Heart-Profit ERP
May 18, 2024, 07:11:16 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Snel zien wat er sinds de laatste keer is veranderd  (Read 5218 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« on: January 19, 2007, 09:32:02 am »

Om te beginnen : zorg dat je bent ingelogged ! Ben je dat niet, dan werkt het navolgende allemaal niet.

Links, voor de verschillende boards, zie je de Heart-Profit iconen. Zijn deze "grijzig" dan is er in het betreffende board niets gebeurt sinds het laatste bezoek. Is er een icoon fel gekleurd, dan is er aldaar wel iets veranderd.

Binnen dat betreffende board zie je vervolgens middels blauwe "New" indikators binnen welk Topic iets is veranderd;
Klik je daar niet op, c.q. lees je de inhoud van dat Topic niet, dan blijft de New indikator eeuwig staan.

Ben je nieuw op het forum, dan is dus alles nieuw, en werkt bovenstaande feitelijk niet (lekker). Bekijk in dat geval wat je bekijken wilt, en vind je dat je daarmee klaar bent, gebruik dan het table "Mark Read" rechts boven (in het overzicht met Topics van het Board). Alle New indikators verdwijnen dan (n.b.: binnen een Topic kun je de New indicator ook juist aanzetten, om bijvoorbeeld daarop de aandacht te vestigen voor later).

Let dan nog even op het volgende, want dat is belangrijker dan je denkt :

E.e.a. werkt echt goed / lekker / gemakkelijk, als je altijd alles "bijhoudt". Maar, wij gaan je niet "opdragen" om dat ook te doen (heb je ook geen tijd voor, wil je niet, enz.). Maar, wat je dan minimaal moet doen is iedere keer als je binnen een Board bent geweest en je aldaar hebt bekeken wat je wilt, is Mark Read voor dat Board. Op die manier verzeker je jezelf ervan dat je bij het volgende bezoek ook daadwerkelijk alle "New" topics even kunt beoordelen. Werk je op deze manier, dan is inderdaad alles "nieuw"; Laat je Mark Read achterwege, dan weet je het de volgende keer niet meer ...  no
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
remco
Helper
*
Offline Offline

Posts: 47



View Profile WWW
« Reply #1 on: February 07, 2007, 12:13:43 pm »

Ik gebruik RSS heel veel en zou het graag met dit Forum ook willen gebruiken.

Er zijn Mods die je de mogelijkheid geven om jezelf te abboneren op een Board b.v. : http://custom.simplemachines.org/mods/index.php?mod=376

NB: Dit staat los van of je iets gelezen hebt of niet. Ik bedoel dat je het bovenste gewoon kan blijven doen. 

Een feed kun je in je RSS reader defineren (b.v. http://www.feedreader.com/) en zo zie je precies welke nieuwe topics erbij zijn gekomen en van welke boards.  De Reader houdt dan alle gelezen topics bij.

RSS is een ideale manier om jezelf op de hoogte te houden zonder een browser op te starten.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: February 07, 2007, 12:46:37 pm »

... maar ik wil een browser opstarten, en niet dat geneuzel.  smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
remco
Helper
*
Offline Offline

Posts: 47



View Profile WWW
« Reply #3 on: February 07, 2007, 01:08:00 pm »

... En ik wil van verschillende sources in 1 opslag willen zien wat de nieuwe topics zijn in plaats van  naar iedere afzonderlijke site gaan om te zien of er eventueel iets bijgekomen is want dat vind ik geneuzel. 

Terwijl ik in mijn Reader ben wil ik mischien naar de site ... dit hoeft helemaal niet want de site draait gewoon in de reader want de reader is een browser.  Ik kan in mijn reader gewoon de site browsen, inloggen en dingen doen als Mark as Read, Topics Toevoegen en veranderen.  Kortom ik kan alles in mijn RSS reader.

Laten we op gebied van informatie voorziening ook gewoon modern zijn en niet alleen maar op 1 manier.  Ontelbaar aankunnen is 'part of de Heart philosophy'.

Door er zo'n RSS button neer te zetten kun je gewoon doen wat je altijd deed en de mensen die willen RSS'en kunnen RSS'en.


Zo'n RSS (of News) feed hebben veranderd dus helemaal niets hoe je wilt 'browsen' het voegt alleen mogelijkheden toe.




Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: February 07, 2007, 01:43:22 pm »

Niet mee eens ...  crazy

Ik wil niet geleefd worden door berichten die komen wanneer ze komen, en ik wil niet dat jullie geleefd worden daardoor.
Over wat klanten willen in deze ga ik natuurlijk niet, maar in dit geval kijk ik eerst naar ons zelf.

Pas maar op dat ik bij jou dat ding er niet af kom slopen !  bye

Overigens hebben we het hier in het verleden al eerder over gehad, en toen al kon ik jou wijzen op de vele nadelen die jou toevallig niet storen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: July 19, 2007, 02:17:21 pm »

... En ik wil van verschillende sources in 1 opslag willen zien wat de nieuwe topics zijn in plaats van  naar iedere afzonderlijke site gaan om te zien of er eventueel iets bijgekomen is want dat vind ik geneuzel. 

Terwijl ik in mijn Reader ben wil ik mischien naar de site ... dit hoeft helemaal niet want de site draait gewoon in de reader want de reader is een browser.  Ik kan in mijn reader gewoon de site browsen, inloggen en dingen doen als Mark as Read, Topics Toevoegen en veranderen.  Kortom ik kan alles in mijn RSS reader.

Laten we op gebied van informatie voorziening ook gewoon modern zijn en niet alleen maar op 1 manier.  Ontelbaar aankunnen is 'part of de Heart philosophy'.

Door er zo'n RSS button neer te zetten kun je gewoon doen wat je altijd deed en de mensen die willen RSS'en kunnen RSS'en.


Zo'n RSS (of News) feed hebben veranderd dus helemaal niets hoe je wilt 'browsen' het voegt alleen mogelijkheden toe.

Voor zover nog interessant : http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=18602.0
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.035 seconds with 20 queries.