Heart-Profit ERP
May 18, 2024, 02:50:04 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2 3 4 5
  Print  
Author Topic: Artikelnummer  (Read 19102 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« on: April 25, 2007, 01:22:51 pm »

Is het mogelijk te maken om artikelnummers in zowel kleine als hoofdletters weer te geven?
Bijvoorbeeld 174i2 als artikel nummer?
« Last Edit: May 29, 2007, 09:06:21 am by Frank van Hofwegen » Logged

Heart-Profit company ID : BA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: April 25, 2007, 01:32:36 pm »

Als het lukt, 6 uur.

N.b.: Dit geeft dus geen garantie dat het lukt, en als het niet lukt kost het je niets.
Door het hele pakket heen dus.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #2 on: April 25, 2007, 01:42:23 pm »

ok, is goed.
Laat maar weten of het lukt.
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: April 25, 2007, 02:30:36 pm »

Het is toch niet zo dat je denk dat bijvoorbeeld de volgende twee Artikelen naast elkaar kunnen bestaan ?

174i2
174I2

Dan, er vanuitgaande dat je dąt niet wilt, wil je dan gewoon alle hoofdletters in kleine letters zien ?
En wat als er uit de, stel, 1000 funkties die het Artikelnummer laten zien 20 bij zitten waar het niet werkt ?

En wil je dat ook kleine letters intypen ?

Graag op alle vraagjes een antwoord.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #4 on: April 25, 2007, 06:55:54 pm »

Quote
Het is toch niet zo dat je denk dat bijvoorbeeld de volgende twee Artikelen naast elkaar kunnen bestaan ?

174i2
174I2
Nee, wilde dat nog in mijn reply verwerken maar het leek mij logisch dat 174i2 en 174I2 hetzelfde zijn.

Quote
Dan, er vanuitgaande dat je dąt niet wilt, wil je dan gewoon alle hoofdletters in kleine letters zien ?
Niet alle natuurlijk. Alleen van die waarvan ik het aangegeven heb. Bijvoorbeeld 174i2V zou mogelijk moeten zijn

Quote
En wat als er uit de, stel, 1000 funkties die het Artikelnummer laten zien 20 bij zitten waar het niet werkt ?
Het belangrijkste is als het in het artikel menu een duidelijk onderscheid zichtbaar is (17412 en 174I2 lijken teveel op elkaar). Verder wil ik het natuurlijk graag op onze uitingen naar buiten. Etiket, pakbon, factuur etc. De hele poductlijn i2 DCC is ons paradepaardje waar we erg trots op zijn (zie www.baril.nl)

Quote
En wil je dat ook kleine letters intypen ?
Niet perse, wat voor jullie het makkelijkst is.
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #5 on: April 26, 2007, 08:19:25 am »

Komt er dan ook een bedrijfsparameter die zegt "Kleine letters toestaan in artikelnummer j/n"?
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: April 26, 2007, 09:31:32 am »

Frank, het is al doodmoeilijk om te overzien of "het" gaat doen wat je wilt, en als ik eerlijk ben geldt dat voor jullie zelf nog meer dan voor ons hier. Mijn gevoel intussen : je wilt wel iets, maar het gaat niet werken.

Kunnen ze dan nooit eens iets anders zeggen in Barneveld ?
tja ... het hangt erg af van de wensen zeg maar.

Ik heb deze keer heel expres en ook voor de aardigheid (lees : om eens aardig te zijn) meteen ja gezegd, in plaats van vragen te stellen. Maar zoals nu blijkt, het helpt niets, en is verkeerd om natuurlijk. Goed.

Als wij zouden maken wat je letterlijk wilt (en die opdracht heb je al gegeven) dan :

- Zal een onjuist ingetypt nummer kwa case een "bestaat niet" opleveren, en desnoods iets toevoegen wat al bestaat (maar dan met tegenovergestelde case).

- Word je aldus gedwongen grote en kleine letters door elkaar te gebruiken

- bij een logika die er niet is (en "de I lijkt op een 1 is geen logika);

- En heb je Profit-ChangeKey nodig om de huidige nummers te veranderen naar zoals je het wilt.

Snap bij alles dat -zoals je het wilt- dat het slechts kan beginnen met het Artikelnummer in de juiste case in de database. Dus, jouw 174i2 moet nu ook als zodanig in de databse komen te staan, domweg omwille van de situatie 174i2V waarbij het systeem niet kan raden dat de i wel klein moet, maar de V niet.

Ik heb een beter voorstel :
Waar je sowieso ChangeKey nodig hebt, kun je die beter aanschaffen om de "verwarrende" nummers een niet-verwarrend nummer te geven. Dus, in jouw voorbeeld (wat ik maar weinig geloofwaardig vind ... ja ja, je kent me) zou 17412 kunnen worden omgenummerd naar iets waar die 1 niet meer op de ongelukkige plek zit. Alleen, volgens mij ga je hierop reageren met "dat was maar een onwerkelijk voorbeeld", en kon het er uiteindelijk wel eens op neer komen dat je geen zin hebt in "typefouten" met als gevolg een "bestaat niet".

Haal zelf de "waarheid" maar boven tafel.
Hoe beter je dat doet, hoe beter de oplossing wordt, met natuurlijk de mogelijkheid dat er geen oplossing is.
In alle geval ben je ermee geholpen, desnoods met het voorkomen van onnodig geld uitgeven.

Hoe dan ook, blijf aan de ChangeKey "sec" oplossing denken.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #7 on: April 26, 2007, 12:21:35 pm »

Beste Frank
Quote
Quote
En wat als er uit de, stel, 1000 funkties die het Artikelnummer laten zien 20 bij zitten waar het niet werkt ?
Het belangrijkste is als het in het artikel menu een duidelijk onderscheid zichtbaar is (17412 en 174I2 lijken teveel op elkaar).
Verder wil ik het natuurlijk graag op onze uitingen naar buiten. Etiket, pakbon, factuur etc. De hele poductlijn i2 DCC is ons paradepaardje waar we erg trots op zijn (zie www.baril.nl)


Je schrijft dat jullie parade paardje met een kleine i begint. Als ik je verhaal goed lees dan willen jullie de product ID graag overal op vermelden. Als je dan zo nodig altijd die kleine i wilt kunnen zien zou ik er een tekstblokje laten bijmaken in de LOAR. vervolgens enkele lay-out variabele die werken indien waarde aanwezig afdrukken anders normaal id-nummer. Beetje hetzelfde als bij Kliėnt Artikel-omschr. Iedereen binnen jullie bedrijf kan gewoon normaal op de i drukken terwijl op elke print de kleine i kan verschijnen. Pas dan ook nog even change-key toe voor nummer die te veel op elkaar lijken.

Ps controleer ook artikelen waarin je de letter "O" gebruikt want die lijkt veel op de "0"

Dirk-Jan
Logged

Dirk-Jan
ma
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #8 on: April 26, 2007, 08:51:53 pm »

Wel, tot nu toe is i de enige kleine letter in onze producten reeks en komt van i2 (I square).
Product 174 betsaat, is een 2k product. 174V bestaat dus ook (is het 2e komponent verharder, geniaal niet?)

van 174 bestaat ook een DCC (Dual Cure Chemistry, zie website) variant, je raad het al...174i2. Hiervan is de verharder dus 174i2V, dit vinden wij nl logica.

Als background info:
De drie cijferige productreeks in de 17x komen van Fortis coatings (overgenomen door Baril) en worden regelmatig gebruikt in "oude" voorschriften en moeten om deze reden dus blijven vestaan.
"Baril" heeft van oorsprong 5 cijferige artikelnummers waarin elk cijfer een functie heeft, 17412 is dus theoretisch mogelijk.
Toevoeging i2 is nieuwe ontwikkeling welke DCC kwaliteit aangeeft.

Quote
Snap bij alles dat -zoals je het wilt- dat het slechts kan beginnen met het Artikelnummer in de juiste case in de database. Dus, jouw 174i2 moet nu ook als zodanig in de databse komen te staan, domweg omwille van de situatie 174i2V waarbij het systeem niet kan raden dat de i wel klein moet, maar de V niet.
Dus als we de i wel klein moeten type en de V groot dan vind ik dat goed.

Logged

Heart-Profit company ID : BA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #9 on: May 08, 2007, 11:41:35 am »

Frank, ik zie dat je weer terug bent ...

Kun je in elk geval een uitspraak doen over de -dan- noodzakelijke aanschaf van Profit-ChangeKey (Basisprijs 950) ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #10 on: May 08, 2007, 12:18:47 pm »

Ja ben er weer...en ben ook al weer toe aan vakantie....

Wat Profit-ChangeKey precies doet is mij niet helemaal duidelijk, ik wil nl geen huidige nummers veranderen, maar als wij deze nodig hebben om "i" in de artikelcode te kunnen zetten dan is dat ok.
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #11 on: May 08, 2007, 02:07:46 pm »

Quote
ik wil nl geen huidige nummers veranderen

Pas nou alsjeblieft op dat er zodirekt geen misverstand in het spel is.

Je wilt de i-tjes klein "hebben" toch ?
N.b.: Als we een Artikelnummer gewoon weergeven (scherm, print) dan zit daar geen algemene formattering overheen die op systeemniveau kan worden gewijzigd. Die formattering is er WEL bij invoeren van het Artikelnummer. Dus, we zouden er voor kunnen zorgen dat op een bepaalde positie, als je daar een I typt. het een i wordt. Alleen, daar heb je niets aan, want die Artikelnummers zitten er al in (database), en het gaat je dus alleen nog om weergeven ...
Middels ChangeKey kun je de betreffende Artikelnummers (feitelijk : sleutels) veranderen door de hele database heen, en je kiest zelf uit welke.

Quote
(Basisprijs 950)

Vergeet alsjeblieft de Licentiefaktor niet ...

Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #12 on: May 08, 2007, 02:34:20 pm »

Ik ben de licentie factor niet vergeten. Daar had ik al rekening mee gehouden.

Heb nu 1 artikel (171I2, volgens mij 1 levering, 3 recepten of id) welke veranderd zou moeten worden in 171i2.
De overigen 17Xi2 (waarin X getal 1-9 is) moeten nog gemaakt worden.



Logged

Heart-Profit company ID : BA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #13 on: May 08, 2007, 03:29:20 pm »

Verklaar mij maar voor gek, maar dan doe ik het liever anders;

Er gaat hier iemand voor jou dat in de database veranderen. Dat moet makkelijk in hooguit "een paar" uur kunnen met zo weinig gegevens. Merk wel op dat het nooit kan zijn gegarandeerd dat we vinden waar het allemaal moet worden veranderd, en zo kan ik bijvoorbeeld not net verzinnen dat we ook wel in de Produktieorders en Artikel/Verschijningen moeten zijn, maar dan houdt het ook wel op (maar, het Artikelnummer komt in wel 400-500 tabellen voor).

Als het zo niet blijkt te kunnen is het jammer van onze tijd en moet het alsnog met ChangeKey. Kan het wel, dan heb jij weer wat geld over voor leuke dingetjes.
Snap wel dat je zelf de kondities hebt gesteld, en als er (later) nog meer moet gebeuren kwa artikelnummers, heb je alsnog ChangeKey nodig, čn we sturen de rekening voor de moeite.

Ok ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #14 on: May 08, 2007, 04:47:49 pm »

ok, maar betekend dat dat ik de andere i2 artikelen kan aanmaken?
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Pages: [1] 2 3 4 5
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.026 seconds with 20 queries.