tonen - zo simpel dus - maar er zal wel iets "tegen zijn". De beoordeling hiervan laat ik even aan RichardB over.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Richard Brugman
Assigners
Poster
*
Offline Offline

Posts: 10


De grootste openbaring is de stilte


View Profile
« Reply #13 on: October 16, 2008, 01:30:36 pm »

Hierin is inderdaad niet voorzien. Dit probleem doet zich voor wanneer er een artikel wordt toegevoegd aan een bestaande bestellijst. Er wordt namelijk niet gekeken of deze reeds is opgenomen in die lijst, waardoor dit gebeurt. Er zou dus een stukje programmatuur tussen geplaatst moeten worden om dit af te vangen.

Weet ook dat ditzelfde "probleem" plaats vindt in de actieve lijst. Hoe diep dit ligt weet ik niet precies en wat voor een consequenties het heeft voor de aansturing van de overige modules, heb ik nog geen zicht op maar ik wil er wel naar kijken.

Hoe mee om te gaan?
Gewoon oplettend zijn of het stukje programmatuur laten ontwikkelen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #14 on: October 16, 2008, 02:16:23 pm »

Quote
Hoe mee om te gaan?
Gewoon oplettend zijn of het stukje programmatuur laten ontwikkelen.
Stukje programmatuur ontwikkelen (zowel bestellijst toevoegen als Actieve lijst)

Graag vooraf een prijs.
« Last Edit: October 16, 2008, 07:28:03 pm by Demis van Kouwen » Logged

Heart-Profit company ID : GE
Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.027 seconds with 20 queries.