Heart-Profit ERP
May 18, 2024, 08:18:49 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Afhandeling van vragen  (Read 5098 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« on: December 12, 2006, 12:12:50 pm »

Na werkelijk jaren van voorbereiding en nu enkele weken proefdraaien met één klant (met dank aan DKN !), durven wij het aan om de ondersteuning volledig via dit forum te gaan geven. Beetje eng wel, want naast duizenden Heart-Profit gebruikers (kwa aantal mensen dan), lopen we ook nog het risiko derisive dat willekeurige mensen zich aanmelden en maar eens wat vragen gaan stellen.
Om toch aan het proces te wennen, zullen we stukje bij beetje aan klanten vragen om voortaan alleen via het forum te communiceren, naast de normale telefoon natuurlijk.
Eén gevaar is ons al duidelijk : als het te hard gaat komen we vanzelf niet meer aan het eigenlijke werk toe.  no

Het proces van het afhandelen van vragen - wil dat met een beetje reaktiesnelheid gebeuren, en willen we niet verzanden in een stapel nog niet beantwoorde vragen waardoor we door de bomen het bos niet meer zien - is al problematiek op zich. Wat dat betreft echter, zijn wij in staat middels aanpassing van de forum programmatuur e.e.a. zo goed mogelijk te struktureren. Eén van de dingen die we de afgelopen weken dan ook hebben gerealiseerd is een mechanisme voor afhandeling, wat momenteel als volgt werkt :

Wij kunnen een Post markeren als In Behandeling. Het volgende icoon verschijnt dan, wat voor de Poster aangeeft dàt het betreffend in behandeling is :
Work in progress

Wij kunnen hieraan twee dingen zien : de vraag is in behandeling gegeven, alsmede aan wie ze in behandeling is gegeven bij ons.
Het laatste zou ook beschikbaar kunnen worden gesteld aan de klanten, maar vooralsnog doen we dat niet.

Als de vraag is afgehandeld, verandert het icoon naar deze status :


De klant kan hieraan zien dat zijn vraag is afgehandeld, maar beter is nog dat wij zelf kunnen zien dat de vraag niet meer open staat. Dit voor de benodigde interne kwaliteit bij ons. Dus, ook wij zouden diegene aan wie het is uitgegeven nog eens kunnen vragen hoe het ermee staat.

Zodra het helemaal vol staat met die draaiende dingen, is er iets niet goed bij ons ! no


Waar wij nog niet uit zijn, is hoe om te gaan met de aanbiedingen voor maatwerk. Dit ook in het licht van een vraag op het forum waarmee dit wel zal beginnen, en de uiteindelijke afhandeling via een ontwerp/aanbieding die vervolgens niet op het forum zal worden aangetroffen. Een dood einde voor zo'n Topic dus. Zoals het momenteel is, zal zo'n Topic zich wèl afhandelen via de uiteindelijke Releasenote die ... er natuurlijk alleen komt als het maatwerk ook gemaakt mag worden.
We zien wel hoe dit uitpakt.

Iedereen zal wellicht gaan merken dat we op het forum wat anders reageren dan dat het via email mag/gebeurt. Immers, om te beginnen moeten we netjes tegen elkaar blijven, en ook al doe je als gebruiker iets onzinnigs en fout, we willen niet dat dat zich op die wijze expliciet uit (want iedereen leest mee). We zullen dit van elkaar moeten leren, vooral ook in de interpretatie van wat wij te melden hebben.
Aangaande dit laatste geldt dan ook nog eens dat alles wat hier wordt gemeld toch een kommerciële uiting is, hoe onbedoeld en zelfs ongewenst ook. Hopelijk kan iedereen daarmee een beetje rekening houden, en dat het forum er uiteindelijk voor ons allemaal is.


Echte regels om een probleem aan te melden hebben we nooit gehad, en dat willen we graag zo houden ook.
Feit is wel dat als je zonder al te veel tegenvragen snel wilt worden geholpen (tegenvragen betekent doorlooptijd !), moet je vooral zo duidelijk als maar mogelijk het probleem aanmelden. Wat dit betreft is de button in Profit (toolbar links, onderaan) voor het maken van een schermkopie dusdanig aangepast dat het maken van zo'n kopie in een handomdraai is gebeurd, net zoals dat die schermkopie in een tel in de Post op het forum staat. Edit : Zie ook http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=14.0.

Tot zover maar even, en we moeten er samen maar iets van maken wat lekker - en optimaal werkt !
Peter

Edit : Zie ook http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=17034.msg17350#msg17350

« Last Edit: January 17, 2007, 11:43:37 am by Peter Stordiau » Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: January 24, 2007, 09:43:11 am »

Als de vraag is afgehandeld, verandert het icoon naar deze status :


Hierop een toevoeging :

Kijkend naar dit Topic zie je (in elk geval op dit moment van schrijven) één Post met een afgehandelde draaibol. Dit betreft een situatie die is afgehandeld via PM (Private Mail) en wel via een aanbieding;
Het mag in zo'n situatie gebruikelijk zijn om zo'n post te laten volgen met een post van onze zijde, en daarin iets als "je hebt PM" of "je hebt een aanbieding via PM" en dergelijke. Echter, niemand heeft daar iets aan.

We hebben er aldus voor gekozen om zo'n post af te doen met slechts het stilzetten van de draaibol. Als we dit als regel hanteren, weet iedereen dàt dit ook de afhandeling is (een aanbieding via een email).
« Last Edit: April 05, 2007, 09:46:06 am by Peter Stordiau » Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #2 on: May 21, 2007, 05:54:30 pm »

Quote
Wij kunnen een Post markeren als In Behandeling. Het volgende icoon verschijnt dan, wat voor de Poster aangeeft dàt het betreffend in behandeling is :


Wij kunnen hieraan twee dingen zien : de vraag is in behandeling gegeven, alsmede aan wie ze in behandeling is gegeven bij ons.
Het laatste zou ook beschikbaar kunnen worden gesteld aan de klanten, maar vooralsnog doen we dat niet.

Als de vraag is afgehandeld, verandert het icoon naar deze status :

Mij lijkt het wel handig om op een plek te kunnen zien welke vragen nog in behandeling zijn.
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: May 22, 2007, 08:56:37 am »

Ik heb ooit een opzetje voor Demis gemaakt (op dit forum ergens), waarin hij voor zichzelf kon bijhouden wat er nog openstond. Of het beviel heb ik nooit gehoord, en ik kan het ook niet meer vinden ...   sorry
Misschien weet Demis het nog ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #4 on: May 22, 2007, 09:23:35 am »

Ja dat klopt ja. Ik doe dit als volgt:
Bij ieder topic dat ik maak zet ik het vinkje "notify me of replies", te vinden bij "additional options".
Vervolgens ga je naar > Profile > Notifications and Email. Hier zie je alle topics waarbij je "notify" hebt aangegeven. Je kan dit ook bij topics gebruiken waarvan je niet zelf de eigenaar bent maar waarvan je wel op de hoogte wilt blijven.
Bij iedere reply die op het topic komt, krijg je een Email (ook instelbaar). Zo weet je precies wanneer er gereageerd wordt op de topics die je belangrijk vind.

Je kan de notification eraf halen door bij > Profile > Notifications and Email het vinkje rechts aan te zetten en onderaan op unsubscribe te drukken.

Bij mij werkt dit prima. Ik hou hier bij welke topic voor *mij* nog niet afgehandeld zijn.

Succes!
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #5 on: May 22, 2007, 09:42:01 am »

Lijkt mij voldoende, dank je Demis en Peter
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.015 seconds with 20 queries.